Nova era legendarnog VW kombija: 'Bolje se tijesno parkirati nego se tijesno pakirati'

6 mjeseci ago - 28 svibnja 2022, Vecernji list
Nova era legendarnog VW kombija: 'Bolje se tijesno parkirati nego se tijesno pakirati'
Sedma generacija VW T modela: isprobali smo ga u hibridnoj Multivan Life 1.4 TSI eHybrid DSG varijanti i pitali što o njemu misle vlasnici pete generacije kultnog Bullija

Volkswagenov Transporter jedno je od najlegendarnijih vozila na svijetu. Bulli, Bus, hippie kombi ili jednostavno VW kombi predstavljen je davne 1950. u teretnoj izvedbi, a već godinu kasnije stigla je i putnička verzija Samba.

Tako već više od 70 godina u njemu uživaju obitelji i svoj posao obavljaju radnici, a neki poput ljubitelja i dugogodišnjeg vozača VW kombija iz Splita Ivana Bućana ga koriste kao radno vozilo i vozilo za slobodno vrijeme.

Već desetljećima najluksuznija putnička verzija naziva se Multivan, a upravo je sedma generacija nedavno stigla na tržište. Ona donosi novu eru za kultni kombi, jer je nastala na putničkoj VW-ovoj MQB-platformi, niža je i karavanski izdužena a ne više kutijasta te više izgledom i još više ponašanjem u vožnji nalikuje na jednovolumen nego kombi.

Dapače, VW je podijelio ponudu Transportera na tri segmenta, Multivan je potpuno novi T7, teretni će se do 2024. prodavati kao postojeći T6.1, a u ožujku je predstavljena električna verzija I.D. Buzz.

Novi Multivan je za 5 cm niži i mnogo aerodinamičniji (cw s 0,35 na samo 0,30), ali i 7 cm duži i četiri širi (497,3 x 194,1 x 190,3 cm), od T6.1. Manja visina se osjeti na prostranosti u kabini, a posebno u prtljažniku koji nudi do krova nudi samo 469 l. A tu su još i kablovi koji zauzimaju dio "gepeka" jer je testni primjerak bio eHybrid koji kombinira 1,4-litreni TSI sa 150 KS i elektromotor od 116 KS za sinergijskih 218 KS i 350 Nm uz odličan DSG mjenjač, što mu daje dinamične performanse - 9,0 s do stotke i 192 km/h. No, laganim pomicanjem i preklapanjem ako se ne koristi svih sedam sjedala može se lagano stvoriti više prostora za prtljagu.

Zbog nižeg krova lakši je ulazak u niske garaže, no kakva šteta za samo 3 mm visine novi Multivan na hrvatskim autocestama prelazi u II skupinu vozila (preko 190 cm) i plaća se 40% skuplja cestarina. Baš peh.

Vlasnicima Multivana T5 Davorinu Kremenjašu i Caravelle T5 Ivanu Bućanu, koji su navikli da u prtljažnik svog VW kombija mogu ubaciti što god požele to odmah upada u oči. No, kome je to presudno VW nudi 20 cm dužu verziju Multivana.

Ova ima druge prednosti, pogotovo za upravljačem gdje se, bez pretjerivanja osjećate kao u običnom automobilu. Zaista, 6 cm niže sjedište od T6 i odlična upravljivost, novi Multivan svrstava među najbolje vozačke kombije u povijesti. A novom koncepcijom su profitirali i svi putnici, vozač i suvozač su pomaknuti 20 cm unazad i više se ne moraju penjati i primati za dršku pri ulasku u vozilo, a bolji komfor imaj i 5 putnika straga. Zavisno o opremi, a u testnom vozilu paket Energetic (23.183 kn) donosi zaista luksuz sa središnjim uzdužno pomičnim grebenom koji se lagano pretvara u pravi stol te 5 odvojenih i uzdužno pomičnih sjedala koja se, razumije se, mogu vaditi, daje pravu multipraktičnu unutrašnjost. Razumije se, djeca su u Multivanu oduševljena, veseli ih prostranost, razne mogućnosti prilagodbe te mogućnost hodanja po cijelom vozilu, još kad je sve to upakirano u tehnološki napredni kombi s odličnim infotainmentom, te detaljima poput osvjetljenja unutrašnjosti u 30 boja i rasvjetom u području vrata s projekcijom loga "Multivan", veselju nema kraja.

Baterija ima kapacitet 10,4 kWh, službeni domet na struju je 60 km, no u praksi to iznosi oko 30 km. Tada u pomoć stiže benzinac, a vožnja je tiha i mirna. Potrošnja samo na benzin nam je bila oko 9 l/100 km, što je zaista vrlo dobro za 2,2 tona teško vozilo.

