Volvo je predstavio svoj prvi samovozeći kamion "spreman za proizvodnju" koji je razvio u suradnji s Aurorom, tvrtkom za tehnologiju autonomne vožnje koju su osnovali bivši rukovoditelji Googlea, Ubera i Tesle.
Kamion se temelji na novom Volvo VNL-u, modelu teškog tegljača koji je namijenjen prvenstveno za tržište SAD-a. Autonomna verzija kamiona ima niz senzora i kamera za koji informacijama pune Aurorin sustav autonomne vožnje razine 4. Ovaj sustav, tvrdi proizvođač, kamionu omogućuje vožnju bez čovjeka za upravljačem. Dvije tvrtke tvrde da je kamion "namjenski dizajniran i napravljen" za Aurorin skup hardvera i softvera za samostalnu vožnju.
"Ovaj kamion je prvi predstavnik naše standardizirane globalne autonomne tehnološke platforme, koja će nam omogućiti uvođenje dodatnih modela u budućnosti, donoseći autonomiju svim modelima kamiona Volvo Grupe u drugim zemljopisnim područjima i s drugim namjenama", rekao je Nils Jaeger, predsjednik Volvo Autonomous Solutions.
Volvo, koji proizvodi oko 10 posto svjetskih kamiona ove klase, prvi je počeo surađivati s Aurorom 2018. na rješenjima za samovozeće kamione. Tvrtke su testirale svoju tehnologiju na javnim cestama, pri čemu je prevaljeno više od 1,5 milijuna kilometara.
Aurora je rekla da ove godine planira u promet staviti 20 potpuno autonomnih kamiona, s ciljem proširenja na oko 100 kamiona 2025. i eventualne prodaje kamiona drugim tvrtkama.
Nekad se smatralo da će se autonomni kamioni pojaviti prije robotaksija i drugih autonomnih vozila, ali su naišli na slične prepreke kao i druge vrste autonomnih vozila na tom putu. Neke tvrtke koje su razvijale autonomne kamione su prestale poslovati, dok su druge prekinule planove za uvođenje kamiona bez vozača. Ipak, neki proizvođači i dalje su optimistični, te rade na razvoju svojih modela.
Unatoč tvrdnjama Volva i Aurore ostaje pitanje hoće li ova model zaživjeti i u široj uporabi. Dosadašnji pokušaju uvođenja autonomnih taksija u čemu su prvenstveno prednjačile tvrtke Cruise i Waymo sa svojim taksijima završio je fijaskom uslijed kojeg se Cruise morao povući sa cesta, a Waymo je pod istragom vlasti zbog nesreća. S obzirom na to da su autonomni kamioni potencijalno mnogo opasniji od autonomnih automobila možemo očekivati velik otpor javnosti i vlasti koji bi mogao onemogućiti ili odgoditi njihovu široku komercijalnu upotrebu. Vozači kamiona, za sada, mogu još mirno spavati.
Povezane vijesti