Ne samo da u prvim godinama proizvodnje nije mogla biti proizvedena u tolikom broju primjeraka koliko se tražila, nego je pokrenula trend retro automobila kojem su se ubrzo priključili Mini i Fiat 500. Druga generacija moderne Bube iz 2011. nije međutim, pobudila tako spektakularni interes. Nije se loše prodavala, posebno u prvim godinama, ali balon ljubavi prema retro formi očito se već bio malo ispuhao, a zamjeren joj je i prevelik dizajnerski i gabaritni odmak od originala i gubitak identiteta.
U tim se kritikama i pretjeralo, jer je posljednja generacija zadržala glavnu formu i karakteristične detalje koji su proslavili Bubu, izgleda na svoj način cool i nudi dobru duhovnu dozu „dobrih starih vremena". Retro dizajn je tako i ovdje, kod sada rabljenih primjeraka, ostala prva i temeljna nit vodilja potencijalnim kupcima, koji traže odmak od klasike i žele nešto posebno, a opet da nije egzotika koja se teško i skupo održava. U tom smislu Buba je pun pogodak, jer ispod kože to je u više od 90 posto komponenti, mehaničkih i svih ostalih, svima dobro poznat – Golf.
Originalni i zamjenski dijelovi u principu su zato lako dostupni, cijene im nisu nebeske, a servisima su također Volkswagenovi automobili u malom prstu. Uz dobro poznatu Volkswagenovsku robusnost i trajnost, već to je dovoljno da razmišljanja mogu krenuti u smjeru rabljenog primjerka Bube. Ima tu međutim, i drugih dobrih faktora. Standardi izrade, materijala i opreme te izgled prekidača, forma sjedala i ostali sekundarni elementi imaju nepogrešiv miris i okus modernih Volkswagenovih automobila, ali za volanom se pri pogledu na moderniziranu, ali prepoznatljiva old school izvedbu armature diskretno provlači aromatičan duh dobre stare Bube.
Starijim vozačima to će izmamiti nostalgičan osmijeh, dok će mladima biti „fora". Nova Buba je sprijeda jako prostrana, a straga za dvije osobe vrlo pristojna. Znajte da je registrirana za četiri osobe! Nema četvera vrata, ali unatoč donekle coupeovskom obliku funkcionalna je kao i svaki drugi kompakt s trima vratima. Ta vrlina mnogima prolazi ispod radara.
Što se mehanike tiče, sve je rečeno time da je ispod kože to zapravo Golf, sa svim dobrim i manje dobrim stranama, a u globalu dobrim i jakim i štedljivim motorima, robusnim i preciznim mjenjačima i čvrstim podvozjem. Rabljena Buba zadnje generacije nema dakle tajni, a njen inspirativan izgled razveselit će svakim prilaskom i ulaskom u auto. A jednom će možda i postati klasik.
POVIJEST MODELA
VW BEETLE II
2011. u rujnu na salonu u Frankfurtu službeno predstavljena druga generacija „nove" Bube, postavljena na platformu PQ35, na kojoj vozi i dio ostalih automobila kompaktne klase koncerna Volkswagen. Dizajn potpisuju Talijan Walter da Silva i Nijemac Mark Lichte, a početnu postavu motora u benzinskom dijelu čine TSI turbomotori 1.2 (105 KS), 1.4 (160 KS) i 2.0 (200 KS), a u dizelskom TDI to su 1.6 (105 KS) i 2.0 (140 KS). Uz jače motore u doplati se mogao naručiti DSG7 mjenjač. Proizvodnja je organizirana u VW tvornici u Meksiku
2012. u veljači krenula prodaja na hrvatskom tržištu
2013. predstavljena verzija Cabriolet s platnenim, automatski sklopivim krovom i prtljažnikom smanjenim na 225 litara
2014. turbobenzinski motor 2.0 TSI osnažen na 211 KS
2015. turbobenzinskom motoru 1.4 TSI snaga se spušta na 150 KS, a većem 2.0 TSI ponovno raste, na 220 KS. Dizelima snaga također raste, 1.6 TDI ide na 110 KS, 2.0 TDI na 150 KS. Na pojedinim tržištima nudi se i 2.0 TDI sa 110 KS
2016. napravljen manji redizajn i tehnološke dorade
2019. prestanak proizvodnje
CIJENE NA TRŽIŠTU
2012. od 70.000 kn
2013. od 90.000 kn
2014. od 115.009 kn
2015. od 135.000 kn
2016. od 150.000 kn
2017. od 165.000 kn
CIJENE DIJELOVA
Prednji diskovi (par) od 300 kn
Prednje disk pločice (par) od 250 kn
Prednji amortizeri (par) od 500 kn
Spojka komplet od 755 kn
Hladnjak od 700 kn
Pumpa za vodu od 525 kn
Homokinetički zglob od 150 kn
Gornja ramena 135 kn
Vilica od 245 kn
Ležaj kotača od 315 kn
*Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene
Povezane vijesti