Iako cijela javnost bruji o budućim poticajima za kupnju električnih automobila, službenih i konkretnih potvrda i programa još nema, pa nam jedino preostaje čekati.
Poznata je samo činjenica da Hrvatska vlada planira do 2020. godine na poticaje za kupnju elektroauta potrošiti 60 milijuna kuna, a 20 milijuna već sljedeće godine. U tome slučaju ovi bi automobili bili znatno povoljniji hrvatskim kupcima, jer su redom svi jednostavno preskupi za prosječnoga Hrvata. Ako razmišljate o kupnji novog električnog auta savjetujemo da ipak malo pričekate, s obzirom na to da možete uštedjeti mnogo novca, ako Vlada odluči pokrenuti poticaje za kupnju ovakvih vozila.
10. Volkswagen e-Golf
Električna inačica najprodavanijeg automobila u Europi pronašla je svoje vlasnike i u Hrvatskoj, a uz realan domet oko 200 kilometara, električni Golf može jednim punjenjem savladati sve gradske i međugradske zadatke. Početna cijena u Hrvatskoj je 301.659 kuna.
9. BMW i3
BMW-ov električni adut manja je i pristupačnija verzija superauta i8, a iako ima deklariranih 245 kilometara dometa, u stvarnome životu ta brojka se ipak kreće oko 180 kilometara s jednim punjenjem. Cijena za ovaj električni bavarski auto u Hrvatskoj iznosi 297.394 kune. Informacije radi, BMW i8 stoji 1.237.468 kuna.
8. KIA Soul EV
Korejski električni automobil jednim punjenjem u realnim uvjetima vožnje prelazi oko 96 kilometara, a cijena je 272.900 kuna.
7. Hyundai Ioniq
Uz deklariranih 280 kilometara, na testiranju ove korejske elektrolimuzine uspjeli smo ostvariti najveći domet 215 kilometara jednim punjenjem i to u idealnim uvjetima. U Hrvatskoj je dostupan za 269.990 kuna.
6. Renault Zoe
Definitivno je auto s najvećom deklariranom, a i realnom autonomijom na hrvatskome tržištu. Tvornica garantira 403, a mi smo u stvarnim uvjetima uspjeli ostvariti 317 km. Za ovaj auto u Hrvatskoj valja izdvojiti 249.900 kuna.
5. Mitsubishi i-MiEV
Iako se jednim punjenjem ovim autom može prijeći svega stotinu kilometara, to ispada dovoljno za jednodnevnu vožnju gradom. Mitsubishijev električni adut u Lijepoj Našoj košta 214.900 kuna.
4. Volkswagen e-Up!
Volkswagenov up! u klasičnom izdanju pravi je hit, no sada na tržištu postoji i električna verzija. Autonomija električnog up-a tako je 150 kilometara, a cijena je 204.140 kuna.
3. Renault Kangoo Z.E.
Jedini dostavni električni auto na našemu tržištu izrazito je povoljan, ali i praktičan. Domet jednim punjenjem baterije iznosi deklariranih 270 kilometara, što u stvarnome životu ipak iznosi oko 200 kilometara. Za električni Kangoo valja izdvojiti 198.750 kuna.
2. Smart Electric
Najmanji gradski auto od ove je godine dobio i svoju full-električnu izvedbu. Realni domet iznosi oko 120 kilometara, a u Hrvatskoj za početnu verziju električnog Smarta treba platiti 148.323 kune.
1. Renault Twizy
Iako spada u kategoriju četverocikala, radije nego u aute, Renaultov Twizy ipak je najjeftinije električno vozilo na četiri kotača u Hrvatskoj. Domet jednim punjenjem iznosi 50 kilometara, a najveća brzina koju može postići je 50 km/h. Cijena je 76.900 kuna. Doduše, Twizy se prodaje i u jačoj izvedbi, onoj koja može "potegnuti" do 85 kilometara na sat, no taj je model ipak znatno skuplji (102.750 kuna).
Povezane vijesti