U Hrvatskoj je s krajem 2022. bilo registrirano 1.836.016 osobnih automobila, otkrivaju podaci Centra za vozila Hrvatske (CVH).
Na našim ćete cestama najčešće vidjeti Volkswagen Golf, jer je njih registrirano uvjerljivo najviše. Golf je u narodu poznat po svojim dizelskim motorima pa je zato i glavni izbor hrvatskih vozača.
Od 129.435 registriranih Golfova u Hrvatskoj, njih čak 113.343 je s dizel motorom. Drugim riječima, gotovo 88 posto Golfova na našim cestama su dizelaši.
Da je Volkswagen, kao najčešća marka u Hrvatskoj, sinonim za dizelski motor na ovim prostorima govori i podatak da je gotovo 95 posto svih Passata registriranih u našoj zemlji pogonjeno dizelom. To znači da je skoro duplo veća šansa da na našim ulicama naiđete na neki električni automobil nego benzinski Passat!
No Volkswagenov turbo-dizelski motor (TDI) nije izuzetak, jer i kod drugih marki Hrvati češće biraju dizel, ali u puno manjem omjeru.
Da je tome tako svjedoči i statistika CVH-a, koja kaže da je od ukupnog broja registriranih osobnih automobila njih 1.027.379, ili 55,96 posto, pokretano dizelom, dok na benzin ide njih 716.031 (39 posto), na benzin i plin njih 60.349 (3,29 posto), na hibridni pogon njih 27.057, na struju 4.929 (0,27 posto), dok je manje od 1.000 automobila pokretano samo na plin ili prirodni plin - navodi N1.
Što županija tiče, u svima njima dizelski automobili odnose primat, osim u jednoj – Primorsko-goranskoj. Ondje je nešto više od 3.000 registriranih benzinaca nego dizelaša. U mnogim drugim županijama je gotovo 100 posto više automobila na dizel nego onih na benzin, dok je u Istarskoj i Međimurskoj njihov omjer gotovo izjednačen.
Koje dizelaše voze Hrvati, osim Volkswagena?
Prema podacima CVH, nakon Golfa (113.343 registriranih dizelaša) i Passata (58.210), slijedi njihova “češka sestra” – Škoda Octavia s 40.691 komada. Octavia se u ovom sadašnjem prvi put pojavila 1996. i ubrzo ponijela titulu prostranog obiteljskog automobila koji nudi dobru vrijednost za novac. Dizelska verzija je pokretana TDI motorima iz Volkswagen grupe pa ne čudi da i nju Hrvati preferiraju.
Octavia je danas i prvi izbor hrvatskih kupaca kada su u pitanju novi automobili te je stoga bila najprodavaniji model u 2022. godini s prodanih 1.957 komada.
Nakon dva VW-a i Škoda, na četvrtom mjestu najčešćih dizelaša nalazi se još jedan Nijemac – Opel Astra s 33.343 registriranih komada. Za razliku od Volkswagena i Škoda, Astru Hrvati češće kupuju kao benzinca, kojih je registriranih 41.719.
Na petom mjestu se našao i jedan Francuz, a to je Renault Megane s 32.280 primjeraka. Megane je u prodaji od 1996. godina, a sada je aktualna njegova četvrta generacija. Prodavao se kao kompakt, karavan, coupe, kabriolet, pa i limuzina, tako da je svatko mogao pronaći model za svoje potrebe. Danas se novi Megane može kupiti samo kao kompakt i karavan, a stigla je i električna verzija.
Na šestom mjestu se našao još jedan model koji pokreće TDI motor, a to je Audi A4 s 26.890 registriranih dizelaša. Nakon njega slijedi još jedan Volkswagen, a riječ je o Polu (26.496), zatim slijedi Renault Clio (26.456), BMW serije 3 (26.440), dok top 10 najčešćih dizel automobila u Hrvatskoj zatvara Ford Focus (20.498) - navodi N1.
Rang/ Marka/ Model/ Broj primjeraka u 2022.
Povezane vijesti