Nova godina je za nas u Autozoni doista počela spektakularno, jer smo u prvosiječanjskoj šetnji Zagrebom primjetili jedan poseban automobil po svim kriterijima. Prvi potpuno električni Rolls-Royceov model Spectre osvanuo je na gradskim prometnicama i to još u testnoj fazi, barem je to tako bili istaknuto na naljepnicama oblijepljenom modelu. Zanimljivo, jer su prve isporuke kupcima već krenule u zadnjem kvartalu 2023.
Da podsjetimo, Rolls-Royce Motor Cars je danas u vlasništvu BMW grupe, a još u rujnu 2021. su najavili model Spectre i potvrdili da su testiranja započela. Marka je 18. listopada 2022. predstavila Spectre putem svojih kanala društvenih medija. Kako bi osigurali da je ovaj transformativni hiperluksuzni automobil dovoljno pripremljen za najzahtjevnijeg kupca na svijetu – klijenta Rolls-Roycea – marka je osmislila svoj najiscrpniji program testiranja ikada. Naime, Spectre je podvrgnut putovanju dugom više od 2,5 milijuna kilometara, simulirajući više od 400 godina korištenja Rolls-Roycea.
Velikodušno proporcionalan, vizualno upečatljiv fastback s dvoja vrata, Spectre je duhovni nasljednik legendarnog Phantom Coupéa. Njegova intimna unutrašnjost pruža savršeno platno za personalizaciju po mjeri, nadopunjeno jedinstvenom osvijetljenom maskom i prvim Starlight vratima ikada navedenim u proizvodnom Rolls-Royceu.
Potpuno električni pogon
Sa Spectreom, Rolls-Royce se obvezao na beskompromisnu električnu budućnost specificirajući potpuno električni pogon umjesto hibridnog rješenja. Opremljen je s dva zasebno pobuđena sinkrona motora (SSM). Prednji elektromotor proizvodi 190 kW (258 KS) s okretnim momentom od 365 Nm, dok stražnji motor daje 360 kW (490 KS) i 710 Nm. Što se tiče performansi, to je jednako motoru s unutarnjim izgaranjem od 430 kW (584 KS) s 900 Nm okretnog momenta. Što se tiče ubrzanja, Spectre postiže 0-100 km/h za 4,5 sekundi, dok mu je krajnja brzina ograničena na 250 km/h.
Kako je BMW vlasnik marke Rolls-Royce Motor Cars, onda je jasno i da Spectre ovaj pogon dijeli i s modelom BMW i7, koji smo nedavno imali priliku i voziti.
Prilikom uspostavljanja odgovarajućeg asortimana za Spectre, marka je prvo stupila u kontakt s klijentima kako bi razumjela njihove zahtjeve. Potvrđeni domet od 530 km WLTP nadilazi ove zahtjeve, potvrđujući da se Spectre savršeno uklapa u životni stil klijenata Rolls-Roycea, koji u prosjeku imaju više od sedam automobila u svojoj garaži za svaku priliku i koji voze prosječno 5100 km godišnje u njihovom trenutnom Rolls-Royceu.
Vrijeme punjenja od 10-80 posto je 34 minute korištenjem brzog punjača od 195 kW (DC): to će također proizvesti dovoljno punjenja za 100 km za otprilike devet minuta.
Baterija
Spectre ima litij-ionsku bateriju neto kapaciteta od 102 kWh (120 kWh bruto), izrađenu korištenjem kobalta i litija iz strogo kontroliranih izvora u Australiji, Maroku i Argentini: ćelije baterije proizvedene su korištenjem 100 posto zelene električne energije. Opsežno je testiran na temperaturama u rasponu od -40°C do +50°C: Spectreov ugrađeni sustav upravljanja toplinom održava optimalnu radnu temperaturu u svakom trenutku.
Vanjski dizajn
Predstavljajući Spectre, Rolls-Royce postavlja novi presedan u stvaranju potpuno originalne klase automobila: Ultra-Luxury Electric Super Coupé. Ova oznaka odnosi se na Spectreove iznimne proporcije, navedene kao odgovor na obvezu da nema većeg luksuza od prostora.
Dizajneri marke duboko su ukorijenjeni u kontekstu koji zauzimaju njihovi automobili. Stoga svoju inspiraciju crpe iz svjetova daleko izvan automobilizma, uključujući visoku modu, modernističku skulpturu, nautički dizajn, krojenje i suvremenu umjetnost. U osmišljavanju glavnih skica za Spectre, kreativci marke bili su privučeni modernim konceptima jahti, posebno jasnoćom i preciznošću linija, inteligentnom upotrebom odraza i primjenom suženja za emocionaliziranje silueta.
