Škoda je jučer navečer skinula plahtu s potpuno novog modela koji ulazi u najpopularniju klasu na europskom tržištu.
Na premijeri u Pragu predstavljen je kompaktni SUV Elroq koji sa starijim i broj većim bratom Enyaqom dijeli kompletnu tehnologiju.
No, za razliku od Enyaqa (početna cijena 45.950 eura) s kojim je Škoda probila led u segmentu automobila na struju, Elroq bi cijenom od 33.000 eura trebao biti dostupan mnogo širem krugu kupaca. Posebno uz pomoć poticaja za električna vozila.
Električni pandan Škode Karoq dugačak je 4,48 metara, a poput Enyaqa i mnogih drugih električnih modela Volkswagenove grupacije, kotrlja se na VW platformi MEB.
Kao što možete vidjet na fotografijama, češki SUV ima novo lice s potpisom ‘Modern Solid‘ dizajna bez prepoznatljive Škodine maske i rešetke, ali s novim LED svjetlima.
Elroq je također prvi model koji ima natpis Škoda i na poklopcu motora i na upravljaču.
U kabini ispred vozača je 5,3 inčni ekran s digitalnim instrumentima, dok na središnjem dijelu dominira 13-inčni dodirni zaslon multimedije.
Uz hrpu pretinaca po cijeloj kabini (48 litara obujma), putnicima je na raspolaganju i velikodušan prtljažnik čiji obujam varira između 470 i 1580 litara kada su stražnja sjedala preklopljena.
Za pogon brinu četiri motorizacije, bazna verzija je Elroq 50 s baterijom od 55 kWh i elektromotorom od 170 KS (snaga se isporučuje na stražnju osovinu), slijedi izvedba 60 s baterijom od 63 kWh i elektromotorom od 204 KS, a vrh ponude su varijante 85 i 85x.
Obje verzije imaju bateriju od 82 kWh, a snaga iznosi 286, odnosno 299 KS. Najsnažniji Elroq ima pogon na sve kotače.
Škoda tvrdi da snažnije verzije imaju doseg od 560 kilometara prema WLTP testiranju. Ubrzanje s mjesta do stotke traje svega 6,6 sekundi.
Najsnažniji modeli podržavaju brzo punjenje snagom do 175 kW, a svi se mogu napuniti od 10 do 80 posto za 28 minuta. Punjenje kod kuće, primjerice na Škodinom wallboxu snage do 11 kW, traje između pet i osam sati, ovisno o izvedbi.
Elroq je opremljenem najmodernijim sustavima pasivne i aktivne sigurnosti.
Najnovija verzija Travel Assista, primjerice, kombinira Adaptive Lane Assist, Adaptive Cruise Control, Traffic Jam Assist, Emergency Assist i Side Assist.
Prilagodljivi tempomat (pACC) optimizira potrošnju energije automatskim prilagođavanjem brzine, koristeći podatke senzora koji pravovremeno najavljuju zavoje, križanja ili kružne tokove.
Među brojnim sustavima pomoći ističe se ‘Trained parking‘ funkcija koja Elroqu omogućuje automatizirano parkiranje, točnije samostalnu vožnju posljednjih 50 metara do unaprijed zadanog parkinga.
Škoda Elroq u prodaju kreće u prvom kvartalu iduće godine.