Ovo je novi Renault Clio: izvana evolucija, unutra revolucija

5 years,10 months ago - 30 siječnja 2019, Vecernji list
Ovo je novi Renault Clio: izvana evolucija, unutra revolucija
Premijera je na salonu u Ženevi početkom ožujka, a na tržištu ga očekujemo na proljeće

Renault je objavio prve fotografije pete generacije modela Clio, bestselera B segmenta, koji se proizvodi i u našem susjedstvu u tvornici Revoz u Novom Mestu u Sloveniji.

Prema vanjskom izgledu Clio je ostao na tragu treće generacije, dapače, od bitnijih promjena na prvi pogled se uočavaju tek nova prednja svjetla s karakterističnim dnevni LED svjetlima u C-obliku. I neki drugi detalji su izmijenjeni, ali forma i dužina (kraći je za 1,4 cm na ukupno 405 cm) ostale su jednake. Dužinom Clio ostaje jedan od najprostranijih automobila u svojoj klasi, a povećanjem prtljažnika za 26 litara na ukupno 391 litara obujma, približio se i kompaktnom segmentu.

Ako je vanjski izgled samo evolucija dosadašnjeg dizajna, za unutrašnjost možemo reći da je revolucija. Četvrta generacija Clija je prije šest godina u B segment uvela kokpit s ekranom osjetljivim na dodir, dok će u novom Cliju biti, kako ga u Renaultu nazivaju "Smart kokpit" fokusiran na vozača u kojem će dominirati (barem u boljim paketima opreme) veliki 9,3-inčni uspravno postavljeni zaslon, najveći ikad ugrađen u neki Renault automobil.

Uz to po prvi put će se u Cliju nuditi digitalna instrumentna ploča, koja će dolaziti u TFT tehnologiji u veličini 7" ili 10". Veći će dolaziti uz navigaciju, što će olakšati praćenje rute pogledom kroz volan. Unutrašnjost je atraktivnije dizajnirana, a Renault se hvali da su materijali mnogo kvalitetniji nego do sada, što je bio jedan od prigovora kupaca koji su smatrali da je kabina Clija previše "plastična".

Osim toga, po prvi put će Clio biti ponuđen uz dvije posebne opreme - novu opremu R.S. Line koja će donijeti atraktivnost sportskih modela a ne nužno i najsnažniji motor ispod poklopca i već poznatu Renaultovu luksuznu opremu Initiale Paris.

Podaci o motorizaciji još nisu poznati, ali pretpostavlja se da će se bazirati na modernim Renaultovim turbobenzinskim motorima - već dobro znanim 0.9 TCe i tek pridošlom novom 1,3-litrenom četiricilindarskom TCe motoru koji se u Meganeu nudi sa 100 i 140 KS.

Presumiramo da se Renault, bez obzira na sve veće zamjerke na dizelske motore, neće odreći ni svog uspješnog 1,5 dCi motora koji je posrtao njihov trademark kroz zadnjih 15-ak godina.

Premijera je na salonu u Ženevi početkom ožujka, a na tržištu ga očekujemo na proljeće.

Support Ukraine