Rabljeni Mercedes C-klase W204 Za klasu bolji od hrđavog prethodnika

6 listopada 2016 - JutarnjiList

Rabljeni Mercedes C-klass

Treća generacija s Mercedesove srednje klase skinula je stigmu brzog hrđanja, čemu su prijašnje bile izrazito sklone.

Među motorima je favorit za preporuku pouzdan i dugovječan 2,1-litreni dizelaš CDI

Mercedes-Benz C-klase iz serije W204, predstavljen u proljeće 2007. na dobrom je glasu kao luksuzna i statusna rabljena limuzina, puno boljem od prethodnika W203, poznatog po tragično lošoj antikorozivnoj zaštiti i brzom hrđanju rubova blatobrana, vrata i poklopca prtljažnika. Na ovom modelu radilo se zato s posebnom pažnjom, pa je puno većim kvalitativnim standardima i dizajnerskom ozbiljnošću (2011. napravljen je i manji redizajn), uvelike približen većim klasama.

Hrđu, dakle, ovdje nećete naći (osim ako je bio karamboliran, pa loše popravljen), a tipične boljke su vrlo rijetke i uglavnom vezane za modele prvih godišta. Kupuje li se takav, nije zgoreg pozornije zagledati se i isprobati sljedeće: prebacivanje automatskog mjenjača u hod unatrag ne smije kasniti (inače je greška u softveru), prebacivanje ručnog mjenjača u prvi i drugi stupanj te hod unatrag treba ići glatko (u suprotnom greška je najčešće u sajli), a ako se iz motornog prostora čuje lagani zvuk mljevenja najvjerojatnije je u pitanju vodilica klinastog remena. Nisu to skupe neispravnosti, vlasnici su ih dosad u servisnim opozivima ili sami vjerojatno riješili, ali bolje je spriječiti nego liječiti.

Problem je i što C-klasu u dosta slučajeva voze osobe kojima je takav auto iznad njihovih realnih mogućnosti, pa je održavanje slabo ili nikakvo. Iz toga kasnije i izvire najveći broj problema, posebno kod primjeraka koji su često mijenjali vlasnike. Održavani primjerci u pravilu su u perfektnom stanju, pa je pametnije pri kupnji platiti nešto više za takav primjerak i imati mirniji san, nego kasnije plakati.

Važno je znati da ova C-klasa izvrsno podnosi veliku kilometražu i kvalitetom mehanike i izrade je još bolje prikriva, osobito ako je u pitanju 2,1-litreni common-rail dizelski motor 200 CDI (136 KS) i 220 CDI (170 KS). Razlika u snazi proizlazi iz različitih mapa s elektronikom i tlakova turbine, a riječ je o provjerenom i pouzdanom dizelašu, doduše nešto grubljeg rada, ali pravom maratoncu, koji bez muke odvaljuje stotine tisuća kilometara. Toliko da i iskusnije oko teško otprve može detektirati stvarnu kilometražu, pa je uputno stanje provjeriti u ovlaštenom servisu (kilometraža se bilježi na više mjesta u autu).

Serije od jeseni 2008. do ljeta 2009. imale su sporadičnih problema s lošijim brizgaljkama, laganim propuštanjem pumpe za vodu i labavljenjem zatezača lanca, ali to je u začetku rješavano servisnim opozivom i problema više ne bi smjelo biti. Benzinci su prava rijetkost na našem tržištu i njihova je ponuda mala, a potražnja za njima gotovo nikakva. A premda C-klasa dotad nije bila nije na glasu kao vozačka limuzina, model W204 napravio je prvi korak u tom smjeru. Dapače, mogao bi vas vrlo ugodno iznenaditi...

PODACI

C 220 CDI 170 (2007. - 2014.)

  • Godište 2009.
  • Cijena 120.000 kuna
  • Kilometraža 135.000 km
  • Motor turbodizelski, 2148 ccm
  • Snaga 125 kW/170 KS pri 3800/min
  • Moment 400 Nm pri 2000/min
  • Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
  • Dimenzije 458 x 177 x 144 cm
  • Međuosovinski razmak 276 cm
  • Masa 1530 kg
  • Prtljažnik 475 litara
  • Brzina 229 km/h
  • 0-100 km/h 8,5 sekundi
  • Izmjerena potrošnja 8,5 l/100 km
  • Ispuh C02 156 g/km

Ukratko

Četverocilindarski dizelaš radi grublje no što bi željeli, ali je dokazano pouzdan motor, maratonskog karaktera. Pokazivači smjera imaju atraktivnu diodnu tehnologiju. Postojan i izdržljiv ovjes je i jako dobar kompromis udobnosti i dobrog ležanja, pa je ovu C-klasu i kao rabljenu užitak voziti

Isplati se potražiti bolje opremljen primjerak, kakav je testni s AMG paketom, jer bitno utječe na izgled i ležanje, a i unutrašnjost je na sportski način otmjenija. Osnovne verzije u seriji imaju 16-colne naplatke, dok one bolje opremljene imaju 17-colne, s kojima C-klasa osjetno bolje izgleda. S keyless uređajem nisu zamijećeni problemi

Volan lijepo leži u rukama, dizajn armature je još uvijek moderan, ali instrumenti izgledaju zastarjelo, a plastika je ponegdje ispod Mercedesove reputacije

Vijesti po temama

a1alfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi R8Audi RS3Audi Rs5Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaautoškolaBentleybenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercitroenCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom cardaciaDacia DusterDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilEUeuropeeuropska unijaevFCAferrarifiatfordFord FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamionKaznakazneKiaKia SportageKia Stingerkoenigseggkoronaviruskupnjalamborghinilancialand roverLand Rover DefenderLexusMaseratiMate RimacmazdamercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor Showparkiranjepeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panamerapotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSArabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacRimac C_TwoRivianromeorotorRVSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijasubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3toyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUSAvanVaraždinVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen GolfVolkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume