Yamaha Niken - Japanska dvostruka katana koja zavoje siječe poput papira

2 kolovoza 2018 - JutarnjiList

Yamaha Niken - Japanska dvostruka katana koja  zavoje siječe poput papira

Japanci su stvorili novi segment, motocikl za sva četiri godišnja doba oslonjen na dva kotača sprijeda kojeg krase karakteristike klasičnog sportskog tourera uz neočekivanu razinu stabilnosti i prianjanja za podlogu

Yamaha Niken (izgovara se nàiken, a na japanskom znači dvostruki mač) vozi se kao klasičan motocikl iako tako ne izgleda. Doduše, nema naginjanja u zavojima u stilu Valentina Rossija, dvostruka prednja vilica ima limit od 45°, ali japanski mutant na tri kotača vozi se pakleno dobro. Osjećaj sigurnosti koji pruža dvostruko je bolji od svakog skutera s dva kotača sprijeda, ali i od većine običnih motocikala. Na kočnicu se može „sjesti" u bilo kojem trenutku, gas „odvrnuti" u bilo kojoj prigodi bez imalo straha. Prednji ovjes sa sustavom LMW (Leaning Multi-Wheel) razlog je zbog kojeg se zaboravlja na nagla poniranja ili udarce na kraju hoda amortizera. Vilice su mekane u slučaju ulegnuća ili drugih neravnina koje zahvate samo jedan kotač, ali prilikom kočenja, kad se opterete oba amortizera, djeluju normalno. Podesivi stražnji mono, međutim, nije maestralan poput prednjeg i poneki udarac završit će u leđima suputnika.

Od elektronike Niken ima sve što je potrebno. Uz ABS, tu su i tri programa vožnje (najbolji je srednji) te kontrola proklizavanja koja najbolji kompromis pruža u početnom položaju. No, ona se može i isključiti želite li ostaviti traga na asfaltu jer Yamahina trokolica spremna je pružiti i taj užitak istraživanja krajnjih granica u potpunoj sigurnosti. Ples kroz zavoje, prebačaji težišta i držanje putanje za upravljačem Nikena ulazi u novu dimenziju. Stabilnost i kontrola nadmašuju sva očekivanja. Postoje i nedostaci poput spužvaste ručice kočnica kojima k tome nedostaje i malo snage. Vjetrobran ne pruža dovoljno zaštite, a premda je prema tvorničkim podacima raspored masa idealan (50-50 s vozačem od 75 kg) na momente se čini da nedostaje pritiska na stražnjem kotaču. Kao i uvijek, o izgledu se može raspravljati, ali najintrigantniji motocikl godine razoružat će i najljuće kritičare koji sjednu na njega. Tehnologija koju su Japanci razvijali godinama ima svoju cijenu (121.500 kn), a prodaja je već krenula preko službenih Internet stranica Yamahe.

Ukratko

Čvrstina kojom su prednji kotači priljubljeni za podlogu natjerat će i one opreznije da kroz zavoje prođu s više gasa nego obično. LCD displej s crnom podlogom čitljiv je u svim uvjetima, a ispod su prekidači za podešavanje kontrole proklizavanja i izbor programa vožnjeMotor s tri redno postavljena cilindra jedini je element kojim je Niken povezan s ostalim Yamahinim modelima. Okvir od čeličnih cijevi nadopunjen je aluminijskim elementima, a stražnja vilica duža je 15 mm u odnosu na MT-09 i opremljena monoamortizerom podesivim na kompresiju, dužinu hoda i predopterećenje

Yamaha Niken

TEHNIČKI PODACI

  • Motor 3 cilindra u liniji, 12 ventila,
  • hlađenje tekućinom
  • Obujam 847 ccm
  • Snaga 115 KS pri 10.000/min
  • Moment 87,5 Nm pri 8500/min
  • Provrt x hod 78 x 59,1 mm
  • Mjenjač 6 stupnjeva
  • Okvir čelične cijevi i ploče od aluminija
  • Ovjes dvostruka upside down vilica;
  • stražnja aluminijska vilica, monoamortizer
  • hod sprijeda 110, straga 125 mm
  • Kočnice sprijeda 2 diska 265,6 mm,
  • straga disk 289 mm, ABS
  • Gume sprijeda 120/70-15, straga 190/55-17
  • Međuosovinski razmak 1510 mm
  • Visina sjedala 820 mm
  • Masa 263 kg
  • Spremnik goriva 18 litara

Cijena 121.500 kuna

Prodati auto