Među motorima je favorit za preporuku pouzdan i dugovječan 2,1-litreni dizelaš CDI
Mercedes-Benz C-klase iz serije W204, predstavljen u proljeće 2007. na dobrom je glasu kao luksuzna i statusna rabljena limuzina, puno boljem od prethodnika W203, poznatog po tragično lošoj antikorozivnoj zaštiti i brzom hrđanju rubova blatobrana, vrata i poklopca prtljažnika. Na ovom modelu radilo se zato s posebnom pažnjom, pa je puno većim kvalitativnim standardima i dizajnerskom ozbiljnošću (2011. napravljen je i manji redizajn), uvelike približen većim klasama.
Hrđu, dakle, ovdje nećete naći (osim ako je bio karamboliran, pa loše popravljen), a tipične boljke su vrlo rijetke i uglavnom vezane za modele prvih godišta. Kupuje li se takav, nije zgoreg pozornije zagledati se i isprobati sljedeće: prebacivanje automatskog mjenjača u hod unatrag ne smije kasniti (inače je greška u softveru), prebacivanje ručnog mjenjača u prvi i drugi stupanj te hod unatrag treba ići glatko (u suprotnom greška je najčešće u sajli), a ako se iz motornog prostora čuje lagani zvuk mljevenja najvjerojatnije je u pitanju vodilica klinastog remena. Nisu to skupe neispravnosti, vlasnici su ih dosad u servisnim opozivima ili sami vjerojatno riješili, ali bolje je spriječiti nego liječiti.
Problem je i što C-klasu u dosta slučajeva voze osobe kojima je takav auto iznad njihovih realnih mogućnosti, pa je održavanje slabo ili nikakvo. Iz toga kasnije i izvire najveći broj problema, posebno kod primjeraka koji su često mijenjali vlasnike. Održavani primjerci u pravilu su u perfektnom stanju, pa je pametnije pri kupnji platiti nešto više za takav primjerak i imati mirniji san, nego kasnije plakati.
Važno je znati da ova C-klasa izvrsno podnosi veliku kilometražu i kvalitetom mehanike i izrade je još bolje prikriva, osobito ako je u pitanju 2,1-litreni common-rail dizelski motor 200 CDI (136 KS) i 220 CDI (170 KS). Razlika u snazi proizlazi iz različitih mapa s elektronikom i tlakova turbine, a riječ je o provjerenom i pouzdanom dizelašu, doduše nešto grubljeg rada, ali pravom maratoncu, koji bez muke odvaljuje stotine tisuća kilometara. Toliko da i iskusnije oko teško otprve može detektirati stvarnu kilometražu, pa je uputno stanje provjeriti u ovlaštenom servisu (kilometraža se bilježi na više mjesta u autu).
Serije od jeseni 2008. do ljeta 2009. imale su sporadičnih problema s lošijim brizgaljkama, laganim propuštanjem pumpe za vodu i labavljenjem zatezača lanca, ali to je u začetku rješavano servisnim opozivom i problema više ne bi smjelo biti. Benzinci su prava rijetkost na našem tržištu i njihova je ponuda mala, a potražnja za njima gotovo nikakva. A premda C-klasa dotad nije bila nije na glasu kao vozačka limuzina, model W204 napravio je prvi korak u tom smjeru. Dapače, mogao bi vas vrlo ugodno iznenaditi...
PODACI
C 220 CDI 170 (2007. - 2014.)
Ukratko
Četverocilindarski dizelaš radi grublje no što bi željeli, ali je dokazano pouzdan motor, maratonskog karaktera. Pokazivači smjera imaju atraktivnu diodnu tehnologiju. Postojan i izdržljiv ovjes je i jako dobar kompromis udobnosti i dobrog ležanja, pa je ovu C-klasu i kao rabljenu užitak voziti
Isplati se potražiti bolje opremljen primjerak, kakav je testni s AMG paketom, jer bitno utječe na izgled i ležanje, a i unutrašnjost je na sportski način otmjenija. Osnovne verzije u seriji imaju 16-colne naplatke, dok one bolje opremljene imaju 17-colne, s kojima C-klasa osjetno bolje izgleda. S keyless uređajem nisu zamijećeni problemi
Volan lijepo leži u rukama, dizajn armature je još uvijek moderan, ali instrumenti izgledaju zastarjelo, a plastika je ponegdje ispod Mercedesove reputacije
Povezane vijesti