Fiatov kompakt već je neko vrijeme na tržištu i pokušava pronaći svoj put kao jeftinija alternativa mainstream igračima. Stila mu, kao i većini drugih modela talijanskih korijena, ne nedostaje, prostran je, fer koncipirane game, pa nema razloga da se ne svidi kupcima. Posebno na tržištima poput hrvatskog, gdje se svaka kuna itekako gleda. I što biste rekli kad bi vam upravo takav model s dizelskim motorom i danas must-have tabletom na armaturi ponudili po cijeni već od 123.000 kn? Da, upravo to nudi hrvatski zastupnik, a mi smo isprobali jedan takav primjerak.
Opći dojam je da povratnik sa slavnim imenom izgleda odlično, osjetno bolje od svojih prethodnika, i to bez obzira o kojoj karoserijskoj izvedbi govorimo. Da, osim limuzinske, nudi se karavan i hatchback od nepuna 4,4 m duljine koji smo imali prilike isprobati. Talijani su se opet pokazali majstorima zanata i u zadanim okvirima, bez suvišnog eksperimentiranja, osigurali Fiatovu kompaktu barem donekle originalan vanjski izgled. Naglašena sportska nota sprijeda izgleda atraktivno, bok vozila otkriva maksimalno produljenu liniju krova, dok je straga Topi možda najtanji, s povećim svjetlima i klasično skrojenim poklopcem. Pridodamo li svemu krom umetke i atraktivne 17-inčne naplatke, standardne od razine Lounge, Tipo definitivno nadilazi očekivanja.
Isto vrijedi i u kabini, barem kada govorimo o ponudi prostora. Sprijeda je izuzetno ugodno, a požaliti se neće ni putnici na stražnjoj klupi. Pritom prtljažnik guta čak 440 litara, i to uz relativno lagan pristup. Udobna sjedala upotpunjuju povoljan dojam o ergonomiji vozača koji na raspolaganju ima standardne mogućnosti podešavanja položaja sjedala i upravljača. Ploča s instrumentima je pregledna, čak i u središnjem dijelu, gdje zaslon nudi prikaz najrazličitijih podataka, od trenutne brzine do temperature ulja. Položaj za upravljačem je korektan, a u praksi bi mogao zasmetati nešto slabija vidljivost straga.
Dominantno mjesto uzima ekran Uconnect sustava. Promjera je sedam inča, osjetljiv je na dodir, a na testnom primjerku nedostajala mu je tek usluga navigacije. Mi ćemo stoga ovdje spomenuti nešto kompliciraniji postupak upoznavanja s mogućnostima, ali i zvučnu kulisu audiosustava koja definitivno nadilazi očekivanja. U gornjem dijelu armature plastika je mekana na dodir, dok je u sporednim dijelovima kabine nešto tvrđa, ali kvalitetno posložena. Ukupno gledano, interijer Tipa vizualno djeluje povoljno, isto vrijedi i u pogledu solidnosti izrade te dakako opreme.
Podsjetimo, početna razina opreme Amore nudi sve bitno i osim cjelokupne sigurnosne opreme standardno dolazi audiosustav, klima, el. podizači prednjih prozora i pomoć pri parkiranju.
Prateća mehanika je solidna. Najbolje su kočnice, a potom slijede nešto manje izravan upravljač i dosta meko podešeno podvozje. Manje zahtjevni vozači mane neće ni primijetiti, dok oni skloni aktivnijim manevrima mogu uočiti nešto izraženije naginjanje u zavojima i tendenciju bježanja preko nosa, posebno nakon vezanja dvaju zavoja.
A sada ono najzanimljivije. Fiat Tipo starta cijenom od 100.000 kn za izvedbu s ulaznom Amore razinom opreme i 1.4 benzincem od 95 KS. Slabiji dizelaš kakvog smo testirali vaš je do nekih 123.000 kn, a pritom govorimo o doista bogato opremljenom primjerku. Možete proći još jeftinije i odabrati neki od "malo rabljenih" primjeraka. Tako i ovaj kojeg smo testirali nakon nekoliko mjeseci eksploatacije i 13 tisuća kilometara ima cijenu od oko 112.000 kn. A ako ste sumnjičavi glede kvalitete, znajte da Fiat daje pet godina jamstva, odnosno 120.000 km.
Povezane vijesti