Nissan Leaf - Najprodavaniji je električni auto na svijetu, a dostupan je i u Hrvatskoj

12 lipnja 2018 - IndexHR

Nissan Leaf -  Najprodavaniji je električni auto na svijetu, a dostupan je i u Hrvatskoj

NISSAN Leaf nije najbrži, nema najveći doseg i nije najjeftiniji, ali je zato svojom ponudom toliko konkurentan da kao glasnik novih vremena može izazvati konvencionalno pogonjene rivale.

Nissan i njegov Leaf su definitivno uhvatili konkurenciju na krivoj nozi i iz gotovo nemoguće pozicije zabili gol, a koji će se pokazati najljepšim u dosadašnjoj povijesti elektromobilnosti. Jedna od tajni je Nissanova smjelost da još 2010. godine lansira prvu generaciju električnog automobila. Sada je već na tržištu druga generacija, a konkurencije je još bar godinu do dvije daleko od lansiranja prvih električnih modela. U svijetu električnih automobila Nissan je definitivno tržišni pionir, baš kao što je to Toyota bila segmentu hibrida.

Tajna odlične ponude

Leaf 2.0 je stigao, a njegove kvalitete tek trebaju potencijalni kupci doživjeti. Ne događa se često, ali i Nissan je na neviđeno u još uvijek konzervativnoj Europi proda

o tisuće primjeraka, a veliki interes nastavio se i nakon što su prvi primjerci stigli na tržište.

A da valja, valja. Kad se makne "gadget maska" o kojoj ćemo nešto kasnije, ostaje svestrani automobil skrojen s razumom, trijezno postavljenih ciljeva i mogućnosti koje će optimalno u životnom vijeku zadovoljiti svojeg vlasnika.

U Nissanu su svjesno postavili granice da auto bude iskoristiv. A to konkretno znači da je zadržan "normalan" elektromotor, ugradnjom novog invertera poboljšan da sada u maksimumu daje do 150 KS i 320 Nm. U odnosu na prvu generaciju nisu se mijenjale ni baterije, veličinom i masom, ali im je nova "kemija" podarila veći kapacitet – sada 40 kWh. Leaf je svojevrsni pionir ekoloških tehnologija, to je prvi serijski auto u svijetu koji je imao Li-Ion baterije, a sada je prvi automobil homologiran prema WLTP standardu. A on kaže da će vožnja u ovom autu s jednim punjenjem ići do 270 km (grad 415 km), odnosno oko 387 km prema starijem NEDC-u.

Novi Leaf mjeri 4,49 m u duljinu, 1,79 m u širinu i 1,54 m u visinu, razmak između osovina je odličnih 2,70 m. S u podnicu postavljenim baterijama nisko težište ne treba napominjati.

Realno, 270 km mora zadovoljiti apetite većine, pa doista nema smisla odmah napucavati veću bateriju. Za zahtjevnije korisnike je ionako predviđena izvedba s jačom baterijom koja će naknadno stići na tržištu. Nadalje, 7,9 sekundi za sprint do 100 km/h i 144 km/h maksimalca su vrijednosti koje taman izvlače maksimum u zakonskim okvirima. A i moguće je postići brzinu potrebnu za putovanje kroz vrijeme od 88 mph ili 142 km/h.

Šalu na stranu, ali rečene performanse doista nitko ne bi trebao nazvati razočaranjem. Naravno, bit će oni koji će reći zašto ne povuče 200 km/h ko njegova "zver" i ne prijeđe 1000 km s jednim tankom kao njegov svemogući Passat, ili pak ne grmi kao AMG-Brabus ili što već. Ne, ovdje su stvari vođene razumom, a pritom eko predznak nije samo marketinški ukras, već prava stvar.

Što kaže praksa?

Iako je druženje bilo prekratko da bi automobil isprobali u nekoliko zanimljivih scenarija, poput odlaska u dalja odredišta, korištenje automobila jasno je pokazalo kakav će Leaf biti u nametnutim mu zadaćama najsličnijim svakodnevnim obavezama urbanog stanovništva.

A to u odlasku i dolasku s posla u tih par desetaka kilometara znači zadržavanje predviđenog dosega. Ako su potrebe veće auto definitivno neće izdržati do kraja radnog tjedna, a kao dobar orijentir može biti naš doseg u gradu. S nešto odrađenih uzbrdica, ponekim izletom s lijepljenjem pedale gasa u pod i konstantno upogonjenom klimom naš je Leaf s jednim punjenjem baterije odradio oko 240 km, što bi pretpostavljalo potrošnju energije od 16,7 kWh/100 km.

U pogledu ubrzanja Leaf se može podičiti kontinuiranim ubrzanjem čiji intenzitet je najjači do nekih 80 km/h, a onda lagano posustaje. U praksi to znači da je Leaf vrlo brz auto koji nema vremena trošiti vrijeme na šaltanje brzina. Uostalom, svaki nagli start će na iznenađenje prolaznika rezultirati škripom guma, a to govori dovoljno.

Gadget na gadget

U pogledu opreme Leaf je apsolutni kralj, ali i proizvod koji jasno pokazuje koliko se pojam korištenja automobila mijenja. Osim nečujnosti i prilagodljivog digitalnog kokpita na kojem se sada prate neke druge stvari, tu su i sustavi asistencije okupljeni oko ProPilota. Ovaj sustav se osim Leafa nudi još samo na Qashqaiju.

