Kia Sportage 1.6 T-GDi EX Style 6 M/T, odvažan nastup ponovno će donijet veliki uspjeh

2 years,3 months ago - 5 srpnja 2022, autoportal
Kia Sportage 1.6 T-GDi EX Style 6 M/T, odvažan nastup ponovno će donijet veliki uspjeh
Sportage već u prvoj dostupnoj pogonskoj izvedbi, kod nas izaziva velike simpatije. Benzinski 150 KS odlično se nosi s modelom koji će sasvim smo sigurni, dugo i bez problema služiti obiteljima. Dojam, kvaliteta i odličan omjer cijene, sve je na strani korejske marke…

Novi Sportage je stigao! Nova, 5. generacija već je dobra četiri mjeseca u ponudi u domaćim salonima, a to prema onome što vidimo i čujemo nije kupcima promaknulo. Iako je Sportage stigao u vrlo nezahvalno vrijeme, kad se svijet sprema za krizu, ljudi ne susprezaju pred kvalitetom. Kia je osvojila ljude baš time i naravno, sve atraktivnijom dizajnerskom linijom.

Koliko je nova generacija Sportage zapravo nova? Poprilično, od izgleda do tehnologija sve je napredovalo. Kia Sportage je kao polubrat Hyundai Tucsona, a kad im tako tepamo, jasno vam je koliko su slični automobili. Po pitanju izgleda, sviđa nam se što je svaki odjel vozio nekim svojim pravcem. Uostalom, Sportage je uvijek bio model koji radi velike zaokrete i nastupa na način da se o tome dugo priča. Iznimka nije ni najnovija generacija, koja je kod nas sa svakim novim danom, dobila sve veće simpatije. Čak i oni koji su više ‘lajkali’ prethodnika, lagano su u fazi mijenjanja priče.

Kia Europe je na predstavljanju modela novi Sportage najavila kao model koji će biti mjerilo u klasi, a to prema viđenome doista je. Kroz generacije, Sportage je model od kojeg Kia može očekivati opet velike, astronomske brojke. Takve pompozne najave su građene od 1994. i tijekom ovih 28 godina postao etabliran igrač. U brojkama, Sportage je dosegnu broj od 2,5 milijuna primjeraka u svijetu, preko 730.000 u Europi, a u Hrvatskoj više od 5.500, od čega više od 2300 primjeraka prethodne 4. generacije. Dok ovo pišemo, ova brojka je vjerojatno još porasla….

Novi Sportage zapravo najviše plijeni pažnju s prednjim dijelom. Testni primjerak stigao je u Pacific blue (plavoj) nijansi, koja u prvi plan gura integriranu crnu masku s mrežastim uzorkom proteže se cijelom širinom prednjeg dijela, u oštrom kontrastu sa specifičnim dnevnim LED svjetlima u obliku bumeranga i dvostrukim podesivim LED prednjim svjetlima.

Ono najbolje, s pohvalama nastavljamo i kada se zaviri ispod lima. Od pogonskog dijela, do uređenja interijera.

Unutrašnjost je već s prethodonom generacijom podigla razinu kvaliteta i sveopćeg dojma, a novi Sportage je to nastavio. Ako se nas pita, nama je bolje sjeo ovaj potpis kokpita i vozačkog okruženja, u usporedbi s onim iz Tucsona. Sportage je zbilja profinjenog, možemo reći umirujućeg nastupa. Posebno nam se svidio blago zakrivljeni središnji zaslon i izgled upravljača.

Sportage je rastao, a to donosi veće dimenzije u svim smjerovima. Sofisticirana kabina nudi sav potreban prostor, a putnici u drugom redu imaju stvarno dosta prostora za noge. Tu je i mnogo pametnih mjesta za odlaganje za vozača i sve putnike. Posebno hvalimo ugodna sjedala, koja osim izgledom, prilično dobro prihvaćaju sve figure. I one malo veće (XXL proporcija) i one sitnije…

Novi Sportage kombinira uglađen, ali mišićav i moderan vanjski dizajn s vrhunskom unutrašnjošću s integriranim zakrivljenim zaslonom koji sadrži najnovija dostignuća u tehnologiji povezivanja.

U središtu moderne kabine novog Sportagea nalazi se lijepo oblikovan integrirani zakrivljeni zaslon s podlogom na zaslonu osjetljivom na dodir. Zakrivljeni zaslon prelazi preko prednjeg dijela unutrašnjosti, dajući kokpitu dramatičnu širinu i dubinu. Pomalo podsjeća na prestižne Mercedes-Benz modele, ali opet na neki Kia način.

Napredni, izričito oštre grafike 12,3″ zaslon osjetljiv na dodir i napredni integrirani kontroler djeluju kao centar za povezivanje, funkcionalnost i potrebe korisnika za povezivanje vozača i suvozača. Oba su sustava stvorena da budu jednostavna za upotrebu. Isti princip izrade je i s brzinomjerom od 12,3″, kokpit je opremljen najnovijom generacijom cijelog tankoslojno-tranzistorskog zaslona s tekućim kristalima za nevjerojatno precizan i čist prikaz. Ponuđena grafika i tema cijelog informativno-zabavnog sustava je izrazito elegantna i po nama za 5+…

Da je Sportage SUV koji je 1/1 model koji prati aktualno vrijeme i 2022., pa čak i 2023. godinu, dokazuje napredni softver za povezivanje u novom europskom Sportageu korisnicima omogućuje daljinsko povezivanje s njihovim vozilom putem aplikacije za pametne telefone – Kia Connect. Interaktivna tehnologija, jednostavna za korištenje, korisnicima također omogućuje pristup ključnim ugrađenim značajkama kao što su Kia Live Services, internetska navigacija, mrežno prepoznavanje glasa i integracija kalendara sa pametnog telefona. Aplikacija Kia Connect korisnicima pruža potpuni mir jednostavnim dodirom kako bi provjerili je li njihov Sportage zaključan i prozori zatvoreni te pružala potpunu udobnost obavještavajući korisnike točno gdje su zadnji put parkirali svoj automobil.

