Jedna od velikih kritika upućenih električnim vozilima jest da su jednostavno preskupa. Čini se da novo istraživanje Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) podupire tu procjenu ističući da je usvajanje EV-ova najveće u zemljama čiji su stanovnici imućniji.
ACEA, lobistička skupina koja zastupa proizvođače automobila, izvješćuje da iako su ECV (skupina sastavljena od potpuno električnih i plug-in hibridnih vozila) činila 21,6 posto prodaje novih vozila na kontinentu 2022., njihovi tržišni udjeli znatno su se promijenili po zemlji.
U zemljama poput Grčke, Italije, Poljske i Hrvatske, gdje je godišnji neto prihod oko 13.000 eura, ECV-ovi čine samo devet posto tržišta novih vozila. U Bugarskoj i Slovačkoj, gdje su prosječni godišnji neto prihodi 7.272 eura, odnosno 10.985 eura, udio ECV-a čini samo 4,0 odnosno 3,7 posto prodaje novih automobila. Bile su to dvije od tri europske zemlje s najnižim uvođenjem elektrificiranih vozila.
Tablica 1 - Top 5 zemalja s najsporijim usvajanjem elektrificiranih vozila, izvor: ACEA
Država | Prosječni godišnji neto prihod | Stopa usvajanja elektrificiranih vozila |
Slovačka | €10,985 | 3.70% |
Češka | €13,836 | 3.90% |
Bugarska | €7,272 | 4.00% |
Poljska | €10,782 | 5.00% |
Hrvatska | €10,391 | 5.00% |
U međuvremenu, u zemljama sjeverne Europe, gdje godišnji neto prihod premašuje 32.000 eura, ECV vozila čine više od 30 posto prodaje novih vozila. U Švedskoj, na primjer, 56,1 posto svih novih automobila prodanih prošle godine bili su ECV, a prosječni neto prihod u zemlji je 35.486 eura.
Korelacija između usvajanja ECV-a i bogatstva nije veliko iznenađenje, iako je vrijedna pažnje. Visoki troškovi baterija i skupi industrijski preokret koji je uzrokovan prelaskom na električna vozila znače da su njihova proizvodnja skuplja od vozila s unutarnjim izgaranjem i stoga imaju skuplje cijene.
Tablica 2 - Top 5 zemalja s najbržim usvajanjem elektrificiranih vozila, izvor: ACEA
Država | Prosječni godišnji neto prihod | Stopa usvajanja elektrificiranih vozila |
Švedska | €35,486 | 56.10% |
Danska | €39,274 | 38.60% |
Finska | €33,155 | 37.60% |
Nizozemska | €40,312 | 34.50% |
Njemačka | €32,850 | 31.40% |
Kako tehnologija napreduje, troškovi proizvodnje električnih vozila vjerojatno će padati. Potrošači diljem svijeta također bi mogli pozdraviti rastući rat cijenama.
Povezane vijesti