Mazda je predstavila potpuno novi SUV CX-60 PHEV, po mnogima, njihov najvažniji model u proteklih više od desetljeća. Japanski je proizvođač u listopadu prošle godine objavio planove za proširenje svoje ponude SUV modela od 2022. nadalje. Tada je najavljeno da će dva nova modela iz grupe velikih proizvoda, Mazda CX-60 i Mazda CX-80, biti predstavljeni na europskom tržištu u sljedeće dvije godine.
S druge strane, treba reći i to da će u isto vrijeme, novi modeli širih karoserija CX-70 i CX-90, te CX-50 iz grupe malih platformi (o kojem smo pisali krajem studenog), biti predstavljeni u SAD-u i na nekim drugim izvaneuropskim tržištima.
Ovaj Mazdin novi vodeći model predstavlja sve što je tvrtka ugradila u svoj DNK tijekom posljednjih 100 godina, od izvanrednog dizajna eksterijera i interijera do najfinije japanske izrade, najnovijih inovacija u tehnologijama kojima je u fokusu čovjek i pogonski sklop svjetske klase.
Kodo dizajn
Prekrasan i dinamičan stil potpuno nove Mazde CX-60 PHEV prenosi inteligenciju i eleganciju najnovijeg razvoja Kodo dizajna - japanski koncept Ma, koji je mirna i dostojanstvena ljepota praznog prostora - utkana u čvrstinu upečatljiva SUV arhitektura s prednjim motorom i pogonom na stražnje kotače.
Jedinstvena Mazda i duboko ukorijenjena u japansko nasljeđe, elegantan dizajn interijera vrhunske kvalitete dodatno uvodi ideje Kaichoua - element poremećaja koji miješa različite materijale i teksture kao što su drvo javora, koža napa, jedinstveno obrađen japanski tekstil i kromirani detalji, i Musubu – umjetnost uvezivanja koja je bila inspiracija za posebno detaljno šivanje ploče s instrumentima.
Obrada ukrasa od javorovog drveta odražava japansku estetiku Hachoa – asimetričnu ravnotežu ili namjernu neravninu. Različiti uzorci i pređe tkanih tkanina osjetljivo reagiraju na promjene svjetla, a japanska tehnika šivanja nazvana Kakenui stvara šavove 'visećeg šava' s razmacima između obrubnih tkanina koji otkrivaju uvid u materijal ispod.
Iskustvo vožnje Jinba-Ittai
Tehnologije usmjerene na čovjeka ponovno su osmišljene i dorađene kako bi usavršile iskustvo vožnje Jinba-Ittai i, više nego ikad, zadovoljile individualne potrebe vozača. Revolucionarni Mazdin sustav personalizacije vozača prepoznat će osobe koje se nalaze na vozačevom sjedalu i automatski prilagoditi okolinu – položaj sjedala, volan, retrovizore, head-up zaslon, čak i postavke kontrole zvuka i klime – kako bi odgovarao njihovoj tjelesnoj građi, kao i njihovim osobnim preferencijama.
Prva plug-in hibridna tehnologija za europsko tržište
Mazda CX-60 PHEV predvodi europsko uvođenje plug-in hibridnih modela s pogonskim sklopom koji kombinira Skyactiv-G 2.5, četverocilindrični benzinac s direktnim ubrizgavanjem snage 192 KS (141 kW) s velikim električnim motorom od 100 kW (136 KS), potpuno novim 8-brzinskim automatskim mjenjačem, te 355-voltnom baterijom velikog kapaciteta od 17,8 kWh.
Ova kombinacija motora i elektromotora daje ukupnu snagu sustava od 327 KS (241 kW) i veliki okretni moment od 500 Nm, što ga čini najsnažnijim cestovnim automobilom koji je Mazda ikada proizvela. Mazda CX-60 PHEV pruža vrlo impresivne performanse, ubrzavajući od 0-100 km/h za samo 5,8 sekundi. Krajnja brzina je ograničena na 200 km/h.
