U posljednjih desetak godina klimatizacijski uređaj u automobilu je prestao biti luksuz i praktički je postao potreba. Kad vanjske temperature prijeđu 25 ili 30 °C, mnogima je to i najdraži uređaj u automobilu, ali nerijetko baš tada klima ne radi kako spada.
Klimatizacijski uređaj je, naime, potrebno redovito servisirati jednako kao i motor. Većina proizvođača je predvidjela servisni interval za zamjenu filtra peludi u pravilu svakih 10 do 15 tisuća kilometara ili svake dvije godine, ali vrlo često vlasnici automobila to zanemaruju. Takvo zanemarivanje i nepravilno korištenje mogu dovesti do različitih kvarova, a oni mogu biti ili relativno jeftini ili poprilično skupi. Ante Vukičević, voditelj postprodaje u Auto Zubaku, objasnio nam je kakvi su najčešći kvarovi klime i koliko oni zapravo koštaju.
Najčešći slučaj nepravilnog rada klime jest kad ona ne hladi dovoljno jako i brzo kao što je to bilo prije. U tom slučaju najvjerojatnije je potrebno samo nadopuniti plin koji se koristi za hlađenje, a cijene nadopune variraju ovisno o vrsti plina. Stariji automobili u klimatizacijskim sustavima koriste plin s oznakom R134a, koji je jeftiniji pa nadopuna u pravilu košta od 200 do 400 kuna. S druge strane, noviji automobili koriste naprednije sustave, pa je potreban i drugačiji plin koji je prihvatljiviji za okoliš, a to je R1234yf koji je ujedno i skuplji. Tako nadopuna plina u novije sustave može koštati od 400 do 1200 kuna. Dopunjavanje plina u pravilu nema određeni interval jer se na nekim automobilima isti treba nadopuniti možda nakon pet godina, a na nekima već nakon godinu dana. Ako se plin prebrzo "potroši", najvjerojatnije je riječ o propuštanju plina na nekoj od cijevi ili kondenzatorima pa troškovi mogu poprilično rasti.
Klimatizacijski uređaj treba pravilno koristiti kako bi se produžio njegov životni vijek. Stoga Vukičević savjetuje da vozač nekoliko minuta prije dolaska na odredište isključi klima uređaj kako se kondenzirana vlaga ne bi zadržavala u ventilacijskom sustavu.
6 NAJČEŠĆIH KVAROVA KLIMA UREĐAJA:
Nadopuna plina
Kada klima ne hladi dovoljno jako ili brzo, najvjerojatnije je riječ o nedostatku plina u sustavu. Nadopuna plina može koštati od 200 do 400 kuna u starijim automobilima, a noviji automobili koriste i naprednije sustave s drugačijim plinom pa nadopuna košta od 400 do 1200 kuna.
Dezinfekcija klime
Antivirusna dezinfekcija klime i unutrašnjosti vozila čisti kompletni klimatizacijski sistem. Sustav u 15 minuta eliminira 99,99 posto svih virusa, uključivo virus Covid-19. Cijena antivirusne dezinfekcije vozila iznosi 200 kuna.
Promjena filtera peludi
Proizvođači automobila su postavili intervale za promjenu filtera peludi u sustavu kako bi se odužio vijek trajanja. Dok je još uvijek na brojnim autima interval promjene oko 10-15 tisuća km, većini novih je oko 30 tisuća kilometara. Cijena filtera varira od vozila do vozila, ali prosjek cijena je od 150 do 450 kuna.
Curenje plina u sustavu
Plin u klimatizacijskom sustavu se redovito troši, ali ako se primijeti da se isti troši prebrzo, onda je riječ o curenju plina na nekoj od cijevi ili kondenzatora. Izvor curenja se potom traži pomoću UV svjetla, ali troškovi mogu biti stvarno različiti. Ako je potrebno promijeniti samo neku gumicu, troškovi su simbolični, ali postoje i slučajevi kad je potrebno potrošiti i preko 1000 kuna.
Promjena hladnjaka klime
Hladnjak klime najčešće se nalazi odmah iza prednjeg odbojnika pa ga to čini izloženim. Stoga se tu i tamo može dogoditi da isti bude teže oštećen ako se npr. automobil svakodnevno vozi po autocesti. Promjena hladnjaka klime nije jeftina jer sam uređaj ovisno o autu može koštati od 2500 do 6000 kuna.
Kvar kompresora klime
Kompresor klime je najskuplja i najzahtjevnija komponenta. Iako se ne kvari često, kompresor može stradati pri pucanju remena klime ili pak od starosti može doći do mehaničkog kvara. Kod starijih auta stoji oko 3000 kuna, a kod novijih preko 10.000.
Povezane vijesti