Yamaha Niken - Japanska dvostruka katana koja zavoje siječe poput papira
2 kolovoza 2018 - JutarnjiList

Japanci su stvorili novi segment, motocikl za sva četiri godišnja doba oslonjen na dva kotača sprijeda kojeg krase karakteristike klasičnog sportskog tourera uz neočekivanu razinu stabilnosti i prianjanja za podlogu
Yamaha Niken (izgovara se nàiken, a na japanskom znači dvostruki mač) vozi se kao klasičan motocikl iako tako ne izgleda. Doduše, nema naginjanja u zavojima u stilu Valentina Rossija, dvostruka prednja vilica ima limit od 45°, ali japanski mutant na tri kotača vozi se pakleno dobro. Osjećaj sigurnosti koji pruža dvostruko je bolji od svakog skutera s dva kotača sprijeda, ali i od većine običnih motocikala. Na kočnicu se može „sjesti" u bilo kojem trenutku, gas „odvrnuti" u bilo kojoj prigodi bez imalo straha. Prednji ovjes sa sustavom LMW (Leaning Multi-Wheel) razlog je zbog kojeg se zaboravlja na nagla poniranja ili udarce na kraju hoda amortizera. Vilice su mekane u slučaju ulegnuća ili drugih neravnina koje zahvate samo jedan kotač, ali prilikom kočenja, kad se opterete oba amortizera, djeluju normalno. Podesivi stražnji mono, međutim, nije maestralan poput prednjeg i poneki udarac završit će u leđima suputnika.
Od elektronike Niken ima sve što je potrebno. Uz ABS, tu su i tri programa vožnje (najbolji je srednji) te kontrola proklizavanja koja najbolji kompromis pruža u početnom položaju. No, ona se može i isključiti želite li ostaviti traga na asfaltu jer Yamahina trokolica spremna je pružiti i taj užitak istraživanja krajnjih granica u potpunoj sigurnosti. Ples kroz zavoje, prebačaji težišta i držanje putanje za upravljačem Nikena ulazi u novu dimenziju. Stabilnost i kontrola nadmašuju sva očekivanja. Postoje i nedostaci poput spužvaste ručice kočnica kojima k tome nedostaje i malo snage. Vjetrobran ne pruža dovoljno zaštite, a premda je prema tvorničkim podacima raspored masa idealan (50-50 s vozačem od 75 kg) na momente se čini da nedostaje pritiska na stražnjem kotaču. Kao i uvijek, o izgledu se može raspravljati, ali najintrigantniji motocikl godine razoružat će i najljuće kritičare koji sjednu na njega. Tehnologija koju su Japanci razvijali godinama ima svoju cijenu (121.500 kn), a prodaja je već krenula preko službenih Internet stranica Yamahe.
Ukratko
Čvrstina kojom su prednji kotači priljubljeni za podlogu natjerat će i one opreznije da kroz zavoje prođu s više gasa nego obično. LCD displej s crnom podlogom čitljiv je u svim uvjetima, a ispod su prekidači za podešavanje kontrole proklizavanja i izbor programa vožnjeMotor s tri redno postavljena cilindra jedini je element kojim je Niken povezan s ostalim Yamahinim modelima. Okvir od čeličnih cijevi nadopunjen je aluminijskim elementima, a stražnja vilica duža je 15 mm u odnosu na MT-09 i opremljena monoamortizerom podesivim na kompresiju, dužinu hoda i predopterećenje
Yamaha Niken
TEHNIČKI PODACI
- Motor 3 cilindra u liniji, 12 ventila,
- hlađenje tekućinom
- Obujam 847 ccm
- Snaga 115 KS pri 10.000/min
- Moment 87,5 Nm pri 8500/min
- Provrt x hod 78 x 59,1 mm
- Mjenjač 6 stupnjeva
- Okvir čelične cijevi i ploče od aluminija
- Ovjes dvostruka upside down vilica;
- stražnja aluminijska vilica, monoamortizer
- hod sprijeda 110, straga 125 mm
- Kočnice sprijeda 2 diska 265,6 mm,
- straga disk 289 mm, ABS
- Gume sprijeda 120/70-15, straga 190/55-17
- Međuosovinski razmak 1510 mm
- Visina sjedala 820 mm
- Masa 263 kg
- Spremnik goriva 18 litara
Cijena 121.500 kuna