Toyota je objavila kako je njihov najveći SUV, Highlander, prvi put dostupan u Hrvatskoj, i to isključivo s pravim hibridnim pogonskim sklopom. Ovim modelom, koji je imao svoju europsku premijeru u svibnju prošle godine, zaokružuje se sveobuhvatna Toyotina paleta hibridnih SUV-ova u Europi (uz RAV4, C-HR te uskoro Yaris Cross).
Toyota navodi vrlo impresivne činjenice da ima preko 23 godine iskustva u razvoju hibridne tehnologije, što prati 16 milijuna zadovoljnih kupaca hibridnih vozila. U ponudi je čak 9 različitih modela i čak 4. generacijom samopunjivih, potpuno hibridnih pogonskih sklopova koji imaju sposobnost da 80 posto vožnje čine uz nultu emisiju.
Do sada se elektrifikacija SUV-ova u E-segmentu uglavnom fokusirala na tehnologiju Plug-in Hybrid (PHEV). Unatoč prednostima tehnologije PHEV, stranke u ovom segmentu često prelaze velike udaljenosti, s većim udjelom vožnje na autocesti, pa im doseg u električnoj vožnji predstavlja ograničenje. Uz samopunjivi hibridni pogonski sklop na Highlanderu i stalnu brzinu vožnje na električni pogon od 125 km/h, Highlander Hybrid učinkovito ispunjava potrebe stranaka u ovom segmentu.
Vanjski dizajn
Novi Highlander Hybrid je dugačak 4966 mm, širok 1930 mm, visok 1755 mm, uz pozamašan međuosovinski razmak od 2850 mm. Highlander Hybrid kombinira elegantan, dinamičan i profinjen izgled vrhunskog gradskog SUV-a s čvrstoćom, snagom i trajnošću istinskog pogona na sve kotače. Trag prednjih kotača je 1662 mm, a stražnjih 1690 mm, što je dodatno naglašeno izbočenim lukovima kotača, te trapezoidnim oblikom gornje i donje prednje maske, koje zajedno podcrtavaju snažan nastup Highlandera Hybrida.
Novi Highlander Hybrid je moguće odabrati u jednoj od 8 boja karoserije, od kojih nova boja Moondust, zahvaljujući dvoslojnom nanošenju, nosi snažan pečat i sjaj čistog metala.
Unutarnji dizajn
U vozilu, unutrašnjost je oblikovana tako da nudi praktičnost, trajnost i prostranost koju očekujete od obiteljskog SUV-a sa 7 sjedala, dajući udobno, luksuzno okruženje za sve putnike.
U središtu se nalazi zaslon multimedije od 12,3“ s kojeg se spušta konzola omeđena glatkom oblogom mekanom na dodir. Ovaj sklop vizualno odozdo pridržava četvrtasta središnja konzola.
Svi upravljački prekidači se nezamjetno uklapaju u površine na kojima su smješteni, kombinirajući eleganciju i jednostavnost korištenja. Kroz cijeli interijer umetci sa svilastom i drvenom površinom stvaraju dojam trajnosti i prestiža, dok obloge od mekane kože pružaju divan osjećaj na dodir, uz snažan vizualni pečat zahvaljujući šavovima visoke kvalitete.
Vrhunski paketi opreme uključuju TFT zaslon od 7“ unutar ploče s instrumentima, središnji zaslon multimedije od 12,3“ sa satelitskom navigacijom i povezivanjem aplikacijama Apple CarPlay® i Android Auto™, 3-zonski klima uređaj, grijanje prednjih i stražnjih sjedala, te hlađenje prednjih sjedala, virtualni zaslon, ozvučenje JBL by Harman snage 1.200 W, s 11 zvučnika, bežično punjenje telefona i digitalni retrovizor na kojem se prikazuje široka slika sa stražnje kamere bez ometanja naslona za glavu ili drugih putnika.