A Davorina i Ivana, koji su na slikanje sa svojim kombijima stigli izravno s kampiranja na Žumberku, je na prvu osvojio tihi rad novog Multivana, koji je nečujan pored njihovih VW kombija u kojima brunda 2,5 TDI.

- Lani mi se pružila prilika da kupim provjereni i očuvani Multivan iz 2006. i tako sam zamijenio obiteljski Touran za kombi koji sam oduvijek želio, koji mi je bio studentski i planinarski san, kada si to nisam mogao priuštiti. Gledao sam već duže oglase, ali ništa nije bilo za prihvatljiviju cijenu ispod 150.000 km, no onda mi je baš Ivan rekao da se ne bojim kilometara, jer VW kombiji prelaze bez problema 500.000 km, pa i više. Sad guštamo, žena Petra ja i posebno dvije kćerke, Mia (11) i Nika (6), djeca spavaju u kombiju na sjedalima koja se preklapaju u pravi krevet, a ja i žena u šatoru. Preglednost mu je odlična, oprema također, 2,5 TDI vozi super i potrošnja mu je 7,5-8 l/100 km. Nešto je teže parkiranje na tijesnim parkiralištima u gradu, ali s 4,90 nije on puno duži od neke limuzine i, iskreno, mislio sam da će biti teže s tim i brzo se navikao. Teže ga je zbog prostranosti oprati iznutra nego običan auto, ali zbog toga imamo komfor i gepek velik kao skladište. Planinari smo i volimo kampirati, pa nam je ovo idealno vozilo, a sasvim je dobro i za svakodnevnu vožnju. Minus je svakako skuplja autocesta, ali ionako se više volimo voziti starom cestom. Novi Multivan se čini zaista kao space shuttle, jako mi se sviđa - kaže nam Davorin Kremenjaš iz zagrebačkog Sigeta, gdje još uvijek ima relativno dosta javnih parkirnih mjesta.

Njegov kolega Ivan Bućan živi na splitskim Bačvicama gdje je još manje mjesta za parking, a kaže da mu je rekord bočnog parkiranja 15 cm slobodnog prostora, 7 sprijeda i 8 cm straga. On je s VW kombijima puno iskusniji.

- Za mene vrijedi ona "bolje se tijesno parkirati, nego se tijesno pakirati", jer kad sam kupio prvi kombi, VW T4 Caravelle Syncro 4x4 2,4 dizel iz 1994. preporodio sam se. Prije sam vozio Yugo u kojem sam mogao takoreći obrisati zadnju šajbu, kombi mi se činio kao hodnik. No, brzo se naviknete. Bavim se popravkom bicikala, pa sam često vozio hrpu bicikala u njemu i turiste te njihove stvari na biciklističke ture, stotinu puta vukao tešku prikolicu. Prevozio sam zaista svašta, od bendova na svirke, razne selidbe, velike cijevi, sadnice za biljke, nebrojeno puta moje prijatelje planinare iz PD Mosor i speleologe s mnogo opreme na teren. Zbog 4x4 pogona bilo problema ni u blatu i snijegu, a jednom sam uz Klis u četvrtoj brzini vukao prikolicu s masom preko tone. S njim se nisam boja ni kiše, ni blata ni snijega. To je pouzdani radnji konj, nalij gorivo i vozi - govori nam Ivan Bućan, vlasnik CikloMont servisa za bicikle.

S T4 kojeg je kupio za 5000 eura sa 350.000 km napravio je 300.000 km i prodao poznatom čovjeku nakon 11 godina za 2000 eura, koji ga i danas vozi. Tada je 2018. kupio T5 Caravelle 2,5 TDI iz 2007. sa 239.000 km u Njemačkoj za 9000 eura i dosad napravio 100.000 km.

- Ima 9 sjedala, a stari je imao 8 i općenito je tehnološki napredniji, no praktičnost je vrhunska i u jednom i drugom. I T5 se pokazao kao odličan prijevoznik, primjerice, nakon potresa sam u njemu prevezao 30 tona materijala u Petrinju. Meni bi testni Multivan bio premali, no oduševljen sam luksuzom u kabini, tihim radom, vozljivosti i dinamičnosti - kaže Bućan.

Testirani Multivan Life 1.4 TSI eHybrid DSG uz mnogo dodatne opreme koja ga čini pravim luksuznim obiteljskim kombijem stoji 535.221 kuna. Mnogo? Iz perspektive većine kombijaša koji su u potrazi za jeftinijim rabljenim ostvarenjem sna jest, no u kontekstu današnjih tehnoloških standarda, ali i sve većih cijena automobila, za taj novac zaista dobivate nešto posebno, nešto što će oduševljavati vas i vašu obitelj.

Support Ukraine