Deveta generacija Volkswagen Passata, jednog od najpopularnijih modela automobila u povijesti koji je u 50 godina prodan u više od 34 milijuna primjeraka, dolazi samo u karavanskom izdanju. Limuzine više nema, barem ne u Europi.
- Zašto? - pitali smo Volkswagenove stručnjake na prvim testnim vožnjama novog Passata u francuskoj Nici.
- U Zapadnoj Europi je već dulje vrijeme na Passat Variant otpadala glavnina prodaje Passata, a u nekim državama čak i 90 posto prodanih Passata bili su karavani, stoga je to poslovna odluka - dobili smo odgovor.
Kod nas je Passat limuzina već desetljećima simbol poslovnog automobila i bio je traženiji od karavana, no trendovi u mnogobrojnijim državama su proizvođačima ipak bitniji. Ono što stoji jest VW-ova tvrdnja da je Passat Variant zapravo dva automobila u jednom - vozilo poslovne klase i obiteljski automobil. Passat je i dalje jedan od najbitnijih VW automobila, uz Tiguan i Polo, globalno najprodavaniji.
Već na prvi pogled uočili smo impozantne dimenzije novog automobila i njegov sportskiji izgled u odnosu na prethodnika. Dužinom se približio pet metara, točno 491,7 cm, čak 20 cm duži od prethodnika, uz međuosovinski razmak od 284,1 cm (+ 5 cm), postao je prava krstarica i sasvim se približio višoj srednjoj klasi automobila.
Uz dinamičnije proporcije i zaobljenije linije Passat je sada mnogo aerodinamičniji pa je otpor zraka osjetno smanjen, s 0,31 na 0,25. I prtljažnik je sada prostraniji i prima čak 690 litara (+40 l), odnosno maksimalno 1920 l (+140 l).
No, nije se samo dimenzijama Passat približio višoj klasi, već i kvalitetom izrade te tehničkim i inženjerskim inovacijama. Vidi se to i osjeti već prvim sjedanjem za upravljač novog Passata gdje vozača dočekuju novi krajolik kokpita s intuitivno upravljanim infotainment sustavom, visoka kvaliteta materijala, površina i završne izrade te nova sjedala ergoActive2 s pneumatskom funkcijom masaže s 10 komora.
Kokpit je digitaliziran, uz novu virtualnu instrumentnu ploču dijagonale 26 cm, dok središnji dodirni zaslon u standardnoj opremi ima dijagonalu od 12,9 inča, a u boljim razinama opreme 15 inča. Ekrani su visoke razlučivosti, a softver se temelji na novoj operativnoj platformi MIB4. Radi brzo, sve je jasno i pregledno te se brzo dolazi do željene funkcije. U tome vozaču i putnicima pomaže glasovna asistentica IDA, a tu je i napredna funkcija ChatGPT. High-tech osjećaj za volanom dodatno naglašava mala ručica automatskog mjenjača koja više nije na središnjem dijelu već se nalazi iza volana, kao u Volkswagenovim ID modelima.
Sve u svemu, vrlo ugodno okružje za putovanje, uz obilje prostora na prednjim sjedalima, kao i direktorska prostranost straga.
Očekivano, Passat dominira na autocesti, no i na zavojitim cestama u brdima iznad Azurne obale se snalazio jako dobro i gdje pruža vozački užitak. VW inženjeri obavili su mnoge prilagodbe voznog postroja što se itekako osjeti u dinamičnoj vožnji i u smislu udobnosti, a novost je elektronička aktivna kontrola amortizera koja kontinuirano reagira na uvjete na cesti i situaciju u vožnji te uzima u obzir parametre kao što su upravljanje, kočenje i ubrzanje. Idealno prigušenje izračunava se za svaki kotač i prilagođava se pomoću amortizera unutar djelića sekunde. Uz to, uz doplatni DCC sustav vozač ima mogućnost individualnog podešavanja na postavke u rasponu od vrlo udobnih do vrlo sportskih. Rukovanje automobilom je jednostavno i vozač nema osjećaj da se radi o automobilu tako velikih dimenzija.
Passat nudi široku gamu motora, čak osam različitih konfiguracija pogona. Novost u Passatu je blaga hibridna benzinska eTSI verzija, u ponudi su dva nova plug-in hibrida, dva turbobenzinska TSI motora te za naše tržište ipak najzanimljivije - tri dizelska TDI motora. Svi pogoni standardno dolaze uz DSG automatski mjenjač.
Dizelaši su 2-litreni TDI sa 122, 150 i 190 KS. Isprobali smo verziju sa 150 KS, koja je zasad jedina dostupna za narudžbu u Hrvatskoj i na mješovitoj testnoj ruti nam je uz nešto dinamičniju vožnju potrošnja bila 5,8 l/100 km.
Potom smo sjeli u najsnažniji benzinac, 2,0 TSI sa 272 KS, koji je očekivano dinamičniji, tiši i uglađeniji. A ugodno nas je iznenadio i početni eTSI benzinac sa 150 KS i 250 Nm te blagim hibridnim sustavom koji se i više nego dobro nosi sa velikom karoserijom Passata uz potrošnju oko 1,5 l/100 km veću od dizela.
Dva nova eHybrid hibridna pogonska sklopa bazirana su na 1,5-litrenom turbobenzincu 1,5 TSI evo2. U standardnoj verziji benzinac i elektromotor generiraju snagu od 204 KS i okretni moment od 350 Nm, dok vrhunska verzija nudi 272 KS i 400 Nm okretnog momenta. Hibridni sustav sada dolazi s većom baterijom kapaciteta 19,7 kWh neto što omogućuje Passatu domet na struju od 100 km prema WLTP-u. Dosad je domet na struju u hibridnom Passatu bio 57 km, pa se sada može računati na dostatni domet na struju u normalnoj svakodnevno uporabi u realnom prometu. Ukupni domet je veći od 800 km.
Osim toga sada je hibridnu verziju moguće puniti na brzim DC punjačima kapacitetom punjenja do 50 kW, pa se baterija s razinom napunjenosti od samo 10 posto ponovno može napuniti do 80 posto za otprilike 23 minute. Osim toga, na AC punjaču je sada moguće puniti bateriju snagom do 11 kW.
Cijena zasad jedino dostupnog modela 2,0 TDI DSG sa 150 KS kreće od 44.436 eura, uz već vrlo bogati Business paket opreme.
Povezane vijesti