Prtljažnik
Zahvaljujući izdašnom međuosovinskom razmaku od 2850 mm, Highlander Hybrid je uistinu vozilo za 7 sjedala - mogućnost klizanja drugog reda sjedala za 180 mm osigurava prostranost i lak pristup trećem redu sjedala za dvije odrasle osobe.
Poklopac prtljažnika ima električni pogon, a uključuje se pomakom noge, što otvara pristup zapremini od 332 litre u izvedbi za 7 sjedala, uključujući 27 litre ispod podnice. Preklapanjem i drugog i trećeg reda sjedala, zapreminu prtljažnika je moguće značajno povećati, do maksimalnih 1909 litara.
Paleta i oprema modela
Specifikacija opreme za Highlander je vrlo obimna sa širokom paletom funkcionalnosti koje pojačavaju udobnost i praktičnost.
Specifikacija počinje s alu naplatcima od 18 cola, LED glavnim svjetlima, odleđivanjem brisača vjetrobrana, zatamnjenim staklima, stražnjim zaslonima za sunce, sustavom pametnog ulaska Smart Entry, TFT zaslonom za vozača od 7“ na ploči s instrumentima, zaslonom audio sustava od 8“ koji uključuje zadnju Toyotinu multimediju, bežično punjenje telefona, 3-zonski klima uređaja, grijana prednja sjedala i monitor mrtvog kuta (BSM).
Viša razina opreme dodaje alu naplatke od 20 cola, prednje metalne letvice praga, uzdužne krovne nosače, projektorska LED glavna svjetla s peračima, vanjsku rasvjetu prilaska vozilu, električno pokretanje poklopca prtljažnika, plavo ambijentalno svjetlo, kožnate presvlake s grijanim, električnim prednjim sjedalima, memoriju položaja sjedala vozača, lopatice upravljača, upozorenje za promet s boka iza vozila (Rear Cross Traffic Alert - RCTA) i monitor za vožnju unatrag (Back Guide Monitor - BGM), panoramski krov i zaslon multimedije u središnjoj konzoli od 12,3“ sa satelitskom navigacijom i ozvučenje JBL by Harman, snage 1200 W i 11 zvučnika.
Oprema Premium, na vrhu ponude, uključuje najbolje u profinjenosti za SUV zahvaljujući dodavanje presvlaka od perforirane kože s grijanjem prednjih i stražnjih sjedala i ventilacijom prednjih sjedala, grijani obruč upravljača, odleđivanje cijele površine vjetrobrana, otvaranje poklopca prtljažnika pokretom noge, virtualni zaslon (Head-Up Display) od 10,1“, zaslon multimedije u središnjoj konzoli od 12,3“ sa satelitskom navigacijom i ozvučenje JBL by Harman, snage 1200 W i 11 zvučnika. Opcije uključuju panoramski krov.
Pogonski sklop
Highlanderova 4. generacija potpuno hibridnog pogonskog sklopa u Highlanderu kombinira 2,5-litreni benzinski motor s Atkinsonovim procesom Hybrid Dynamic Force i prednji i stražnji elektromotor, pri čemu stražnji elektromotor daje Toyotinom SUV-u inteligentni pogon na sve kotače (AWD-i ili All-Wheel Drive-intelligent), kao i snažnu nikal-metal-hidridnu bateriju smještenu ispod drugog reda sjedala.
Hibridni pogonski sklop četvrte generacije pruža Highlanderu vrlo mirno i snažno ubrzanje kadgod vam je potrebno, mogućnost vožnje stalnom brzinom do 125 km/h isključivo na električni pogon brzinom i sposobnost vuče prikolice težine do dvije tone.
Ukupna snaga sustava od 248 KS (182 kW) pruža Highlanderu Hybridu ubrzanje 0-100 km/h za 8,3 sekunde, te najveću brzinu od 180 km/h. Prosječna potrošnja goriva prema ciklusu WLTP kreće od 6,6 l/100 km, dok emisija CO2 od samo 149 g/km predstavlja najbolji omjer snage i CO₂ u segmentu za neko vozilo koje nije plug-in hibrid.
