Nakon lažnih torbica, satova i parfema stigli i krivotvoreni automobilski dijelovi

5 godina,1 mjesec ago - 10 kolovoza 2017, JutarnjiList
Nakon lažnih torbica, satova i parfema stigli i krivotvoreni automobilski dijelovi
U pogonima tvrtke CIOS na zagrebačkom Jankomiru uništeno je pedesetak krivotvorenih maski i blatobrana, a trgovcima uhvaćenima s prstima u pekmezu prijeti kazna od 20.000 do 100.000 kn

Pedesetak krivotvorenih automobilskih dijelova, uglavnom plastičnih pokrova za Renaulte i Dacije, uništeno je sredinom srpnja u pogonima tvrtke CIOS na zagrebačkom Jankomiru. Pred našim očima tamo su dopremljeni sa Carine, efektno zgnječeni hvataljkom i bačeni na hrpu automobilskih olupina koju čeka usitnjavanje i reciklaža.

Police trgovina tako neće vidjeti, što je zasluga uspješnog, u posljednje vrijeme sve intenzivnijeg carinskog nadzora.

Njime se, rekli su nam djelatnici Carine, želi stati na kraj praksi uvoza i prodaje dijelova s krivotvorenim oznakama, rasprostranjenoj iako Zakon o industrijskom dizajnu propisuje kaznu od 20.000 do čak 100.000 kuna svakome tko u promet stavi lažnjake.

Procedura je, objašnjavaju, u osnovi ista kad je riječ o krivotvorenim dizajnerskim torbicama, satovima ili automobilskim branicima.

Kad je dizajn zaštićen, nitko se osim autora njime ne smije koristiti. Kod auta, saznajemo, jedino nije moguće zaštititi mehaničke dijelove poput zupčastog remena, kvačila ili diferencijala, već samo vanjski dizajn (maska, branici, svjetla...). Kako vješto zapakiran lažnjak nije lako prepoznati, Carini pomažu i autozastupnici, zainteresirani da se trgovina lažnjacima svede na najmanju moguću mjeru.

Stoga su upoznali carinike s točno propisanim dobavnim pravcima originalnih dijelova, čime je bitno olakšan nadzor.

UKRATKO
Krivotvoreni plastični dijelovi prebačeni su u pogon tvrtke CIOS, zgnječeni hvataljkom i bačeni na hrpu automobilskih olupina koju čeka usitnjavanje i reciklaža

Među zaplijenjenim dijelovima najviše je prednjih maski za Renaulte i Dacije. Dijelovi su, utvrđeno je nadzorom, uglavnom proizvedeni u Kini i na Tajvanu

Posao s lažnjacima pao je u vodu kad su carinici utvrdili da nije riječ o dobavnom pravcu originalnih dijelova

Support Ukraine