Retrovizori su nekad bili prilično jednostavne komponente automobila. Na starijim modelima sastoje se od plastičnog kućišta, ogledala i jednostavne sajle pomoću koje se namješta odgovarajuća pozicija ogledala. No, to je postala prošlost. Na današnjim automobilima retroviziri su pravi, visokotehnološki sklopovi.
Na novim automobilima, naime, imaju u sebi sadržane brojne komponente. U najjeftinijim opcijama je uključeno grijanje retrovizora i eventualno žmigavac uz elektroničko pomicanje ogledala, a kada automobil ima malo više dodatne opreme, retrovizori mogu uključivati i senzor mrtvog kuta, kameru za parkiranje, elektroničko sklapanje, pa čak i memoriju pozicije ogledala.
Iako je svaki od tih dodataka u retrovizoru koristan, cijeli sklop je postao poprilično skup, pa i sam popravak više nije toliko jednostavan. Treba pritom uzeti u obzir da je retrovizor jedna od najizloženijih komponenti na svakom vozilu, pa su nerijetki slučajevi da vlasnik automobila ili u prometu ili na parkiralištu ostane bez istoga.
Najčešći su slučajevi da se samo razbije plastično kućište ili samo ogledalo i u takvim sitaucijama troškovi popravka nisu drastično visoki. Međutim, kod težih oštećenja cifre mogu biti ozbiljne. Kako bi stavili u perspektivu razlike u cijenama, usporedili smo komplet nekadašnjih i današnjih retrovizora. Naime, automobili do 2005. godine u pravilu su još uvijek imali jednostavnije sklopove, pa tako staklo retrovizora za prosječni automobil košta između 50 i 70 kuna, plastično kućište 70 do 100 kuna, a cijeli komplet između 250 i 300 kuna.
Za nove automobile cijene retrovizora variraju, najviše zbog razlike u opremi. Tako će, na primjer, najjeftinija opcija zamjenskog kompletnog retrovizora za Volkswagen Golf VII koštati oko 1100 kuna, a ako isti ima svu naprijed navedenu opremu i riječ je o originalnim dijelovima, cijena može skočiti i preko 4500 kuna. Srećom, za prosječne automobile još uvijek postoji mogućnost pojedinačne kupnje određenih komponenti ili pak jeftinija solucija kupnje zamjenskih dijelova. Za premium modele viših klasa, čiji su retrovizori prilično složene konstrukcije, poput Audija A6 i A8, BMW-a serije 5 i 7 ili pak Mercedesa S-klase, takve su opcije mnogo rijeđe. A trošak, posljedično, puno veći.
No, kako nam kažu u AutoZubak ovlaštenom servisu za modele koncerna VW, popravak retrovizora najčešće snosi osiguranje krivca za nesreću ili kasko osiguranje. S obzirom na to da je dužnost osiguravatelja vratiti automobil u izvorno stanje, uvijek će se ugrađivati skuplji, ali i kvalitetniji originalni dijelovi. Ako pak vlasnik automobila sam snosi štetu, može birati između jeftinijih zamjenskih ili originalnih dijelova.
Ukratko
Za automobile starije od deset godina mogu se pronaći zamjenski retrovizori po cijenama od 250 do 400 kuna, zbog svoje jednostavnosti. Za novije i kompliciranije zamjenske retrovizore bit će, međutim, potrebno izdvojiti i do 1800 kuna. No, imaju li u sebi sadržano više opreme, mogu se kupiti jedino originalni dijelovi. Tako će retrovizor za prosječni noviji auto koštati od 3000 kuna, a za bogato opremljene premium automobile i više od 10 tisuća kuna
Izvana izgledaju jednostavni, ali retrovizori ponekad ispod kućišta kriju niz funkcija koje poskupljuju popravak, od senzora mrtvog kuta i integriranih klasičnih ili LED žmigavaca do grijanja ogledala
Samo ogledalo najčešće nosi najmanje troškove popravka. Ako je riječ o običnom staklu bez grijanja, ono se može kupiti već za oko 50 kuna, a zamjensko s grijačima koštat će oko 100 kuna. Stakla na novijim retrovizorima često uključuju i senzore za mrtvi kut, pa cijene mogu varirati od 600 pa sve do 3200 kuna za premium automobile.
Povezane vijesti