S druge strane, nova Mazda PHEV pokazuje izvanredne ekološke sposobnosti. Kombinirana potrošnja goriva je samo 1,5 l/100 km, a kombinirana emisija CO2 samo 33 g/km, sve prema WLTP-u. Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV nudi 63 km vožnje na električni pogon s brzinom od 100 km/h ili manje.
Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture platforma nove Mazde CX-60 ima brojna poboljšanja koja nude izvrsnu dinamiku vožnje. Usvajajući Mazdin pristup usmjeren na čovjeka, to uključuje krutost karoserije koja osigurava da vozači mogu osjetiti reakciju vozila bez zastoja, sjedala koja svakom putniku olakšavaju održavanje ravnoteže dok se automobil kreće, ovjes koji stabilizira položaj vozila tijekom vožnje i Mazdin jedinstveni sustav kontrole držanja vozila - Kinematsku kontrolu držanja (Kinematic Posture Control (KPC).
Pozicioniranje visokonaponske baterije između prednje i stražnje osovine i što je moguće niže unutar karoserije daje novoj Mazdi CX-60 PHEV posebno nisko središte gravitacije. To, u kombinaciji s trajnim sustavom pogona na sve kotače, koji uključuje kardanski prijenos okretnog momenta između osovina, daje automobilu vrhunske karakteristike upravljanja u rangu s najboljima u premium segmentu.
i-Activsense tehnologije
Potpuno nova Mazda CX-60 PHEV sadrži sveobuhvatan raspon naprednih i-Activsense tehnologija koje podržavaju vozače, isporučujući aktivne sigurnosne performanse vodeće u klasi i ciljajući na Euro NCAP ocjenu sigurnosti od 5 zvjezdica.
Mazda CX-60 opremljena je s nekoliko novih aktivnih sigurnosnih sustava: See-Through View - monitor s pogledom od 360° sljedeće generacije koji poboljšava vidljivost pri vožnji pri malim brzinama; Pomoć pri skretanju u prometu; SBS-R detekciju pješaka; Održavanje trake za hitne slučajeve; i-Adaptivni tempomat (i-ACC); i BSM Upozorenje o izlazu putnika iz vozila.
Budući planovi
Lansiranjem CX-60 PHEV, Mazda čini važan korak prema svojoj ambiciji da bude potpuno ugljično neutralna do 2050. U narednim godinama Mazda će nastaviti razvijati elektrifikaciju kroz širok raspon novih proizvoda. Mazda MX-30 REV kombinirat će električni pogon s punim radnim vremenom s generatorom s rotacionim Wankel motorom kako bi ponudio neograničen domet. A 2023. tvrtka će lansirati novi model koji je veći od CX-a -60 i ima tri reda sjedala.
Sve u svemu, Mazda u sljedeće tri godine lansira pet novih elektrificiranih proizvoda koji sadrže svoju Multi-Solution Scalable Architecture platformu s više rješenja. Nakon 2025., tvrtka će lansirati svoju potpuno novu Skyactiv EV Scalable Architecture - jedinstvenu tehnologiju koja će omogućiti Mazdi da učinkovito proizvodi električne automobile svih veličina koristeći jednu zajedničku platformu.
Cijene u Hrvatskoj
Potpuno nova Mazda CX-60 dolazi sa četiri paketa opreme: Prime-line, Exclusive-line, Homura i Takumi i četiri različita opcijska paketa. Osnovi paket Prime-line stoji od 389.320 kuna naviše, Exclusive-line bez opcija 401.752 kune, dok visoki paketi opreme Homura i Takumi startaju od 420.512, odnosno 433.040 kuna. Na raspolaganju su i četiri opcijska paketa koji se mogu kombinirati s razinama opreme Exclusive-line, Homura i Takumi; 'Podrška vozaču', 'Praktičnost i ozvučenje', 'Udobnost' i 'Panoramski krovni otvor'.
Planirani dolazak modela na hrvatsko tržište je početkom jeseni.
Povezane vijesti