Nissan je prošle godine proslavio 10 godina posve električnog modela LEAF, prvog serijskog električnog vozila na svijetu. No kako sada stvari stoje potpuno nova treće generacija koja je najavljena za 2025. godinu dobija potpuno novi dizajnerski oblik. Ovaj kompaktni obiteljski automobil C-segmenta postaje kompaktni SUV, a s obzirom da je to izjavio Guillaume Cartier, šef tvrtke Nissan u Europi za uvijek dobro upućeni britanski Autocar, posve smo sigurni da će to upravo i biti tako.
Prvi serijski potpuno električni automobil
Inače, revolucionarni LEAF prve generacije na ceste je stigao u prosincu 2010. Prvo je stigao u Japan, zatim u Europu i Ameriku, a sada je prisutan u 59 zemalja. Kupci diljem svijeta kupili su više od pola milijuna primjeraka modela LEAF.
Trenutak velikog napretka je došao 2017., kada je druga generacija modela LEAF dobila doseg od 400 km, papučicu e-Pedal i sustav ProPILOT. Druga generacija modela LEAF uvela je dotad 'neviđene tehnologije koje su povećale užitak u vožnji, praktičnost i učinkovitost'.
Godine 2019. Nissan je predstavio najnapredniju verziju LEAF e+, čiji novi električni pogon otada ima snažniji motor i veći doseg. Baterija ima 55 posto veći kapacitet; 62 kWh. Time je doseg povećan na 528 km (WLTP - gradska vožnja), bez utjecaja na prostranost ili dizajn vozila. Jedino što je ostalo isto jest trenutačno dostupan okretni moment koji LEAF čini tako zabavnim u vožnji.
Nissanov peti elektrificirani SUV
Tako će Nissan LEAF buduće treće generacije postati električni crossover/SUV model koji će se graditi u Nissanovoj tvornici Sunderland, a ujedno će novi LEAF postati i peti Nissanov elektrificirani SUV. Planovi za izgradnju novog crossovera u Sunderlandu u sklopu velikih ulaganja od milijardu funti (1,18 milijardi eura) u englesku tvornicu kako bi se osigurala njezina budućnost objavljeni su još u srpnju.
LEAF najnovije generacije će se temeljiti na CMF-EV platformi Saveza Renault-Nissan-Mitsubishi oko 2025. godine. Time će Nissan značajno povećati obnovljivu energiju tvornice Sunderland, jer će do tada Nissanova temeljna buduća linija modela uključivati pet modela, od kojih su svi elektrificirani crossoveri: Juke, Qashqai, Ariya i X-Trail, uz budući LEAF.
Japanski proizvođač automobila više neće razvijati modele s konvencionalnim motorima u Europi, poput limuzina, hatchbacka i karavana. Osim toga će u suradnji s Mitsubishijem i Renaultom partnerima iz Saveza, tražiti osnovu za druge segmente, uglavnom mali automobil koji će zamijeniti Micru.
Usredotočenost na elektrifikaciju znači da Nissan više neće ulagati u tehnologiju motora s unutarnjim izgaranjem kako bi se uskladili s emisijama EU7, norme koja se očekuje u Europi sredinom ovog desetljeća. Guillaume Cartier je još dodao kako se Nissan: 'Strateški, kladi na elektrifikaciju, odnosno na električna vozila. A ako ulaže u EU7, početni trošak iznosi oko polovice profitne marže po automobilu, pa bi tako oko 2000 eura morali prenijeti na kupca. U konačnici bi to trebalo smanjiti i cijenu EV-a.'