Renault – jedan od onih proizvođača automobila koji na globalnom planu djeluju sasvim suprotno od mnogih drugih. Kao potvrdu toga možda je najbolje usporediti Renault i Ferrari.
Da...Renault i Ferrari u istoj rečenici.
Pa da elaboriram...
Ferrari je desetljećima s prodajom svojih cestovnih modela zarađivao da bi se tvrtka mogla natjecati u Formuli 1. Sve je bilo podređeno utrkivanju i Enzo je u tome vidio alfu i omegu kompletnog poslovanja i same egzistencije tog slavnog prezimena u domeni auto-industrije
Renault je pak s druge strane proizvodio najnormalnije automobile za svakoga i bez ikakvih ultra-sportskih aspiracija, a natjecanje u Formuli 1 (i raznoraznim drugim trkaćim serijama) na cestu je donosilo tehnološka rješenja za one brže modele iz ponude.
Tako je uostalom i došlo do svih onih manjih ili većih modela s oznakama Sport, RS i inih drugih koji su tijekom posljednjih desetljeća oko sebe okupili itekako zamjetan broj obožavatelja.
...a najnovije poglavlje te sage upravo je ovih dana otkriveno na salonu automobila u Frankfurtu.
Nova se uzdanica u svijetu brzine na cesti (a i na stazi, kako će mnogi do pokazati u bližoj budućnosti) predstavljena kao Renault Megane RS četvrte generacije.
Receptura je ista kao i do sada, priča se o ultimativnom vozačkom iskustvu i sličnim floskulama, a tehnologija se predstavlja kao nešto novo, napredno i itekako sposobno. Dakle u teoriji je sve i opet ružičasto usprkos činjenici da je predstavljeni Megane žute boje.
Stoga je možda najbolje ovaj najnoviji Megane RS profiltrirati kroz nekoliko detalja...
Usprkos nekim manje ili više službenim najavama i nagađanjima, novi Renault Megane RS pod haubom nema motor s dvije litre zapremine, već je „downsizing" odradio svoje i sada je riječ o 1,8 litrenom motoru. Naravno da je zbog duljeg života polarnih medvjeda i vjeverica na motor montiran i Turbo-punjač, pa dotični motor kao ideju ima razveseliti i auto-entuzijaste i eko-mentaliste, što je u svakom slučaju pohvalno.
Sam motor dolazi kao svojevrsni transplantat iz nedavno predstavljenog i oživljenog modela Alpine A110, ali se tijekom procedure nekolicina inženjera poigrala s pojedinim komponentama, pa je rezultatno stanje dovršene transplantacije nekih 280 konja i 390 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz). Time je ovo postao „najjači Megane RS ikad", ali to nikoga pretjerano ne čudi, jer je ipak riječ o novom modelu, pa se sufiks snage u odnosu na stari i podrazumijeva.
Uz motor vrijedi spomenuti i najnoviju generaciju mjenjačkog sklopa s kojim je motor uparen, te koji na prednje kotače prenosi svu tu snagu. Riječ je o EDC (Efficient Dynamic Clutch) sustavu s dvije spojke koji izuzev nebrojenih tehničkih detalja donosi i jednostavno, te napredno upravljanje.
Naime, kako bi se Megane RS najnovije generacije na cesti ponašao upravo onako kako treba, Renault je osmislio posebne ručice za promjenu brzina, te vozač ni u kojem momentu s njih ne treba skidati prste – čak ni kod ulazaka u zavoje pri velikim brzinama. Tu je i još jedan novitet pod nazivom MDC, odnosno „Multi-Change Down" koji ukratko služi brzim promjenama u niže stupnjeve, te optimizaciji broja okretaja i automatskom prilagođavanju svakog pojedinog stupnja, kako bi automobil ostao u najboljem režimu rada tijekom brze vožnje.
U prijevodu, Renault ovime na neki način potpomaže lijenost, ali to i nije nešto nužno loše, kada kupci dokazuju da im se ne da mijenjati brzine i trošiti sive stanice na razmišljanje tijekom (brze) vožnje.
