Novi automobili u Hrvatskoj u travnju: Ogroman rast prodaje od 284,2 posto u odnosu na isti mjesec 2020.

3 years,5 months ago - 6 svibnja 2021, tportal
Novi automobili u Hrvatskoj u travnju: Ogroman rast prodaje od 284,2 posto u odnosu na isti mjesec 2020.
U travnju 2021. u Hrvatskoj je novoregistrirano 4165 novih osobnih automobila, Volkswagen kao marka vodi, a modeli s najviše novih registracija u travnju su Opel Corsa s 309 komada, Škoda Octavia s 227 komada je druga, a treći je VW T-Cross sa 171 komadom

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec travanj 2021., donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus, doznali smo da nam je cijela prošla godina donijela pad od 42,7 posto i sada kad se nazire kraj ovog pandemijskog ludila čini se da stvari doista idu nabolje. Generalno, travanj 2021. nam je donio gotovo četiri puta bolje rezultate od prošlogodišnjeg travnja, drugog mjeseca prije godinu dana kada smo već znali da se nešto gadno sprema u vezi Covid-19 bolesti.

Novoregistrirano je ukupno u mjesecu travnju 4165 novih osobnih automobila, što je potpuno isti broj komada nego u proteklom mjesecu ožujku 2021. Koje su šanse za ovakvu koincidenciju? Ipak, uzmemo li u obzir samo mjesec travanj, to je fantastično veliki porast od 284,2 posto u odnosu na prošlogodišnji travanj. Ove prodajne brojke svakako ohrabruju, no usporedimo li ih s rekordnom 2019., kada je prodano u istom mjesecu travnju 8633 komada, onda smo još uvijek u minusu od 107,3 posto. Što se tiče ukupnih brojki, u prva četiri mjeseca prošle 2020. godine je prodano 11.113 komada, a u prva četiri mjeseca ove godine već 14.684 komada ili 3571 automobila više. Podsjetimo, rekordne 2019. godine je u prva četiri mjeseca prodano 20.772 automobila (+6088 komada). Dakle, u apsolutnom iznosu na 2019. smo još uvijek debelo u minusu, ali uzlazni trend ove godine je ipak primjetan.

Volkswagen, Škoda i Renault na vrhu liste najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca travnja ponovno je pripao Volkswagenu, koji sa ukupno 2399 automobila drži, sada 16,34 posto tržišta. Da podsjetimo, ukupno je Volkswagen 2020. držao gotovo identičnih 16,78 posto, pa ova marka i nadalje ima dobar razlog za optimizam. I na drugom je mjestu je ponovno Škoda sa 1962 vozila ili 13,36 posto tržišta, a na trećem mjestu je sada Renault sa 856 vozila ili 5,83 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 35,53 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2021-toj.

Škoda Octavia na prvom mjestu najprodavanijih modela, VW T-Cross drugi, a treća Dacia Duster

Prema podacima o registracijama novih automobila u cijeloj protekloj godini, Škoda Octavia je bila na prvom mjestu s prodanih 2403 primjerka. Sada, nakon četiri mjeseca ove godine, opet vodi sa 813 prodana komada. VW T-Cross je i dalje drugi s 587 komada. Treća na listi je i dalje Dacia Duster s 515 komada, VW T-Roc s 507 komada je i dalje na četvrtom mjestu, a peti na ljestvici najprodavanijih modela je sada Opel Corsa s 478 prodana komada. Gledamo li samo travanj 2021., onda vidimo da je Opel Corsa bila najprodavaniji model s 309 komada, na drugom mjestu je Škoda Octavia s 227 komada, VW T-Cross je treći najprodavaniji model u travnju sa 171 komadom.

Prodaja marki prema tipu goriva u travnju

Posve je jasno da rezultati registracija novih automobila u mjesecu travnju 2021. i dalje nisu posve realni, jer se radi još uvijek o izvanrednim okolnostima, ali čini se da stvari doista idu nabolje. Iako je za to ipak malo prerano, jer još uvijek ne znamo kako će nam se razvijati situacija s ovogodišnjom turističkom sezonom. Spomenuti ćemo da prema tipu motora, u gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2021-toj. Ukupno je ove godine prodano 36 različitih marki automobila, što je isti broj kao i nakon ožujka. Cijele 2020. je bilo ukupno 41 različita marka automobila, ali i ovdje vrijedi, prerano je za suditi što će se dogoditi do kraja 2021.

