Poznata logika naših stručnjaka iz udobnih fotelja na koju je javnost upozorila, zbog čega je ta odluka kratko bila pod upitnikom, no vrlo kratko jer glupost kao i obično preživi. Novi automobili ipak najskuplji u Hrvatskoj!
Čini se kako će vozila u Hrvatskoj generalno poskupjeti, neovisno o ekološkim i inim parametrima ili pojedinim karakteristikama vozila, država će to usmjeriti u svoj džep.
Izračun poreza određuje se prema više parametara koje smo već spomenuli, a jedan od njih je i postotak prodajne cijene. Tako je Vlada u petak predložila da se za automobile iznad 600.000 kuna postotak s 30% spusti na 25% prodajne cijene. Za vozila između 500 i 600 tisuća kuna s 25% na 20%, a vozila između 450 i 500 tisuća kuna, s 20% na 15%.
Vlada, naravno, uvijek ima opravdanje pa će tako i ovaj put izgovor otpuštanja radnika u tvrtkama koje se bave prodajom skupih luksuznih vozila, biti manevar koji zamagljuje logičnost ostalih reformskih propuha.
Kako bilo, znamo iz već ranijih objava da kada su automobili u pitanju, poskupljenje će zbog nekih ostalih parametara osjetiti skoro svi, skupi ili jeftiniji. Tema su i ovaj put trošarine koje će zbog određenih izračuna dići cijenu većini vozila.
Iz trošarine bi se trebao izbaciti vrijednosni kriterij, a ostaviti samo onaj ekološki – navodi izvor iz HGK. Logika bi dovela opterećenje samo na gramažu CO2. To bi dovelo do ravnopravnijeg rasporeda za sve klase automobila, a i optimalnim rasporedom povećanja trošarina postigla bi se smislena ekološka i ekonomska računica.
Novi relativno jeftiniji automobili do 100.000 kuna poskupjeti će do nekoliko tisuća kuna, ovisno o ekološkim karakteristikama, odnosno potrošnji goriva i ispuštanju CO2 u atmosferu, dok će za one koje možemo tražiti povećalom, kupce električnih vozila, cijena ostati ista osim ako ne dođe do povećanje marže od strane zastupnika vozila.
Zaključak ide u logičnom smjeru, hoćemo li uopće kupovati novi automobil ili ćemo se okrenuti tržištu rabljenih automobila?