EX Style paket donosi paket opreme koji bi svakako preporučili i ako vam financije dozvoljavaju, svakako bi preporučili da se “rastegnete” do njega. Uz podulji popis već u standardnim izvedbama, testni je primjerak u Style izvedbi ponudio bežični punjač snage punjenja do 15W. S druge strane, tu je Harman Kardon ozvučenje. Ako volite glazbu, to jednostavno morate izabrati…

Ono što će svakoga oduševiti u ovom modelu je lakoća upravljanja njime. Bilo da odaberete automatski ili ručni mjenjač, Sportage je prilično umirujuć i u svakoj kombinaciji ni malo ne iscrpljuje vozača. Bilo da ste u gradu, u čestim gužvama ili na dugim relacijama putovanja od par sati. Usto, parkiranje je maksimalno pojednostavljeno zbog sasvim solidne preglednosti, ali i pomagala. Od parking senzora sprijeda i straga koji pomažu u svakom trenutku, do parking kamere za pomoć u vožnji u nazad. Njenu rezoluciju i kvalitetu slike posebno ističemo…

Vozački gledano, iako beniznac u 1.6 turbo kombinaciji djeluje kao nešto što bi voljeli da je malo nabildanije, u praksi je sasvim korektno. I više od toga. Sportage je pravi obiteljski model i tako se svojim nastupom i performansama ponaša. 150 KS pokazuje agilnost, dok potrošački dio zastupaju brojke od 6,5 do 9 litara. Ovisno o uvjetima i prometnici na kojoj se krećete. Prihvatljivo…

Zavojite ceste i agilnija vožnja dobro je podešena, a vaše ambicije pratit će Eco, Comfort i Sport program vožnje. A blatnjavi putevi za izlete na planinu, odradit će i s pogonom na prednje kotače bez greške.

Pogled prema Tucsonu otkriva puno sličnosti, ali i različitosti, a sve je blago na strani Sportagea.

I Sportage i Tucson su zbog mekih opruga i prilagodljivog ovjesa vrlo udobni, čak ni veće neravnine na cesti ne prenose na putnike. Uvijek bi, iako volimo atraktivan dizajn i velike naplatke, izabrali manje naplatke s više ‘ mesa’ kako bi vožnja bila još udobnija. Testnih 17 cola je najbolja mjera…

Na kraju ostaje pitanje jamstva koje se razlikuje u tome što Tusconovo vrijedi pet godina i nije ograničen prijeđenim kilometrima, dok je Sportagevo sedam godina (150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja kilometraže).

Korejci su opet položili. A potpuno zaokruživanje priče idu uz inovativne tehnološke uspjehe. Elektronički kontrolirani ovjes nove generacije (ECS) pruža optimalnu razinu ugode i iznimnu razinu sigurnosti u svakom trenutku zahvaljujući kontinuiranoj kontroli prigušenja u stvarnom vremenu. Novi način rada na terenu daje Sportageu izvanredne mogućnosti vožnje u izazovnijim uvjetima, poput snijega, blata i pijeska, što vlasnicima omogućuje avanturističnije aktivnosti u slobodno vrijeme, u što smo se u premijernoj vožnji i sami uvjerili.

Kia je ponovno napravila vrhunski posao. Ako vam se trenutno ne sviđa njegova dizajnerska crta, budite sigurni da ćete postati njegov fan, kada pobliže upoznate njegove kvalitete. Sportage je u ovom rangu SUV modela, čak i pored Tucsona – naš prvi favorit!

Kia Sportage 1.6 T-GDi EX Style 6 M/T

POGON
Motor: benzinski, turbo, 4 cilindarski, blok od sivog lijeva, Euro 6d
Obujam: 1.598 ccm
Provrt x hod: 77.0 x 85.8 mm
Kompresija: 15,9 : 1
Snaga: 110 kW/150 KS pri 5.500/min
Kapacitet baterije: 0,44 kWh
Moment: 250 Nm pri 4,000 o/min
Mjenjač: ručni, 6-brzina
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: SUV, C-segment, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4.515 x 1.865 x 1.645 mm
Međ. razmak: 2680 mm
Cd: 0,315
Masa: 1.451 kg
Prtljažnik: 591 – 1780 l
Najveća dozvoljena masa vuče bez kočnice: 750 kg
Najveća dozvoljena masa vuče s kočnicom: 1.650 kg
Spremnik goriva: 54 l
Krug okretanja: 10.92 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: sprijeda neovisan, MacPherson noge sa stabilizatorom i plinskim amortizerima/ straga Multilink – dvije poprečne vodilice i jedna uzdužna vodilica na svakoj strani. Plinski amortizeri i torzioni stabilizator
Kočnice: samoventilirani diskovi/diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/65 R17

PERFORMANSE
Brzina: 189 km/h
0-100 km/h: 10,3 s
Potrošnja: 6.6 – 7,0 l
Na testu: 8,1 l/100 km
CO2: 150-159 g/km

CIJENA
Osnovni benzinski model:  211.999 kuna – 1.6 T-GDi 110 kW (150 KS) LX Start ISG
Osnovni dizelski model: 235.999 kuna – 1.6 CRDi LP 85 kW (115 KS)
Testni model: 264.999 kuna

Support Ukraine