Honda CMX500 Rebel Buntovnik za golobrade bikere sa stilom

28 srpnja 2017 - JutarnjiList

Honda CMX500 Rebel Buntovnik za golobrade bikere sa stilom

Jednostavan i kompaktan Hondin bobber ne pati od konformizma, pedantno složene ciklistike i ovjesa, pogonjen rednim dvocilindričnim motorom koji radi uglađeno, ulijeva povjerenje u vožnji, ali zbog malih dimenzija nije za vozače višeg rasta

Razvijen i predstavljen u Americi, CMX500 Rebel stigao je i u Europu. Kompaktni custom motocikl kojim Honda još od sredine 1980-ih lovi golobrade bikere postao je pravi bobber. Zasluga je to Keite Mikure, dizajnera koji se voli igrati pravilima, što je dokazao inovativnim Vultusom, no u slučaju Rebela sve je u skladu s nepisanim minimalističkim pravilima. Spremnik u obliku kapljice, debela guma sprijeda, sjedalo na pedalj od tla i maleni okrugli far detalji su koji ga već na prvi pogled svrstavaju među bobbere.

Očišćen od svega suvišnog Rebel je obogaćen novim motorom. Redni dvocilindraš posuđen od modela CB500 zamijenio je klasični V-twin. Vodom hlađeni motor s 4 ventila po cilindru izgubio je na snazi (45,6 KS pri 8500 okretaja) i postao uglađeniji. Japanci su u tu svrhu poradili na sustavu paljenja, napajanja i ispuhu. Istodobno su složili potpuno novi okvir od čeličnih cijevi u potrazi za ciklistikom koja će vožnju učiniti opuštenijom, ali i pružiti dovoljno okretnosti. Dokaz je i međuosovinski razmak od 1488 mm s nagibom prednje vilice od 30°, što nije malo za motocikl čija ukupna dužina iznosi 2188 mm. Kompaktne dimenzije donose i određene limite koji se osjete čim sjednete na njega, osobito ako ste viši od 180 cm. Primjedaba nema na završnu obradu, koja odgovara Hondinim standardima, premda postoje detalji na kojima se zamjećuje uporaba jeftinijih materijala poput prednjeg blatobrana ili ručica upravljača koja ne nude mogućnost podešavanja u dužinu.

Zvuk motora nije posebno uzbudljiv, ali je ujednačen i oslobođen trzaja bez obzira na režim rada. Upravljač je širok, a oslonci za noge savršeno centrirani. Doduše, desna noga dodiruje kućište, ali dodatni poklopac štiti od opeklina. Potpuno digitalizirani instrumenti malih dimenzija nemaju pokazivač okretaja, ali ostali su indikatori pregledni. Spojka i mjenjač su mekani, a nisko postavljeno težište ulijeva povjerenje. Japanci su dobro zamiješali jednostavne sastojke i Rebel ne iziskuje razdoblje privikavanja. Ni široka prednja guma s velikim otklonom vilice ne umanjuje dobar osjećaj za upravljačem.

Motor reagira spremno na svaki okretaj ručice gasa, a umjerena masa (190 kg s punim spremnikom) i vožnju gradom čini vrlo opuštenom. Nisko postavljeno sjedalo (690 mm), ispružene ruke tjeraju na laganu vožnju, no ako se zatraži i nešto više, Rebel spremno prihvaća igru. Ovjes vrlo uvjerljivo upija neravnine i prihvaća poneki agresivniji ulazak u zavoje, pri čemu treba imati oslonce za noge koji nisu postavljeni pretjerano nisko. Dvocilindrični motor lako se budi i na srednjim okretajima, pokazuje dozu živahnosti koja ne umire s inzistiranjem na gasu. Pohvale zaslužuje i kočni sustav s ABS-om s dvostrukim kanalima, iako prvi zagriz nije žestok, ali nema mjesta panici jer Hondin bobber spremno oprašta poneku grešku u vožnji.

TEHNIČKI PODACI

  • Motor2 cilindra i liniji
  • 8 ventila, 4 takta, hlađen tekućinom
  • Obujam 471 cm
  • Snaga 45,6 KS pri 8500 o/min
  • Moment 44,6 Nm 6000 o/min
  • Provrt x hod 67 x 66,8 mm
  • Mjenjač 6 stupnjeva
  • Prijenos lanac
  • Okvir čelične cijevi
  • Ovjes teleskopska vilica
  • hoda 122 mm, straga dvostruki
  • amortizer hoda 96 mm
  • Kočnice sprijeda disk promjera
  • 264 mm, straga disk 240 mm; ABS
  • Gume sprijeda 130/90 R16,
  • straga 150/80 R16
  • Dužina 2188 mm
  • Međuosovinski razmak 1488 mm
  • Visina sjedala 690 mm
  • Masa 190 kg
  • Spremnik goriva 11,2 litre
  • Cijena 53.000 kuna

Ukratko

Minimalizam je najuočljiviji na digitalnom brzinomjeru s pozadinskim plavim osvjetljenjem promjera 10 cm s jednom tipkom i serijom indikatora. U pravom custom stilu kontaktna brava nalazi se sa strane, a maleni jastučić na stražnjem blatobranu namijenjen je eventualnom suputniku

Vijesti po temama

a1alfaalfa romeoAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo Stelvioalpinealpine a110Aston MartinaudiAudi SQ8AustraliaAustrijaautocestaautocesteautomobilautomobilibenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW M5boatboatsBosna i Hercegovinabrabusbrzinaburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercitroenCitroen C3classicscrossoverdaciaDacia DusterDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDysonelectricEUeuropeevFCAferrarifiatfordFord FiestaFord FocusFord MustangFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgužvehacHAKHarley-Davidsonhondahow toHrvatskahydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonistraživanjejaguarjeepJeremy ClarksonkamionKaznakazneKiaKia Sportagekoenigseggkupnjalamborghinilancialand roverMate RimacmazdamercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan TitanNjemačkanovi automobiliopelOpel ComboOsijekParis Motor Showpeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandpolicijapolovni automobiliporezporeziporschepožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kaznerabljenirabljeni autiRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijarenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault ZoeRichard HammondRijekarimacRimac C_TwoRivianromeorotorRVSeatSeat LeonservisŠibenikskodaSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSljemesmartSplitspy shotsSrbijasubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3toyotaToyota YaristrajekttruckTržište automobilatuningtvornicaukUSAvanVolkswagenVolkswagen Golfvolvovozačivozačka dozvolavwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW Golfvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastava
Prodati auto