Novi automobili ipak najskuplji u Hrvatskoj!?

7 years,3 months ago - 7 prosinca 2016, Automobili.hr
Novi automobili ipak najskuplji u Hrvatskoj!?
Vlada “ipak” donijela odluku da novi automobili poskupe.

Poznata logika naših stručnjaka iz udobnih fotelja na koju je javnost upozorila, zbog čega je ta odluka kratko bila pod upitnikom, no vrlo kratko jer glupost kao i obično preživi. Novi automobili ipak najskuplji u Hrvatskoj!

Čini se kako će vozila u Hrvatskoj generalno poskupjeti, neovisno o ekološkim i inim parametrima ili pojedinim karakteristikama vozila, država će to usmjeriti u svoj džep.

Izračun poreza određuje se prema više parametara koje smo već spomenuli, a jedan od njih je i postotak prodajne cijene. Tako je Vlada u petak predložila da se za automobile iznad 600.000 kuna postotak s 30% spusti na 25% prodajne cijene. Za vozila između 500 i 600 tisuća kuna s 25% na 20%, a vozila između 450 i 500 tisuća kuna, s 20% na 15%.

Vlada, naravno, uvijek ima opravdanje pa će tako i ovaj put izgovor otpuštanja radnika u tvrtkama koje se bave prodajom skupih luksuznih vozila, biti manevar koji zamagljuje logičnost ostalih reformskih propuha.

Kako bilo, znamo iz već ranijih objava da kada su automobili u pitanju, poskupljenje će zbog nekih ostalih parametara osjetiti skoro svi, skupi ili jeftiniji. Tema su i ovaj put trošarine koje će zbog određenih izračuna dići cijenu većini vozila.

Iz trošarine bi se trebao izbaciti vrijednosni kriterij, a ostaviti samo onaj ekološki – navodi izvor iz HGK. Logika bi dovela opterećenje samo na gramažu CO2. To bi dovelo do ravnopravnijeg rasporeda za sve klase automobila, a i optimalnim rasporedom povećanja trošarina postigla bi se smislena ekološka i ekonomska računica.

Novi relativno jeftiniji automobili do 100.000 kuna poskupjeti će do nekoliko tisuća kuna, ovisno o ekološkim karakteristikama, odnosno potrošnji goriva i ispuštanju CO2 u atmosferu, dok će za one koje možemo tražiti povećalom, kupce električnih vozila, cijena ostati ista osim ako ne dođe do povećanje marže od strane zastupnika vozila.

Zaključak ide u logičnom smjeru, hoćemo li uopće kupovati novi automobil ili ćemo se okrenuti tržištu rabljenih automobila?

Support Ukraine