Peta generacija korejskog SUV modela, nova Kia Sportage, odnedavno je i službeno dio hrvatske ponude novih automobila. Robustan novitet pomalo svemirskog dizajna i prije dolaska intrigirao je vozače najavama naprednih tehnologija koje su u njega ugrađene. U ponudi je tako i sustav pomoći za izbjegavanje sudara s funkcijom skretanja u zavojima, kao dio paketa naprednih sustava pomoći (ADAS), poznatog kao DriveWise.
Testni primjerak stigao nam je u EX Style razini opremljenosti, najbogatijoj izuzev sportske GT Line izvedbe. Ovisno o izboru mjenjača, Sportage u toj razini opremljenosti ima prilično široku paletu naprednih sigurnosnih asistenata. Tu su, primjerice, sustav za održavanje automobila u voznoj traci s prilagođavanjem udaljenosti od vozila ispred, sustav pomoći pri vožnji na autocesti (samo uz A/T i DCT), sustav otkrivanja prepreka u mrtvom kutu sa sprječavanjem sudara straga (samo uz A/T i DCT), sustav za sprečavanje sudara i pomoć u koloni (samo uz A/T i DCT), sustav za sprečavanje sudara uz prepoznavanje vozila, pješaka i biciklista, sustav prepoznavanja prometnih znakova, upozorenje u slučaju smanjene koncentracije vozača, pomoć pri parkiranju sprijeda i straga.
Novi Sportage ima i upozorenje za pregled stražnjih sjedala prije izlaska iz vozila. Zgodan je to podsjetnik vozačima sklonima ostaviti stvari u autu, što je manji problem, ali i onima koji u vozilu znaju "zaboraviti" djecu, što je puno veći problem.
Vozači koji u automobilu traže i određenu razinu luksuza cijenit će dvozonski automatski klima-uređaj s odmagljivanjem vjetrobranskog stakla, multifunkcionalno i grijano, kožom presvučeno kolo upravljača, 12,3-inčne TFT LCD Supervision instrumente – pregledne, jednostavne, a istovremeno atraktivne. U središtu moderne kabine zakrivljeni je zaslon osjetljiv na dodir. 12,3-inčna satelitska navigacija s kartografijom Europe i TomTom Kia Connected aplikacijama pruža prometne i klimatske informacije, kao i obavijesti o kontrolama brzine. Funkcionira dobro.
Na centralnom zaslonu prikazuje se i slika s kamere za vožnju unazad. Električno otvaranje i prednjih i stražnjih prozora se podrazumijeva, kao grijani i el. sklopivi retrovizori. Utor za punjenje mobitela (USB) nalazimo sprijeda – gdje je i mjesto za bežično punjenje pametnih telefona – ali dva su utora i za mobitele putnika straga, ugrađena u naslone stražnjih sjedala. Posebno će to tijekom duljih putovanja znati cijeniti roditelji tinejdžera koji se ne odvajaju od svojih mobitela...
Sjedala presvučena kombinacijom tkanine i kože udobna su, odlično podupiru tijelo te ne umaraju ni na dugim rutama. Uz prednja sjedala, grijana su i stražnja. Razmak među osovinama iznosi 268 centimetara, što uz duljinu automobila od 451,5 cm te uz 186,5 cm širine dovoljno govori o raspoloživom prostoru. Kia Sportage u visinu broji 164,5 cm, odnosno 165 cm s krovnim nosačima, koji su dio već početne razine opremljenosti. Prostora i udobnosti ne manjka, dakle, ni straga, a zahvaljujući naslonu stražnje klupe djeljivom i preklopivom u omjeru 60:40 u prtljažnik stane od 591 do 1780 litara. EX Style oprema podrazumijeva i 18-inčne aluminijske naplatke, inteligentna LED svjetla, dodatno zatamnjena stakla, električna pametna vrata prtljažnika…
U isprobanom primjerku kuca 1,6-litreno turbobenzinsko srce, koje pri 5500 okretaja isporučuje 150 konjskih snaga, uz 250 Nm pri 4000 o/min. Snaga se prenosi na prednju osovinu, putem preciznog 6-stupanjskog ručnog mjenjača. Ovako opremljena Kia Sportage postiže maksimalnih 189 km/h, a ubrzanje od 10,3 sekunde do stotke u praksi djeluje puno bolje nego na papiru. Na pritisak gasa reagira trenutačno, radi uglađeno. Iako je riječ o početnom benzinskom motoru u ponudi modela Sportage, ni u jednom trenutku nije nam nedostajalo snage. Zahvaljujući dobroj zvučnoj izolaciji, buka je u putničkoj kabini i više nego podnošljiva, čak i na autocesti. Sportage 1,6 T-GDI pokazao se odličnim putnim automobilom.
Tijekom testa od više od 1000 km u prosjeku nam je trošio 7,1 l/100 km. Peta generacija Kije Sportage na našem se tržištu nudi po početnoj cijeni od 211.999 kuna za turbobenzinsku izvedbu sa 150 konja, uz LX Start opremu. Raskošni Sportage EX Style, poput isprobanog, stoji 264.999 kuna, odnosno 259.999 kn kad uračunamo 5000 kn bonusa koji Kia nudi za plaćanje gotovinom. Početna dizelska verzija raspolaže sa 115 KS. U ponudi su i benzinski i dizelski blagi hibridi. Jamstvo na novi Sportage vrijedi sedam godina ili do 150.000 prijeđenih kilometara.
Popularan korejski SUV najvažniji je i najprodavaniji Kijin model u Europi, a nova generacija prva je koja je posebno dizajnirana i izrađena za europsko tržište. Novi Sportage razvijen je na novoj platformi N3, a dimenzije su mu blago porasle u odnosu na dosadašnji model. Povećanje je doživio i prtljažni prostor – prethodnik je nudio 513 litara korisnog prostora.
Povezane vijesti