Ovo je novi Renault Clio: izvana evolucija, unutra revolucija

30 siječnja 2019 - Vecernji list

Ovo je novi Renault Clio: izvana evolucija, unutra revolucija

Premijera je na salonu u Ženevi početkom ožujka, a na tržištu ga očekujemo na proljeće

Renault je objavio prve fotografije pete generacije modela Clio, bestselera B segmenta, koji se proizvodi i u našem susjedstvu u tvornici Revoz u Novom Mestu u Sloveniji.

Prema vanjskom izgledu Clio je ostao na tragu treće generacije, dapače, od bitnijih promjena na prvi pogled se uočavaju tek nova prednja svjetla s karakterističnim dnevni LED svjetlima u C-obliku. I neki drugi detalji su izmijenjeni, ali forma i dužina (kraći je za 1,4 cm na ukupno 405 cm) ostale su jednake. Dužinom Clio ostaje jedan od najprostranijih automobila u svojoj klasi, a povećanjem prtljažnika za 26 litara na ukupno 391 litara obujma, približio se i kompaktnom segmentu.

Ako je vanjski izgled samo evolucija dosadašnjeg dizajna, za unutrašnjost možemo reći da je revolucija. Četvrta generacija Clija je prije šest godina u B segment uvela kokpit s ekranom osjetljivim na dodir, dok će u novom Cliju biti, kako ga u Renaultu nazivaju "Smart kokpit" fokusiran na vozača u kojem će dominirati (barem u boljim paketima opreme) veliki 9,3-inčni uspravno postavljeni zaslon, najveći ikad ugrađen u neki Renault automobil.

Uz to po prvi put će se u Cliju nuditi digitalna instrumentna ploča, koja će dolaziti u TFT tehnologiji u veličini 7" ili 10". Veći će dolaziti uz navigaciju, što će olakšati praćenje rute pogledom kroz volan. Unutrašnjost je atraktivnije dizajnirana, a Renault se hvali da su materijali mnogo kvalitetniji nego do sada, što je bio jedan od prigovora kupaca koji su smatrali da je kabina Clija previše "plastična".

Osim toga, po prvi put će Clio biti ponuđen uz dvije posebne opreme - novu opremu R.S. Line koja će donijeti atraktivnost sportskih modela a ne nužno i najsnažniji motor ispod poklopca i već poznatu Renaultovu luksuznu opremu Initiale Paris.

Podaci o motorizaciji još nisu poznati, ali pretpostavlja se da će se bazirati na modernim Renaultovim turbobenzinskim motorima - već dobro znanim 0.9 TCe i tek pridošlom novom 1,3-litrenom četiricilindarskom TCe motoru koji se u Meganeu nudi sa 100 i 140 KS.

Presumiramo da se Renault, bez obzira na sve veće zamjerke na dizelske motore, neće odreći ni svog uspješnog 1,5 dCi motora koji je posrtao njihov trademark kroz zadnjih 15-ak godina.

Premijera je na salonu u Ženevi početkom ožujka, a na tržištu ga očekujemo na proljeće.

Vijesti po temama

a1ACEAalfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlfa Romeo TonaleAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi R8Audi RS3Audi Rs5Audi RS6Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautobusautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaautoškolaBentleybenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW M2BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercijenacijenecitroenCItroen BerlingoCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom carCVHdaciaDacia DusterdaimlerDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilelektrični automobiliEUeuropeEuropska komisijaeuropska unijaevFCAferrarifiatFiat TipoFiskerfordFord F-150Ford FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamerekamionKaznakazneKiaKia SorentoKia SportageKia StingerkoenigseggkoronakrizakoronavirusKTMkupnjalamborghiniLamborghini Uruslancialand roverLand Rover DefenderLexusmarin kameničkiMaseratiMate RimacmazdaMazda CX-30mclarenmercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan QashqaiNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOff-roadoffroadOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor ShowparkiranjePDVpeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandPolestarpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panameraPorsche TaycanposkupljenjepotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSAPularabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacrimac automobiliRimac C_TwoRimac NeveraRivianRivian R1romeorotorRVsafetyScaniaSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda EnyaqSkoda ENYAQ iVSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijastarost vozilaStellantissubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3test rabljenogtoyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrošarinatrošarinetrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUmagunos automobilaUSAvanVaraždinVelika BritanijaVelika GoricaVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen GolfVolkswagen ID.4Volkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvožnjavwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume