Nabildani Fiat Tipo Cross koketira sa SUV segmentom

3 years,8 months ago - 1 travnja 2021, Vecernji list
Nabildani Fiat Tipo Cross koketira sa SUV segmentom
Osim osvježene kompaktne i karavanske izvedbe Fiat Tipa, u Hrvatsku je stigla i crossoverska verzija. Novi Tipo s benzincem od 100 konja stoji od 112.200 kuna, a za Cross izvedbu valja dati 147.323 kune

Redizajnirani Fiat Tipo stigao je na hrvatsko tržište. U skladu s dobrom Fiatovom tradicijom, Tipo je i dalje među najpovoljnijim kompaktima, a sada je uz osvježenje hatchback i karavanske verzije donio i potpuno novu inačicu. Tipo Cross je trendovski podignuta izvedba, vizualno dotjerana da izgleda kao crossover, s plastičnim štitnicima na karoseriji i drugim detaljima kojima se postiže nabildaniji izgled - na prednjem dijelu, pragovima, krovnim nosačima, retrovizorima. Ima i drugačije odbojnike i veće kotače, pa ukupno djeluje moćnije, a prerađen mu je i ovjes. U vožnji je ugodan, agilan, neravnine s ceste dobro upija.

Također, Tipo Cross je u odnosu na klasičan Tipo dodatno odignut od tla. Fiat Tipo s pet vrata visok je 149,5 centimetara, a Cross u visinu broji 155,6 cm. Cross je dug 438,6 cm te je 180,2 cm širok. Dakle, dimenzijama je nešto izdašniji od običnog Tipa. Tipo je i u preostale dvije izvedbe - hatchback i SW - dobio novi branik, LED svjetla, prednju masku i natpis Fiat umjesto loga. Obogaćena je, napominju iz Fiata, i ponuda najpristupačnije verzije Fiat Tipa, limuzine s četverim vratima.

Tipo ima i nove motore, štedljivije i čišće. Nudi se jednolitreni turbo benzinac sa 100 KS i 190 Nm, te dva dotjerana dizelska agregata: od 95 i 130 konjskih snaga. Promjena ima i u unutrašnjosti, gdje u oči najprije upadaju digitalni instrumenti dijagonale sedam inča, s puno novih funkcija. Ti su digitalni instrumenti upareni s multifunkcionalnim dodirnim zaslonom dijagonale 10,25 inča. Ergonomsko kolo upravljača također je novo, sada je elegantnije i ugodnije, a pruža i puno bolji pogled na instrumente.

Ukupnom boljem dojmu pomažu i moderni detalji po kabini, u koju se bez problema ugodno može smjestiti pet osoba. Prtljažnik prima izdašnih 440 litara, što se može dodatno povećati preklapanjem naslona stražnjih sjedala. Vesele i dobro promišljeni pretinci za sitne, ali bitne stvari, poput zasebnih držača za čaše ne samo između vozača i suvozača, već i u vratima. Povodom dolaska ovog noviteta u Hrvatsku, naime, isprobali smo novi Tipo Cross. Dovoljno je različit od ostatka Tipo obitelji da ga se odmah može prepoznati kao ‘nešto novo’.

U vožnji je ugodan, odgovara nam lagano povišena pozicija. Benzinac od 100 konja stiže uz precizan 5-brzinski ručni mjenjač. Radi uglađeno, elastičan je i tih. Cross potjera do maksimalnih 192 km/h. U prosjeku troši 5,7 l/100 km. Tipo je serijski dobro opremljen, s redizajnom je dobio i nove sustave za pomoć u vožnji. Povodom dolaska noviteta na tržište, dostupna je Opening Edition verzija, koja standardno obuhvaća i tri zasebna paketa opreme: LED, Parking i Comfort. Fiat Tipo Cross stoji 147.323 kn. Tipo HB Opening Edition (100 KS) košta 142.003 kn, a za Tipo SW Opening Edition valja dati 149.171 kunu. Za kupce koji se ipak ne bi odlučili za to bogatije izdanje, novi Fiat Tipo sedan uz 1,0 benzinski motor sa 100 konja stoji od 112.200 kuna, a Tipo hatchback košta 124.500 kuna.

Support Ukraine