Treća generacija Renaulta Scenica stigla je na naše tržište, a mi smo ovaj tjedan odradili prve kilometre na domaćoj prezentaciji u okolici Zadra. Dizajneri iz Renaulta odlučili su zbog trendova na tržištu obogatiti ovaj monovolumen elementima crossovera, pa se tako uz povišenu podnicu i bokove ističu 20-inčni kotači koji dolaze standardno.
Upravo oko 20-inčnih naplataka mogle bi se javiti polemike, budući da će kupci odmah pomisliti o potencijalno visokoj cijeni guma. Ipak, u Renaultu su mislili na ovaj problem te su sa troje vodećih proizvođača guma (Michelin, Goodyear i Continental) sklopili ugovore prema kojima se isti obvezuju ponuditi gume za navedeni model po cijenama koje ne prelaze cijene guma dimenzija 17 inča.
Time će cijene guma ostati na razumnoj razini, a kako bi postigli optimalnu ravnotežu između udobnosti i performansi, Renault je ugradio gume čije su bočnice (107 mm) više od onih većine 17 ili 18-inčnih guma. I stvarno, na našoj vožnji od Zagreba do Zadra i nazad, na kojoj smo dio rute vozili po staroj cesti, niti u jednom trenutku nismo imali osjećaj da smo na tako velikim kotačima... Od ostalih vizualnih novosti treba istaknuti snažno nagnuto vjetrobransko staklo koje osigurava veću bočnu preglednost, dvobojnu karoseriju te prepoznatljiv svjetlosni potpis prednjih svjetala u obliku slova "C" viđen i na ostalim Renault modelima.
Unatoč atraktivnom crossoverskom dizajnu, Scenic nije izgubio na praktičnosti. Naime, prtljažnik od 572 litre najveći je u klasi, a tu je I opcija One Touch Folding preuzeta iz novog Espacea kojom se pritiskom na tipku jednostavno i lako preklapaju stražnja sjedala. Pretinaca ima mali milijun, a treba istaknuti kliznu središnju konzolu sa 13 litara obujma. Produženi Grand Scenic nudi 592 litre prtljažnog prostora, a novost je što će se na našem tržištu nuditi isključivo sa 7 sjedala, budući da su prodajni rezultati prošle generacije pokazali kako su kupci u većini slučajeva birali 3 reda sjedala.
U unutrašnjosti se uz mnoštvo pretinaca ističe i multimedijalni sustav R-LINK 2 s okomito postavljenim 8,7-inčnim (22 cm) zaslonom koji je među najvećima u klasi. Velika pažnja i ovaj je put posvećena sigurnosti, pa se tako nudi sigurnosni sustavi poput aktivne pomoći pri kočenju uz detekciju pješaka (prvi puta u ovoj klasi) , sustav upozorenja promjene trake, sustav detekcije mrtvog kuta i aktivni tempomat koji sada radi na brzinama do 160 km/h. Prema rezultatima EuroNCAP-a novi je Scenic uvjerljivo osvojio 5 zvjezdica za sigurnost.
Kupci mogu birati između četiri dizelska motora: 1,5-litreni sa 95 i 110 KS te 1,6-litreni sa 130 i 160 KS. Najsnažnija verzija sa 160 KS serijski dolazi sa automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom EDC, dok ostali dolaze sa ručnim mjenjačem. U ponudi su i sva turbobenzinca snage 115, odnosno 130 KS. Ipak, za naše tržište očekuje se puno veća zainteresiranost za dizelske inačice.
Što se cijena tiče, osnovni benzinac starta na 134.900 kuna, dok osnovni dizelaš kreće od 144.900 kuna. Možda najzanimljiviju opciju za prosječnog kupca Scenica predstavlja dizelaš sa 110 KS koji sa paketom opreme Zen stoji 159.900 kuna. Napominjemo kako se kupcima do kraja godine kao pogodnost nudi popust od 3 tisuće kuna te na poklon dobivaju zimske gume...
Povezane vijesti