Razvijen i predstavljen u Americi, CMX500 Rebel stigao je i u Europu. Kompaktni custom motocikl kojim Honda još od sredine 1980-ih lovi golobrade bikere postao je pravi bobber. Zasluga je to Keite Mikure, dizajnera koji se voli igrati pravilima, što je dokazao inovativnim Vultusom, no u slučaju Rebela sve je u skladu s nepisanim minimalističkim pravilima. Spremnik u obliku kapljice, debela guma sprijeda, sjedalo na pedalj od tla i maleni okrugli far detalji su koji ga već na prvi pogled svrstavaju među bobbere.
Očišćen od svega suvišnog Rebel je obogaćen novim motorom. Redni dvocilindraš posuđen od modela CB500 zamijenio je klasični V-twin. Vodom hlađeni motor s 4 ventila po cilindru izgubio je na snazi (45,6 KS pri 8500 okretaja) i postao uglađeniji. Japanci su u tu svrhu poradili na sustavu paljenja, napajanja i ispuhu. Istodobno su složili potpuno novi okvir od čeličnih cijevi u potrazi za ciklistikom koja će vožnju učiniti opuštenijom, ali i pružiti dovoljno okretnosti. Dokaz je i međuosovinski razmak od 1488 mm s nagibom prednje vilice od 30°, što nije malo za motocikl čija ukupna dužina iznosi 2188 mm. Kompaktne dimenzije donose i određene limite koji se osjete čim sjednete na njega, osobito ako ste viši od 180 cm. Primjedaba nema na završnu obradu, koja odgovara Hondinim standardima, premda postoje detalji na kojima se zamjećuje uporaba jeftinijih materijala poput prednjeg blatobrana ili ručica upravljača koja ne nude mogućnost podešavanja u dužinu.
Zvuk motora nije posebno uzbudljiv, ali je ujednačen i oslobođen trzaja bez obzira na režim rada. Upravljač je širok, a oslonci za noge savršeno centrirani. Doduše, desna noga dodiruje kućište, ali dodatni poklopac štiti od opeklina. Potpuno digitalizirani instrumenti malih dimenzija nemaju pokazivač okretaja, ali ostali su indikatori pregledni. Spojka i mjenjač su mekani, a nisko postavljeno težište ulijeva povjerenje. Japanci su dobro zamiješali jednostavne sastojke i Rebel ne iziskuje razdoblje privikavanja. Ni široka prednja guma s velikim otklonom vilice ne umanjuje dobar osjećaj za upravljačem.
Motor reagira spremno na svaki okretaj ručice gasa, a umjerena masa (190 kg s punim spremnikom) i vožnju gradom čini vrlo opuštenom. Nisko postavljeno sjedalo (690 mm), ispružene ruke tjeraju na laganu vožnju, no ako se zatraži i nešto više, Rebel spremno prihvaća igru. Ovjes vrlo uvjerljivo upija neravnine i prihvaća poneki agresivniji ulazak u zavoje, pri čemu treba imati oslonce za noge koji nisu postavljeni pretjerano nisko. Dvocilindrični motor lako se budi i na srednjim okretajima, pokazuje dozu živahnosti koja ne umire s inzistiranjem na gasu. Pohvale zaslužuje i kočni sustav s ABS-om s dvostrukim kanalima, iako prvi zagriz nije žestok, ali nema mjesta panici jer Hondin bobber spremno oprašta poneku grešku u vožnji.
TEHNIČKI PODACI
Ukratko
Minimalizam je najuočljiviji na digitalnom brzinomjeru s pozadinskim plavim osvjetljenjem promjera 10 cm s jednom tipkom i serijom indikatora. U pravom custom stilu kontaktna brava nalazi se sa strane, a maleni jastučić na stražnjem blatobranu namijenjen je eventualnom suputniku
Povezane vijesti