Prekidač za odabir načina vožnje omogućava izbor jednog od sljedećih programa: ECO, NORMAL, SPORT i TRAIL. Sva četiri programa je moguće koristiti kada vozilo djeluje u električnom pogonu (program EV) kojim se zasebno upravlja.
Ponoseći se izvanrednom toplinskom učinkovitošću od 41 posto, ovaj 4-cilindrični motor D-4S, sa 16 ventila, DOHC, zapremine 2487 cm³, koristi i direktno ubrizgavanje, kao i ubrizgavanje u usisnu granu. Način ubrizgavanja goriva se mijenja sukladno uvjetima vožnje radi postizanja optimalne snage i potrošnje goriva.
Dvostruki VVT-i sustav uz VVT-iE (Variable Valve Timing-intelligent Electric - električni promjenljivi rad ventila) na usisnoj strani, što znači da promjenom trenutka otvaranja ventila upravlja elektromotor, a ne tlak ulja, povećava snagu i smanjuje potrošnju goriva i emisiju štetnih plinova.
Dugi omjer provrta i hoda, kao i inovativni, promjenljivi sustav hlađenja zajednički poboljšavaju ukupnu učinkovitost motora i smanjuju potrošnju goriva.
Četvrta generacija hibridnog sustava se odlikuje manjim, lakšim mjenjačem od prijašnjeg, u kojem se, konstrukcijom s dva vratila za elektromotor i generator, postižu manji gubici u prijenosu, uz manju ukupnu širinu. Ovom konstrukcijom s paralelnim osima se povećava brzina vrtnje elektromotora, a istovremeno se smanjuje njegova veličina.
Prijenosni omjer je optimiran radi postizanja minimalne potrošnje goriva i dinamičkih performansi. Nova struktura zupčanika, nalik poliranoj površini zuba, prigušuje rezonanciju i buku rada, pa je hibridni pogon tiši nego ikada prije.
Buka i vibracije
Jačajući urođenu mirnu i tihu vožnju Highlanderove četvrte generacije potpuno hibridnog pogonskog sklopa, korištenje zvučno izoliranog vjetrobrana i prednjih prozora, te ugradnjom zvučne izolacije u krov, armaturnu ploču i pod, kao i u lukove kotača i prtljažnik, postignuta je zamjetno tiha putnička kabina.
Vožnja i upravljanje
Highlanderova platforma TNGA-K mu pruža laganu školjku visoke krutosti. To se kombinira s niskim težištem, sofisticiranom Macphersonovom nogom sprijeda i lafetom na stražnjem ovjesu, dok upravljač sa zupčastom letvom, visoke krutosti daje novom SUV-u vrlo okretno upravljanje povezano s udobnom vožnjom stalnom brzinom na autocesti.
Vozne karakteristike su učinjene dodatno udobnijima zahvaljujući Highlanderovom sustavu Ride Control (Nadzor vožnje) s Torque Demand (moment na zahtjev) - sustavima nadzora ljuljanja karoserije u zavoju i propinjanja pri ubrzavanju. Nadzire se pogonski okretni moment na prednjim kotačima radi smanjenja posrtanja karoserije uzrokovanog neravninama kolnika, kao smanjenja propinjanja karoserije koje se javlja prilikom snažnog ubrzavanja.