Naravno da se u cijeloj priči našla i hrpetina skraćenica koje označavaju senzore i pomagala, ali i na to smo od strane Renaulta navikli. Uglavnom, tu su ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) sheme poput sustava za olakšavanje parkiranja, onog koji detektira objekte u „mrtvom kutu", te onog koji prepoznaje prometne znakove.
Uz njih su tu i sustavi za prevenciju izlaska automobila iz prometne trake, sustav za automatsko držanje razmaka, adaptivni tempomat i aktivni sustav za pomoć pri kočenju.
Realno gledano, još samo fali nekakav robot za volanom i vozač može odmoriti čak i pri brzinama koje uvelike prelaze 200 kilometara na sat, što baš i nije toliko super, ali je realnost u kojoj svi mi zajedno s Renaultom živimo.
Uglavnom, u smislu senzora i pomagala, ovaj bi Megane RS uz titulu „najbržeg Meganea RS ikad" mogao bez problema imati i titulu „najupotrebljivijeg Meganea RS ikad", što može i ne mora biti dobro, ali eto...tako je kako je.
Dizajnom zapravo i nema nekih pretjerano velikih odmaka RS-verzije od „običnog" Meganea, već se radi o manje ili više suptilnim detaljima koji bez puno truda daju do znanja o kakvom se automobilu radi. U tom je dijelu priče Renault zapravo ostao dosljedan samome sebi, jer Megane u svojim najjačim izvedenicama nikada nije pretjerano odudarao od onih slabijih, pa bismo to mogli nazvati pomalo tradicionalističkim pristupom.
I da...18 (odnosno opcionalno 19) inčni kotači su crni, rubnjaci su nekih 60-ak milimetara širi, a branici imaju izraženije detalje poput usisnika, maglenki u obliku Renault Sport logotipa (što je genijalan dizajnerski detalj), pa je karakter na cesti već u stanju apsolutne statike itekako prisutan i vidljiv. Naravno da je i sam automobil nešto bliže podu, pa i to odaje dojam sportske orijentacije ove varijacije na temu Meganea, ali u tom se dijelu priče Megane RS ponaša kao i bilo koji drugi novokomponirani „hot hatch", pa oko toga ne bi trebalo trošiti previše riječi.
Renault Megane RS izgleda sportski, čisto i samim time odlično i to je sasvim dovoljno reći.
Od opreme novi Megane RS ima svega i svačega na raspolaganju. Manje-više je riječ o već poznatim detaljima poput sportskih sjedala, sportskog volana, posebno profiliranih pedala i tome sličnim stavkama. Klima-uređaj i slično uopće ne vrijedi spominjati, jer u današnje vrijeme praktički da i nema automobila koji ga nema, ali jedan se detalj u cijeloj priči oko opreme apsolutno ističe.
Naime, Renault je u Megane RS najnovije generacije ugradio RS-Monitor najnovije generacije. U pravilu je riječ o naprednom infotainment sustavu koji u sklopu ovog Meganea ima dvije osnovne opcije: RS Monitor i RS Monitor Expert.
Razlika je u tome što RS monitor koristi R-Link 2 ekran za prikazivanje informacija u stvarnom vremenu, dok RS Monitor Expert ima opciju spajanja eksterne kamere i snimanja svih informacija tijekom vožnje, te potom i opciju slanja tih informacija na društvene mreže, kako bi se s ostalim vozačima mogle voditi polemike ili se reklamirati s „eto što sam brz". Time je Renault napravio iskorak prema društvenim mrež... Ispričavam se, ali tresem se od smijeha i ne mogu ovaj dio priče dovršiti kako treba.
Pa eto...kako na kraju sumirati Renaultov trud i Megane RS najnovije generacije?
Riječ je o brzom automobilu praktičnih dimenzija i savršene upotrebljivosti. S druge strane je Megane RS i multi-funkcionalan, tehnološki napredan i može se spajati na društv... Ispričavam se – opet se tresem od smijeha.
Mogao bi se navesti milijun i jedan razlog „za" i „protiv" ovog automobila, pa je na kraju možda najbolje pobjeći od toga i jednostavno zaključiti: Renault Megane RS je tu. Nov je, sposoban, brz i izgleda odlično.
No ono najbolje od svega je to da je konačno među nama.
Mi smo zbog toga sretni. A vi?