Prvi novi tramvaj iz Končara stigao na zagrebačku Remizu

1 month,1 week ago - 14 veljače 2025, Poslovni Dnevnik
Novi zagrebački tramvaji
Novi zagrebački tramvaji
Novi niskopodni tramvaj dug je 20 metara.

Nakon 15 godina, zagrebački tramvajski vozni park konačno dobiva pojačanje. Prvi novi tramvaj TMK 2400, proizveden u tvrtki Končar – Električna vozila d.d., ovih je dana stigao na zagrebačku Remizu.

Riječ je o niskopodnom tramvaju dugom 20 metara, s kapacitetom za 115 putnika, koji donosi niz tehnoloških poboljšanja za sigurnost i udobnost putnika.

Testiranje novog vozila

Novo vozilo očekuje se u prometu u drugoj polovici veljače, a glasnogovornik ZET-a Domagoj Zeba kazao je: “Trenutačno je u tijeku testiranje vozila, koje uključuje detaljno ispitivanje svih sustava od strane stručnjaka ZET-a i Končara, nakon čega će uslijediti testne vožnje u realnim uvjetima. Nakon što Povjerenstvo za tehnički pregled izda pozitivno mišljenje, Grad Zagreb izdaje dozvolu za prometovanje, ZET službeno preuzima tramvaj i on se zatim uključuje na redovne linije”.

TMK 2400 potpuno je suvremeno vozilo, s dodatno podignutim sigurnosnim standardima. Putnicima će sigurno primjetiti novosti koje moderni tramvaj omogućuje poput USB utičnice za punjenje mobitela, klimatizaciju, sigurnosne kamere i udobniji interijer. S tehničke strane, veliki iskorak predstavljaju baterije, koje omogućuju tramvaju da se samostalno pomakne u slučaju nestanka napona na mreži, kvara ili prometne nezgode.

Plan isporuke novih tramvaja

Ovo je prvi od 20 tramvaja naručenih iz prvog ugovora, a u planu je nabava još 20 dodatnih tijekom 2026. i 2027. godine. Dugoročno, Grad Zagreb planira kupiti još 40 dugačkih niskopodnih tramvaja, čime će se značajno obnoviti vozni park. Končar ne radi samo za glavni grad, nakon više od četiri desetljeća na osječke tračnice doći će u ožujku prvo od deset novih niskopodnih vozila.

To je samo neki od brojnih projekata koje je hrvatska grupacija najavila za ovu godinu. Podsjetimo, Končar u 2025. godini očekuje nastavak sjajnih poslovnih rezultata. Konsolidirani plan poslovanja za iduću godinu je dosegnuo iznos veći od 2,1 milijarde eura, dok Grupa u 2025. planira uprihoditi više od 1,1 milijarde eura.

Kada je 2023. potpisan ugovor o ovoj suradnji, čelnik čovjek Končara je naglasio: “Naši tramvaji, uz vlakove, zasigurno pripadaju u sam vrh visokotehnoloških proizvoda hrvatske industrije, a u njihovoj realizaciji sudjeluje i cijeli niz hrvatskih poduzeća.”

Novi zagrebački tramvaji imat će USB utičnice i baterije za autonomnu vožnju, u promet ga puštaju ovaj mjesec

Prvi je to od 20 tramvaja naručenih iz prvog ugovora, a u planu je nabava još 20 dodatnih tijekom 2026. i 2027. godine. Dugoročno, Grad Zagreb planira kupiti još 40 dugačkih niskopodnih tramvaja, čime će se značajno obnoviti vozni park.

Nakon 15 godina, zagrebački tramvajski vozni park konačno dobiva pojačanje. Prvi novi tramvaj TMK 2400, proizveden u tvrtki Končar – Električna vozila d.d., ovih je dana stigao na zagrebačku Remizu. Riječ je o niskopodnom tramvaju dugom 20 metara, s kapacitetom za 115 putnika, koji donosi niz tehnoloških poboljšanja za sigurnost i udobnost putnika.

Obišli smo spremište Remiza, gdje smo razgovarali s glasnogovornikom ZET-a Domagojem Zebom, koji nam je otkrio detalje o novom vozilu i njegovom uključivanju u promet koje se očekuje u drugoj polovici veljače.

“Trenutačno je u tijeku testiranje vozila, koje uključuje detaljno ispitivanje svih sustava od strane stručnjaka ZET-a i Končara, nakon čega će uslijediti testne vožnje u realnim uvjetima. Nakon što Povjerenstvo za tehnički pregled izda pozitivno mišljenje, Grad Zagreb izdaje dozvolu za prometovanje, ZET službeno preuzima tramvaj i on se zatim uključuje na redovne linije”, pojasnio je Zeba.

Novi tramvaj donosi poboljšanja

TMK 2400 potpuno je suvremeno vozilo, s dodatno podignutim sigurnosnim standardima. Putnicima će najzanimljivije novosti biti USB utičnice za punjenje mobitela, klimatizacija, sigurnosne kamere te udobniji interijer.

S tehničke strane, veliki iskorak predstavljaju baterije, koje omogućuju tramvaju da se samostalno pomakne u slučaju nestanka napona na mreži ili ako dođe do kvara ili prometne nezgode.

Plan isporuke novih tramvaja

Prvi je to od 20 tramvaja naručenih iz prvog ugovora, a u planu je nabava još 20 dodatnih tijekom 2026. i 2027. godine. Dugoročno, Grad Zagreb planira kupiti još 40 dugačkih niskopodnih tramvaja, čime će se značajno obnoviti vozni park.

Support Ukraine