S prednje strane, Spectreov tretman podijeljenih prednjih svjetala presječen je najširom rešetkom ikada dodijeljenom Rolls-Royceu. Lopatice Pantheon rešetke sada su glatkijeg presjeka i bolje se uklapaju, dizajnirane da pomognu u usmjeravanju zraka oko prednjeg dijela automobila.
Opušteni kut i završna obrada rešetke od uglačanog nehrđajućeg čelika umnogome poboljšavaju prisutnost Spectrea koristeći refleksiju okoliša. Zajedno sa aero-tuniranom figuricom Spirit of Ecstasy – koja je sama proizvod 830 kombiniranih sati modeliranja dizajna i testiranja u zračnom tunelu – rešetka povećava koeficijent otpora otpora automobila bez presedana, koji sa samo 0,25 cd čini Spectre Rolls-Royceovim najaerodinamičnijim automobilom, ikada.
Ovaj inteligentni tretman spojen je s ikonografijom duhovnog prethodnika Spectre, Phantom Coupéa. Spectre jasno odaje priznanje svom prethodniku svojim izdašnim proporcijama i podijeljenim prednjim svjetlima – načelo suvremenog dizajna Rolls-Roycea.
Spectreova oštra svjetla za dnevnu vožnju naglašavaju moćnu širinu od dva metra automobila i pomaknuta su s donjim grupama svjetiljki koje na prvi pogled izgledaju zatamnjene, ali skrivaju zatamnjena kromirana kućišta prednjih svjetala poput kutije za nakit. Kako bi potvrdio Spectreov izraz nakon što padne mrak, rešetka je nježno osvijetljena, s 22 LED diode koje osvjetljavaju pjeskarenu stražnju stranu svake lopatice, a njihov se blagi sjaj odražava u poliranim prednjim površinama za suptilan i trodimenzionalni noćni potpis.
U profilu, oštra, okomita linija pramca na prednjoj strani Spectrea privlači pogled unatrag na njegove monolitne bokove. Donja linija - poznata kao 'linija valova' - posuđuje izravno iz dizajna jahti. Umjesto preuveličavanja kretanja užurbanim detaljima ili aplikacijama, karoserija Spectre nježno se uvlači u prag, osvjetljava površinu i stvara jednostavan osjećaj kretanja reflektirajući cestu koja prolazi ispod nje, slično kao što trup trkaće jahte reflektira ocean dok reže kroz vodu. Ova 'linija valova' vizualni je prikaz 'vožnje čarobnim tepihom', a njezino kretanje prema naprijed nadahnuto je blagim podizanjem pramca motornog čamca koji ubrzava.
Najdramatičnija značajka siluete je Spectreov fastback, koji podsjeća na najevokativnije motorne automobile i plovila u povijesti. Besprijekornost površine staklenika značajno doprinosi postizanju najnižeg koeficijenta otpora ikad za Rolls-Royce. Slijedeći liniju krova unazad, stražnja svjetla postavljena su u najveću pojedinačnu ploču karoserije ikada proizvedenu za Rolls-Royce, koja se proteže od A-stupa do prtljažnika. Sama okomita stražnja svjetla poput dragulja bezbojna su radi neutralnosti, u iščekivanju mnoštva boja koje su odabrali klijenti tijekom procesa naručivanja. Njihova preciznost i smanjene dimenzije nadopunjuju velikodušni tok karoserije od mišićavih ramena prema natrag u repni dio s njegovim karakterističnim sužavajućim tlocrtom.
Vanjske dimenzije ovog coupé četverosjeda s dvoja vrata su sljedeće: duljina 5453 mm, širina 2080 mm, visina (neopterećeno) 1559 mm, međuosovinski razmak 3210 mm. Krug okretanja je 12,7 m, a masa praznog vozila 2975 kg.
Proporcionalni zahtjevi Spectreove skale zahtijevali su od Rolls-Roycea da osnaži svoju strategiju kotača. Spectre je prvi serijski kupe s dvoja vrata opremljen 23-colnim kotačima u gotovo sto godina. Model koji smo spazili u Zagrebu je imao nešto manje kotače, 22-colne polirane aero naplatke sa 7 krakova s gumama Pirelli P Zero dimenzija 255/45R22.
Za kraj, cijena potpuno električnog modela Rolls-Royce Spectre u Njemačkoj kreće od 390.000 eura. Ipak, treba voditi računa da je ovo tek početna cijena koja se naravno može popeti i nekoliko desetina tisuća eura u ovisnosti o željenom stupnju personalizacije samog kupca.
Povezane vijesti