BMW je godinama među najpoželjnijim markama automobila, i to se vjerojatno neće tako brzo promijeniti. Čak i u državama koje cijene automobile ekonomske klase, BMW-ova je pozicija na tržištu polovnih automobila i dalje jaka. No, zadržavaju li BMW-ovi automobili dobro svoju vrijednost i mogu li se modeli uspoređivati?
Istraživanje koje je provela tvrtka za povijest vozila carVertical otkrilo je BMW-ove modele kojima vrijednost pada najviše i onima kojima pada najmanje.
SUV-ovi su postali sve popularniji u zadnjih 10-ak godina, a BMW-ovi automobili nisu iznimka. Serija X ima najbolju tržišnu vrijednost od svih BMW-ovih vozila, čime je nadmašila dobro poznate modele kao što su serija 3 ili serija 5.
Trogodišnji BMW X1 vrijedi 62,4 posto svoje inicijalne vrijednosti, što znači da gubi gotovo 38 posto svoje maloprodajne cijene. Nakon pet godina, njegova vrijednost pada na 48,8 posto, a nakon 10 godina na 24,5 posto. U svim dobnim skupinama automobila, BMW-ovi SUV-ovi zadržavaju najviše vrijednosti: X3 star tri godine ima vrijednost 49,8 posto, X5 66,6 posto, a X6 73,3 posto. Ovo su izvrsne brojke u usporedbi s BMW-ovim automobilima koji ne spadaju u kategoriju SUV-ova.
Naravno, X modeli nisu besmrtni – tijekom dužih razdoblja, njihova vrijednost može značajno opasti. 10-godišnji X6 ima vrijednost samo 21,7 posto, a brojke su slične i u ostalim serijama: X1 ima samo 24,5 posto, X3 28,4 posto i X5 20,3 posto. Drugim riječima, iako je X6 jedan od najskupljih SUV-ova na tržištu, nakon 10 godina gubi većinu svoje vrijednosti.
Serija 7 jedan je od najskupljih modela u BMW-ovoj postavi. Međutim, čim izvezete automobil iz autokuće, njegova vrijednost brzo pada. Serija 7 stara tri godine ima vrijednost 40,5 posto, koja pada na 14,4 posto nakon što ovaj model napuni 10 godina.
BMW-ova serija 7 napravljena je za posebnu publiku koja cijeni luksuz i status. Ali komplicirano i skupo održavanje čini ovaj BMW manje atraktivnim na tržištu polovnih automobila. Ljudi koji traže rabljeno vozilo obično žele potrošiti što manje novca na popravke. Stari BMW 7 nije učinkovit automobil u tom pogledu.
Iako neki ekskluzivni modeli kao što je serija 6 ima veliku vrijednost nakon tri godine (90,9 posto), ona nakon toga počinje brzo padati. Serija 6 stara pet godina zadržava tek 56,2 posto svoje vrijednosti, što je značajan pad u samo dvije godine.
Nakon pet godina ističe tvorničko jamstvo, što povećava troškove održavanja serije 6. Budući da se radi o luksuznom modelu, nitko ne želi riskirati visoke troškove održavanja i pad tržišne cijene.