Prva i najvažnija stavka ovog sustava je da Leaf doista dopušta vožnju "bez ruku". Nakon što snimi oznake na cesti auto će samostalno odrađivati posao zadržavanja automobila u traci (>60 km/h), dok će se pak u gradskim uvjetima i nižim brzinama autonomnost zasnivati samo na funkciji sličnoj adaptivnom tempomatu. Tako će Leaf poslušno voziti u koloni, sam stati i opet krenuti do unaprijed definirane brzine. Vama preostaje da informativno pratite promet i igrate se s nebrojenim funkcijama. Čudan je to osjećaj, ali brzo se naviknete.

A njih ima napretek. Dovoljno je reći da prednja ploča ima koncept gdje je desno brzinomjer, a lijevo prilagodljivi zaslon sa 6 različitih područja prikaza. A tome možete pridodati i neki od informativnih zaslona središnjeg ekrana, osjetljivog na dodir i s uključenim kontrolama navigacije, telefona, klimatizacije itd.

Autonomnost tu ne staje. Leaf će sam i parkirati, a nakon što detektira parkirno mjesto vozač bira način parkiranja i nakon toga drži tipku za samostalno parkiranje. Auto će za to vrijeme sam ubrzavati i usporavati te zakretati upravljač.

Idemo dalje, ima Leaf i e-Pedal opciju, gdje možete voziti samo s jednom nožnom komandom. Tada kontrolom gasa kontrolirate i kočenje, a time ste češće u fazi regenerativnog kočenja. A to pak znači veći doseg.

Oprema je naravno vrhunska, pa su tu još prekidači grijanja (svih) sjedala, opcija eco vožnje, odličan Bose audiosustav i danas već uobičajeni sigurnosni sustavi poput nadzora prometa straga ili nadzora okolnog prostora putem nekoliko kamera.

Na ovaj popis uvrstit ćemo i mogućnosti prepoznavanja mobilnog telefona,te upravljanja pojedinim funkcijama putem mobilnih aplikacija.

Ovo poglavlje završit ćemo podacima o punjenju baterija. Najbrži način je ultramoćni punjač snage 50 kW putem kojeg je za 80% kapaciteta dovoljno 40 minuta. Dalje slijedi brzi kućni punjač sa strujom jakosti do 32A, odnosno snagom do nekih 7 kW, putem kojeg je za punjenje dovoljno oko 7,5 sati. Treći i najjednostavniji način je EVSE priključenje na kućnu mrežu. Jakost struje do 10A jasno daje do znanja da će ovakvo punjenje trajati nešto više od 14 sati. U praksi to znači da je jedna opcija puniti auto kod kuće, a druga je kroz dan usput hvatati punionice na 10-15 minuta i tako povećavati doseg. Tome pomaže aplikacija u sklopu navigacije koja pokazuje gdje su slobodne punionice.

A što ne valja

Nissan Leaf starta cijenom od 276.500 kn, a testni primjerak je top izdanje s dodatnim opcijama i cijenom većom od 320.000 kn. Iako je Leaf sada daleko upotrebljiviji električni auto izuzetno niskih troškova eksploatacije, startna cijena je još uvijek najveća prepreka većoj popularnosti.

Premium cijena i visokotehnološki nastup automobila ostavili su neke propuste koje jednostavno nitko ne želi. Nemogućnost podešavanja kola upravljača po dubini i mjestimice nekvalitetni materijali neke će zasmetati, kao i ponegdje uočljiva lošija finalna izrada.

Nissan Leaf ima osnovno jamstvo od 3 godine, dok sve električne komponente dolaze s jamstvom od 5 godina/100.000 km. Jamstvo pokriva i kapacitet baterije koji u trenutku pada za 33% uključuje zamjenu baterije.

Zaključak

Nema sumnje, Nissan ima odličan proizvod i vjerojatno najupotrebljiviji električni automobil za traženi novac. Apsolutno sve karakteristike pogona i automobila su bez mane koja bi mogla utjecati na kvalitetu korištenja. Leaf je brz, komforan, zadovoljavajućeg dosega i komfora, on je jednostavno rečeno auto koji nudi više od konvencionalno pogonjenih rivala. Najava je to prekretnice u autoindustriji, a kojoj ćemo svjedočiti u narednih godinu dvije.

Popularnost električnih automobila danas je na razini popularnosti nekih stranaka koje nekim čudom imaju parlamentarni status, pa čak i participiraju u vlasti. Ali baš kao i oni, tko jednom kupi električni auto nikad se ne vraća na staro. No ovdje takva odluka ima pokriće i težinu, a Leaf je najbolji dokaz da će tako biti i u budućnosti.

 

Vijesti po temama

a1alfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo Stelvioalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi SQ8AustraliaAustrijaautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautoškolaBentleybenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW M4BMW M5BMW X7boatboatsBosna i Hercegovinabrabusbrzinaburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercitroenCitroen C3classicscrash testcrossoverCustom cardaciaDacia DusterDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDysonelectricEUeuropeevFCAferrarifiatfordFord FiestaFord FocusFord MustangFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgumegužvehacHAKHarley-Davidsonhondahow toHrvatskaHrvatske cestehydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonistraživanjejaguarjeepJeremy ClarksonkamionKaznakazneKiaKia Sportagekoenigseggkupnjalamborghinilancialand roverLexusMaseratiMate RimacmazdamercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan TitanNjemačkanovi automobiliopelOpel ComboOpel CorsaOsijekParis Motor Showpeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911požarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kaznePSArabljenirabljeni autiRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijarenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault ZoeRichard HammondRijekarimacRimac C_TwoRivianromeorotorRVSeatSeat LeonservisŠibenikskodaSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSlavonski BrodSljemesmartSplitspy shotsSrbijasubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3toyotaToyota TacomaToyota YaristrajekttrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUSAvanVaraždinVolkswagenVolkswagen Golfvolvovozačivozačka dozvolaVOZNI PARKvwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume
Prodati auto