AWD-i pogon na sve kotače
Sustav pogona na sve kotače Highlandera Hybrida AWD-i (All-Wheel Drive-intelligent - inteligentni pogon na sve kotače) koristi novorazvijen stražnji diferencijal radi poboljšavanja maksimalnog okretnog momenta na stražnjim kotačima. Stražnji električni motor radi neovisno bez mehaničke veze između mjenjača i stražnjih kotača. Preventivno raspoređivanje veće pogonske sile na stražnje kotače, poput ubrzavanja, pomaže u suzbijanju proklizavanja prednjih kotača tijekom pokretanja iz mirovanja. Sustav također pomaže povećati okretnost u zavojima smanjenjem podupravljanja. Kad siđete s asfaltirane ceste, povećani okretni moment stražnjih kotača pomaže Highlander Hybridu da se samouvjereno kreće preko teških ili skliskih površina. I sve to bez povećanja buke, vibracija, emisije CO₂ ili potrošnje goriva.
Raspodjela momenta između prednjih i stražnjih kotača se brižljivo nadzire, a kreće se u rasponu od 100:0 do 20:80, ovisno o uvjetima vožnje. Ukupni moment koje se raspodjeljuje između prednjih i stražnjih kotača je prikazan na TFT višenamjenskom zaslonu od 7“ tijekom rada sustava AWD.
Aerodinamika
Poduzete su brojne aerodinamičke mjere radi postizanja vrhunske stabilnosti vozila, upravljivosti i udobnosti u vožnji, uz smanjenje potrošnje goriva.
I karoserija i podvozje Highlandera Hybrida su oblikovani tako da se postigne optimalna aerodinamičnost. Donji rub prednjeg branika, bokovi prednjeg branika i stražnji stup, blatobrani i stražnji spojler su oblikovani tako da umiruju strujanje zraka preko njih.
Usmjerivač zraka u hladnjak osigurava da struja zraka bude učinkovito usmjerena u hladnjak uz minimalni otpor. Kada nije potrebna dodatna struja zraka za hlađenje kroz hladnjak, krilca se zatvaraju radi smanjenja otpora zraka i pospješivanja zagrijavanja motora.
Novi aluminijski naplatci sa zračnim hlađenjem, novost na Toyotinim vozilima, imaju dvostruku ulogu: hlađenje kočnica i aerodinamičko djelovanje. Podvozje se odlikuje velikom, ravnom pločom koja, u kombinaciji s pokrovima prednjih i stražnjih kotača, umiruju strujanje zraka ispod vozila.
Mehanizmi za izbacivanje struje zraka su postavljeni i na unutarnjoj strani lukova prednjih i stražnjih kotača. Smanjivanjem tlaka zraka unutar lukova kotača povećava se dodirno opterećenje kotača, čime se povećava prianjanje i stabilnost vozila.
Novi Highlander Hybrid je opremljen najnovijom paletom sustava Toyota Safety Sense, nizom tehnologija aktivne sigurnosti usmjerene na sprečavanje ili ublažavanje sudara u velikom broju prometnih situacija.
Paket Toyota Safety Sense u Highlanderu uključuje sustav predsudarne zaštite (PCS) s otkrivanjem danju i noću te otkrivanjem biciklista danju, prilagodljivi tempomat punog raspona (ACC), s čitanjem prometnih znakova (RSA), održavanje vozila u prometnom traku (LTA), upozorenje za nenamjerno prestrojavanje (LDA), automatska duga svjetla (AHB) i čitanje prometnih znakova (RSA).
Sustavu predsudarne zaštite (Pre-Collision System - PCS) je pridodano nekoliko novih funkcija. One uključuju uočavanje nadolazećih vozila, zakretanje upravljača u nuždi (Emergency Steering Assist - ESA) povezano s otkrivanjem pješaka i biciklista danju i pomoć pri skretanju u križanju (Intersection Turn Assistance).
Dodatni sustavi za pomoć vozaču i pospješivanje sigurnosti uključuju prilagodljivi tempomat punog raspona (ACC) sa smanjivanjem brzine u zavoju i poboljšani sustav održavanja vozila u prometnom traku (LTA).
Poboljšani Sustav predsudarne zaštite (PCS)
Kada PCS automatski uključi predsudarno kočenje kada postoji mogućnost sudara s pješakom, biciklistom ili drugim vozilom, istovremeno se uključuje i zakretanje upravljača u nuždi (Emergency Steering Assist - ESA).
Funkcija ESA pruža pomoć u upravljanja na način dodatnog zakretanja kada vozač napravi nagli manevar radi izbjegavanja prepreke, što povećava stabilnost vozila. Nakon izbjegavanja sudara, ESA će ograničiti krivudanje vozila radi sprečavanja izlaska vozila iz prometnog traka.
Sustav pomoći pri skretanju u križanju (Intersection Turn Assistance) pruža upozorenje i automatsko kočenje ako vozač skrene ulijevo ili udesno ispred nadolazećeg vozila u suprotnom kolničkom traku, ili ako neki pješak prelazi cestu iz suprotnog smjera nakon skretanja.
Prilagodljivi tempomat punog raspona (Full Range Adaptive Cruise Control - ACC) sa smanjenjem brzine u zavoju (Curve Speed Reduction).
Sustav ACC na Highlanderu Hybridu se odlikuje sklopom na upravljaču koji olakšava upravljanje u vožnji, upravljanjem povezanim s pokazivačem smjera, vezu s čitanjem prometnih znakova i funkcijom smanjenja brzine u zavoju.
Ako uključite pokazivač smjera dok ste u traku za pretjecanje, a ACC djeluje, kao i upravljanje povezano s pokazivačem smjera, sustav će prvo ubrzati vozilo unutar istog prometnog traka radi smanjivanja razmaka od vozila ispred, a kao priprema za prestrojavanje. Nakon prestrojavanja, početno ubrzavanje se nastavlja, pomalo povećavajući brzinu do postavljene brzine vozila, nakon čega se vožnja nastavlja stalnom brzinom.
Poveznica s RSA omogućava sustavu ACC da postavi brzinu vozila na način da je može lako podesiti sukladno promjeni ograničenja brzine. Funkcija smanjenja brzine u zavoju će usporiti vozilo kada utvrdi da je to potrebno tijekom prolaska kroz zavoj.
Sustav praćenja kolničkih crta (Lane Tracing Assist - LTA)
Uz veće sposobnosti od trenutnog sustava upozorenja za nenamjerno prestrojavanje (Lane Departure Alert - LDA), LTA pruža neprestanu podršku u mirnoj vožnji čak i na autocestama s čestim zavojima i u gustom prometu.
Kada ovaj sustav ocijeni da postoji mogućnost da vozilo napusti svoj trenutni prometni trak, povrh uključivanja funkcije LDA, on će zakrenuti obruč upravljača kako bi pomogao vozaču u zadržavanju u istom prometnom traku.
Dok djeluje ACC, funkcija zadržavanja u sredini prometnog traka (Lane Centering) pomaže vozaču u zakretanju upravljača radi zadržavanja vozila u sredini prometnog traka.
Dodatna poboljšanja sustava LTA uključuju kraće vrijeme reaktivacije nakon prestrojavanja, povećani kut zakretanja upravljača u suprotnom smjeru radi suprotstavljanja vrtloženju zraka prilikom pretjecanja velikih kamiona i davanja veće stabilnosti pravca, ranije prepoznavanje polumjera zavoja radi pripremanja sustava za djelovanje, te povećani moment zakretanja upravljača radi održavanja djelovanja LTA pri većim brzinama vozila.
Upozorenje za putnike na stražnjim sjedalima
Ova važna sigurnosna funkcija, upozorenje za putnike na stražnjim sjedalima (Rear Seats Occupant Alert), ima senzore u svim stražnjim sjedalima (drugi i treći red sjedala) koji uključuju upozorenje ukoliko na nekom sjedalu i dalje netko sjedi.
Što se cijena tiče, nova Toyota Highlander Hybrid AWD u ponudi je s 3 različita paketa opreme; Elegant, Executive i Premium , čiji se raspon cijena kreće od 424.000 kn do 522.500 kn.
Povezane vijesti