Prve Mazde CX-60 e-Skyactiv D stigle u Europu; Ljubitelji dizelske tehnologije mogu odahnuti

1 year,11 months ago - 12 siječnja 2023, Theverge
Prve Mazde CX-60 e-Skyactiv D stigle u Europu; Ljubitelji dizelske tehnologije mogu odahnuti
Potpuno novi Mazdin 3,3-litreni redni šesterocilindrični dizelski motor e-Skyactiv D, koji će nadopuniti PHEV, ima vrlo inovativnu naprednu tehnologiju izgaranja koja ovu novu jedinicu čini jednim od najčišćih dizelskih motora na svijetu

U srpnju prošle godine smo pisali o potpuno novom dizelskom pogonskom sklopu Mazdinog SUV modela CX-60. Mazdin je to prvi redni šesterocilindrični dizelski motor, a riječ je o 3,3-litrenom e-Skyactiv D agregatu. Njegova vrlo inovativna napredna tehnologija izgaranja čini ovaj motor jednim od najčišćih dizelskih motora na svijetu, a Mazda je uvjerena da će premašiti sve nadolazeće propise o emisijama kada stupe na snagu.

Sada je Mazda Italia objavila kako su prvi modeli CX-60 s moćnim dizelskim motora stigli u Europu, konkretno u Italiju, a sama prodaj kreće već ovog mjeseca. To je vjerojatno dobar pokazatelj da će i ostale zemlje na europskom kontinentu ubrzo krenuti s prodajom ove dugoočekivane verzije.

Novi 3,3-litreni e-Skyactiv D motor
Razvijen korištenjem koncepta 'prave veličine' (eng. right sizing) koji optimizira obujam radi poboljšanja učinkovitosti i snage, potpuno novi motor obujma 3283 cm³, uzdužno ugrađeni common rail šesterocilindrični motor s izravnim ubrizgavanjem e-Skyactiv D nudit će se s izborom dvije izlazne snage – 200 KS (147 kW) s pogonom na stražnje kotače i 254 KS (187 kW) s Mazdinim i-Activ AWD pogonom na sva četiri kotača.

Zanimljivo, Mazda Italia navodi da je ovaj snažniji agregat snage 249 KS (183 kW), što je nešto manje od prethodno najavljenog snažnijeg dizelskog motora od 254 KS (187 kW).

Uz novi Mazdin 48-voltni M Hybrid Boost sustav, potpuno novi dizelski motor kombinira visoku snagu s izvrsnom ekonomičnošću. Nova, vrlo inovativna, napredna tehnologija izgaranja – DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition) – dodatno poboljšava učinkovitost motora te smanjuje emisiju i potrošnju goriva postižući toplinski učinak od više od 40 posto.

Ove dvije tehnologije značajno doprinose izvanrednom dosegu CX-60, snažnom osjećaju vožnje i niskoj potrošnji goriva i emisijama.

Impresivne performanse
Motor e-Skyactiv D s 254 KS (187 kW) pruža impresivne performanse; od 0-100 km/h ubrzava za samo 7,4 s i postiže maksimalnu brzinu od 219 km/h uz WLTP prosječnu potrošnju goriva od samo 5,3 l/100 km i emisiju CO2 od samo 137 g/km, dok varijanta od 200 KS (147 kW) pruža prosječnu WLTP potrošnju goriva od samo 4,9 l/100 km i emisiju CO2 od samo 127 g/km.

Prema Mazdi, redni šesterocilindrični motor proizvodi manje vibracija zbog svoje karakteristične 'savršene uravnoteženosti', za uglađenu i tihu vožnju, dok isporučuje čist, privlačan zvuk motora. Visoki okretni moment motora daje CX-60 visoku sposobnost vuče prikolice od 2500 kg, a kao rezultat njegove jednostavne strukture, težina motora je slična onoj 2,2-litrenog četverocilindričnog dizel motora Mazda Skyactiv D, čime se minimalizira razlika u upravljivosti.

Support Ukraine