Lexus se vraća u Hrvatsku: osvježeni hibridni luksuzni japanci

17 studenoga 2017 - Vecernji list

Lexus se vraća u Hrvatsku: osvježeni hibridni luksuzni japanci

Lexus CT s pouzdanom hibridnom tehnologijom oduševljava mirnom, tihom i ugodnom vožnjom te potrošnjom od 5,3 l/100 km

Lexus, Toyotin luksuzni brend, koji na tržištu konkurira njemačkom premium trojcu te Volvu i Infinitiju, vraća se u Hrvatsku. Od Nove godine u Zagrebu će opet biti otvoren Lexusov salon, koji je zbog gospodarske krize zatvoren prije nekoliko godina, pa su potencijalni kupci mogli vidjeti i isprobati Lexus automobile tek u najbližem salonu u Ljubljani. Automobili su se mogli kupiti preko slovenske centrale Toyota Adrije. Sada će se to sve opet moći u Hrvatskoj. Osim dvije nove Lexusove perjanice, velike limuzine LS i luksuznog coupea LC, ovogodišnji noviteti su i redizajnirani kompakt CT i osvježen crossover NX, koje smo imali prilike voziti ulicama Madrida.

Prvi kompakt u povijesti Lexusa, CT 200h, na tržištu se pojavio 2011. uz istovjetnu pogonsku tehnologiju Hybrid synergy drive (HDS) koja se koristila u Toyoti Prius. U Lexusu se, dakako, naziva Lexus synergy drive, ali u osnovi se radi o istom sistemu. Kad se pojavio na tržištu, od premium kompakata na tržištu su mu konkurirali samo BMW Serija 1 i Audi A3, dok su u međuvremenu stigli i Mercedes A-klasa te Volvo V40.

Štedljiviji od dizelaša

Prvi redizajn odrađen je 2013., a ove su godine Japanci još jednom ušminkali svoj luksuzni kompakt. Dobio je prepoznatljivu prednju veliku rešetku hladnjaka, novi svjetlosni potpis, a u unutrašnjosti je najveća promjena novi 10,3-inčni multimedijski ekran. Pogonski sklop nije mijenjan, pa tako Lexus 200h i dalje pokreće kombinacija 1,8-litrenog VVT-i benzinskog motora s 99 konjskih snaga, koji radi prema Atkinsovu ciklusu, i elektromotor s 82 konja. U sinergiji sustav ukupno razvija 136 KS i 207 Nm. Ali, izmijenjen je softver koji odlučuje kada će se i s kolikim udjelom koristiti elektromotor u vožnji. Jasno, prijenos snage obavlja se putem kontinuiranog CVT automatskog mjenjača, a pogon je na prednje kotače. I dalje se hibridni Lexusov predstavnik C segmenta dugačak 435 cm i uz prtljažnik od 375 l najbolje snalazi u gradskoj vožnji, kada se najbolje iskorištava elektromotor, dok je i vožnja na autocesti vrlo ugodna. Ubrzanje od 10,3 s do stotke i najveća brzina od 180 km/h sasvim je dovoljna za normalnu vožnju. Nekima će to zasmetati, ali zapravo je sasvim dovoljno za ugodnu, ali i vrlo ekološku vožnju uz prosječnu tvorničku potrošnju od 3,6 l/100 km i ispust CO2 84 g/km CO2, što je bolje od dizelaša.

U HR skuplji zbog poreza Isprobali smo ga u gradskim uvjetima velikog grada, u madridskoj špici, kao i na autocesti te na zavojitim cestama okolice glavnog grada Španjolske. Oduševljava mirnoćom i lakoćom koju pruža vozaču. Tihi rad, udobnost i komfor su na vrhunskoj razini, a i štedljivost mu je veliki adut. Na mješovitoj testnoj ruti normalnom smo vožnjom prosječno trošili 5,3 l/100 km.

Cijene u Hrvatskoj još nisu poznate, a u Sloveniji će CT 200h stajati od 26.500 eura. S F Sport opremom stoji 34.250 eura, a najopremljenija Luxury verzija stoji 38.2590 eura. Zbog većih trošarina i PDV-a u Hrvatskoj se očekuje 5 do 10% veća cijena.

Vijesti po temama

a1alfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi R8Audi RS3Audi Rs5Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaautoškolaBentleybenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercitroenCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom cardaciaDacia DusterDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilEUeuropeeuropska unijaevFCAferrarifiatfordFord FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamionKaznakazneKiaKia SportageKia Stingerkoenigseggkoronaviruskupnjalamborghinilancialand roverLand Rover DefenderLexusMaseratiMate RimacmazdamercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor Showparkiranjepeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panamerapotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSArabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacRimac C_TwoRivianromeorotorRVSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijasubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3toyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUSAvanVaraždinVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen GolfVolkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume