Početak krize automobilske industrije: 'Država kasni s mjerama, istoga trena se mora reagirati'

4 years,7 months ago - 7 travnja 2020, Vecernji list
Početak krize automobilske industrije: 'Država kasni s mjerama, istoga trena se mora reagirati'
Prometni stručnjak Željko Marušić predlaže hitno ukidanje trošarina na nova vozila koja imaju pet zvjezdica za sigurnost po Euro NCAP-u

UHrvatskoj je u ovogodišnjem ožujku prodano 2.724 novih putničkih vozila, što je 45,9 posto manje nego u istom mjesecu prošle godine, podaci su Promocije plus objavljeni u ponedjeljak, dok prometni stručnjak Željko Marušić ocjenjuje da je to tek početak drastičnog pada prodaje i velike krize automobilske industrije.

Najprodavaniji model u ožujku bila je Škoda Octavia (130 vozila), slijede VW T-Cross (99), VW Golf (84), Dacia Duster (82) te Suzuki Vitara (71). Po podacima Promocije plus, i u prva tri mjeseca ove godine prodaja novih vozila je pala - prodano je 10.029 novih vozila ili 17,4 posto manje u odnosu na isto razdoblje 2019. U tom je razdoblju najviše prodano Volkswagenovih vozila, njih 1.661, slijedi Škoda sa prodajom 1.481 novog vozila, potom Renault (657), Dacia (583), Hyundai (525) i Suzuki (524).

Najprodavaniji model u ožujku bila je Škoda Octavia (130 vozila), slijede VW T-Cross (99), VW Golf (84), Dacia Duster (82) te Suzuki Vitara (71). Po podacima Promocije plus, i u prva tri mjeseca ove godine prodaja novih vozila je pala - prodano je 10.029 novih vozila ili 17,4 posto manje u odnosu na isto razdoblje 2019. U tom je razdoblju najviše prodano Volkswagenovih vozila, njih 1.661, slijedi Škoda sa prodajom 1.481 novog vozila, potom Renault (657), Dacia (583), Hyundai (525) i Suzuki (524).

Prema pogonskim gorivima, u ukupnoj prodaji najveći udjel u tom razdoblju imali su benzinci - 58,4 posto ili 5.855 komada. Istodobno, udjel dizelaša iznosio je 34,8 posto s prodanih 3.492 vozila. Električnih vozila prodano je 62 (udjel 0,6 posto u ukupnoj prodaji), a hibrida 555 (5,5 posto). Prometni stručnjak Željko Marušić smatra da je to ovo tek početak velike krize automobilske industrije i da će prodaja novih vozila i u idućim mjesecima drastično padati. "Mnogima će biti ili je već ugrožena osnovna egzistencija i neće ni pomišljati na kupnju novog vozila, štoviše ni na kupnju polovnog. Prodaja se još dugo neće vratiti na staro stanje", procjenjuje Marušić.

Naglašava da će čitava auto-industrija nastradati zbog aktualne krize izazvane koronavirusom, i da bi najveći pad mogle imati tvrtke koje prodaju vozila tzv. srednje klase. U Hrvatskoj će, smatrai Marušić, mnogi ljudi, pritisnuti teškom svakodnevicom, shvatiti da mogu živjeti i bez auta. Marušić još ističe za Hinu da bi pad prodaje novih vozila u idućim mjesecima u Hrvatskoj mogao biti i veći od 70 posto. Predlaže stoga brzu reakciju države, odnosno ukidanje enormnih davanja prilikom kupovine novih vozila. "Država kasni s mjerama, istoga trena se mora reagirati. Predlažem hitno ukidanje trošarina na nova vozila koja imaju pet zvjezdica za sigurnost po Euro NCAP-u", zaključuje Marušić.

Support Ukraine