Koliko će koštati 23,5 km autoceste od Mateševa do Andrijevice?

1 day,1 hour ago - 30 studenoga 2024, Poslovni Dnevnik
Koliko će koštati 23,5 km autoceste od Mateševa do Andrijevice?
Dionica Mateševo-Andrijevica, duga je 23,5 kilometara, što čini 14 posto ukupne trase autoceste.

Najavljeni početak radova na drugoj dionici autoceste još se nije dogodio, ali je i bez toga cijena ovog projekta već značajno porasla, pišu Vijesti.

Prvotnu procjenu od nepunih 300 milijuna eura odavno je “podigla” inflacija, kao i rast cijena materijala i usluga, pa će crnogorski porezni obveznici 23 i pol kilometra, prema posljednjoj procjeni, platiti 650 milijuna eura.

Detaljna razrada
To znači da će nas kilometar stajati preko 27 milijuna eura, a kilometar prve, duže dionice autoceste plaćen je manje.

Dionica Mateševo-Andrijevica, duga 23,5 kilometara, što čini 14 posto ukupne trase autoceste, koštat će 650 milijuna, dvostruko više od prvotne procjene iz srpnja 2019. za vrijeme Vlade tadašnjeg premijera Duška Markovića.

Iz Monteputa su za Televiziju Vijesti rekli da je početna procjena od 295 milijuna zapravo napravljena puno ranije na temelju idejnog rješenja, prije desetljeće i pol i da nije uključivala PDV. Navode da su sadašnju, udvostručenu cijenu, utvrdili nakon detaljne razrade projekta.

Iako je sasvim jasno da je zbog svega navedenog cijena druge dionice morala porasti u nekoliko godina, pitanje je kako je u osam mjeseci porasla za 150 milijuna eura…

Kada je u ožujku najavio da će se financirati iz 200 milijuna kredita Europske banke za obnovu i razvoj i bespovratnih sredstava Europske unije (EU) od 40 posto, premijer Milojko Spajić iznio je procjenu za drugi dio ovoga projekta.

“Ako je projekt negdje oko 500 milijuna, koliko smo planirali idejnim projektom, onda bi bespovratna sredstva bila 200 milijuna, ako bi bila 600, onda bi bespovratna sredstva bila 240 milijuna eura”, rekao je Spajić. vrijeme.

A tek na predstavljanju proračuna za 2025. doznalo se da će nas stajati 650 milijuna eura. Premijer je novinarima rekao da je to procjena Europske investicijske banke.

Iz Monteputa objašnjavaju da je od ožujka do studenog cijena skočila sa 500 na 650 milijuna za dionicu za koju još nemamo glavni projekt.

Ukupno 42 kilometra prve dionice autoceste od Smokovca do Mateševa koštalo nas je s dodatnim troškovima preko milijardu eura, a ugovorena cijena bila je 809,6 milijuna. Prema njezinim riječima, kilometar smo plaćali manje od 20 milijuna, što je izazvalo ogromne kritike u javnosti. Uzmemo li i konačnu cijenu, ispada da smo kilometar platili manje od 24 milijuna.

A, kilometar ostalih, kraćih dionica po sadašnjoj cijeni koštat će nas 27,65 milijuna eura.

Za drugu dionicu autoceste, prema prijedlogu proračuna za iduću godinu, predviđeno je 100,2 milijuna eura. Pokrivat će početak radova nakon potpisivanja ugovora s tvrtkom koja bude odabrana na natječaju. Prijavilo se osam tvrtki iz Kine, Turske i Azerbajdžana, među kojima i kineska tvrtka CRBC koja je gradila prvu dionicu.

EIB-ove procjene iz 2022.
Europska investicijska banka je prije dvije godine ovaj projekt procijenila na oko 300 milijuna eura.

Tada je procijenjeno da bi autocesta mogla koštati preko 15 milijuna eura po kilometru (gotovo upola manje nego što će to biti sada), odnosno između 357,1 i 373,2 milijuna za cijelu dionicu.

Support Ukraine