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za prva četiri mjeseca ove godine dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 7978 komada ili 54,3 posto (u ožujku 52,6 posto) ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prošlu 2020. godinu benzinaca je bilo 54,9 posto svih novih prodanih automobila. Automobili s dizelskim motorom su i dalje na drugom mjestu s 4067 komada ili 27,7 posto (u ožujku 29,0 posto). Cijele prošle godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio osjetno veći; 34,8 posto.

Na trećem mjestu su i dalje hibridni automobili sa 2006 komada ili 13,7 posto (prošli mjesec ove godine 13,9 posto). Ovdje primjećujemo gotovo dvostruko veći porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2020., kada je taj udio bio samo 6,9 posto. Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke su i dalje redom: Suzuki, Toyota i Hyundai.

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 458 komada ili 3,1 posto. I u ovoj kategoriji je zabilježen osjetni uzlazni trend u odnosu na cijelu prošlu godinu.

Potpuno električnih automobila u prva četiri mjeseca ove godine je prodano 175 primjeraka (34 komada samo u ožujku) i oni sada čine 1,2 posto (u ožujku 1,3 posto) hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti neznatan pad (-0,3 postotna boda) u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto.

I ovdje vrijedi kao i kod plug-in hibrida kako očekujemo i ove godine sufinanciranje od strane Fonda, to će se dogoditi nešto ranije nego prošle godine, točnije, 1. lipnja. Treba reći i da je prošle godine proračun za nabavu energetski učinkovitijih vozila iznosio 44 milijuna kuna, od čega je 22 milijuna bilo namijenjeno za građane, a 22 milijuna kuna za tvrtke. Dobra je vijest da je ove godine za kupovinu potpuno električnih vozila na raspolaganju gotovo tri puta veći iznos, čak 105 milijuna kuna, od čega je 15 milijuna namijenjeno javnim tijelima koja prije kupnje moraju raspisati natječaj, a 90 milijuna kuna namijenjeno je građanima i pravnim osobama. Više o zanimljivim promjenama u ovogodišnjem natječaju možete ovdje.

U svakom slučaju, pratiti ćemo ovu temu pozornije. Moramo ovdje i dodati, da smo uputili Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost službeni upit oko detalja prošlogodišnje akcije, ali niti nakon, sada već 37 tjedana još nismo dobili njihov službeni odgovor sa svim detaljima niti za 2019., ali ni 2020. godinu. Toliko o 'čuvenoj' hrvatskoj administraciji!

Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za prva četiri mjeseca 2021. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je najviše automobila, 6255 komada ili 42,6 posto (u ožujku 43,73 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila. Na drugom mjestu je i dalje Šibensko-kninska županija sa 1508 komada novoregistriranih novih automobila ili 10,27 posto (cijele prošle godine 8,65 posto) hrvatskog tržišta. Treće mjesto i dalje drži Primorsko-goranska županija sa 990 komada ili 6,74 posto (u 2020. je to bilo 5,96 posto), što je ukupno 81 automobila više od Splitsko-dalmatinske županije na četvrtom mjestu. Prošle godine je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, a tako je i nakon dobivenih rezultata za prva četiri mjeseca 2021., s 48 prodanih automobila ili 0,33 posto tržišta. Nadamo se da će se ovaj dio Hrvatske oporaviti, jer je ovo pad u odnosu i na cijelu 2020. kada su imali već ionako sramežljiv udio u cijelom tržištu novih automobila u Hrvatskoj od samo 157 prodanih automobila ili 0,44 posto tržišta.

Za kraj, treba reći kako se svi mi nadamo da će 2021. godina označiti povratak na sjajne rezultate iz 2019., ali kako sada stvari stoje, to još uvijek nije realno očekivati. No ipak optimizma svakako ne nedostaje.

Support Ukraine