Škoda predstavila osvježenu Octaviju: Nastavak uspješne priče najprodavanijeg Škodinog modela

9 months ago - 15 veljače 2024, tportal
Škoda predstavila osvježenu Octaviju: Nastavak uspješne priče najprodavanijeg Škodinog modela
Ponuda motora sastoji se od dva 1.5 TSI benzinska motora, opcijski dostupnih s blagom hibridnom tehnologijom, dva 2.0 TSI benzinska motora s pojačanom snagom i dva dizelaša. Izlazna snaga se kreće od 115 KS (85 kW) do 265 KS (195 kW)

Škoda je danas održala svjetsku premijeru osvježene Octavije, koja je s više od 7,15 milijuna prodanih primjeraka daleko najprodavaniji model marke od svog lansiranja 1996. godine. Sada u svojoj četvrtoj modernoj generaciji, Octavia je doživjela svoj facelift četiri godine nakon početka proizvodnje. Model će i dalje biti dostupan kao hatchback (limuzina) i Combi (karavan). Nova struktura asortimana sastoji se od četiri razine opreme – Essence, Selection, Sportline i RS – kao i devet Design Selections načina uređenja unutrašnjosti.

Osvježenje uključuje novi, unaprijeđeni dizajn s obnovljenim prednjim i stražnjim branicima i ažuriranom Škodinom rešetkom. Novost su i druga generacija LED Matrix prednjih svjetala, revidirana LED stražnja svjetla s animiranim indikatorima i niz novih dizajna aluminijskih naplataka.

Uz nove i održive materijale za sjedala, kontrolnu ploču i ploče vrata, 10-inčni digitalni zaslon sada dolazi kao standard na odabranim varijantama modela. Poznati virtualni kokpit od 10 inča, predstavljen prilikom lansiranja četvrte generacije Octavije, ostaje u ponudi. Infotainment zaslon od 13 inča dostupan je kao opcija po prvi put na Octaviji. ChatGPT chatbot temeljen na umjetnoj inteligenciji bit će standardno integriran u glasovnu pomoćnicu Lauru. Integracija ChatGPT-a u glasovnu pomoćnicu Lauru uvodi niz novih mogućnosti koje daleko nadilaze prethodne glasovne naredbe.

Intelligent Park Assist i Remote Park Assist također debitiraju u Octaviji. Ponuda motora sastoji se od dva 1.5 TSI benzinska motora, opcijski dostupnih s blagom hibridnom tehnologijom, dva 2.0 TSI benzinska motora s pojačanom snagom i dva dizelaša. Izlazna snaga se kreće od 115 KS (85 kW) do 265 KS (195 kW).

Osim toga, Škoda je dodatno proširila svoj sveobuhvatni portfelj aktivnih i pasivnih sigurnosnih značajki: novi Attention & Drowsiness Assist sada koristi širok raspon podataka i parametara za procjenu ponašanja vozača. Ažurirana Octavia dolazi s do 10 zračnih jastuka

Klaus Zellmer, predsjednik uprave Škoda Auto, kaže: 'Naši kupci s pravom očekuju puno od Octavije i ovo osvježenje podiže naš najprodavaniji model na višu razinu. Inovacije kao što su potpuno redizajniran infotainment sustav, novi sigurnosni sustavi, povećana upotreba održivih materijala i snažnija prednja svjetla čine ga još boljim za svakodnevne istraživače. Uvjeren sam da će naša najnovija Octavia iznenaditi i oduševiti svoje vozače i putnike, potvrđujući svoje mjesto našeg najpopularnijeg automobila.'

Vanjski izgled: Vizualno fino podešavanje i napredni dizajn prednjih svjetala
Novi prednji kraj s revidiranom Škoda maskom daju ažuriranoj Octaviji svjež izgled. Napredna, druga generacija LED matričnih prednjih svjetala sa svojim novim Crystallinium elementima i 36 pojedinačnih matričnih segmenata daju još bolje osvjetljenje ceste ispred nego prva generacija, dok učinkovito štite nadolazeće sudionike u prometu od odsjaja prednjih svjetala.

Osvježena Octavia ima novi, dvodimenzionalni Škodin logo i natpis na vratima prtljažnika. Redizajnirane su prednje i stražnje zavjese koje povećavaju ukupnu duljinu hatchbacka i Combi karavana za devet milimetara na 4698 milimetara. Donji usisnici zraka, zračne zavjese i prijelazi prema prednjim lukovima kotača na prednjoj branici redizajnirani su i daju automobilu dinamičniji izgled. Osim toga, dizajneri su prilagodili strane Škodine rešetke kako bi odgovarale visini novih prednjih svjetala.

Osnovna prednja svjetla sada standardno koriste samo LED tehnologiju. LED Matrix prednja svjetla druge generacije dostupna su kao opcija za razine opreme Selection i Sportline, dok su standardna na RS modelima. Ona stvaraju novi svjetlosni potpis i sadrže dva LED modula čiji je izgled poboljšan novim elementom Crystallinium.

Naglašava obrise prednjih svjetala i izgleda poput kristalnog stakla u boji. Dok se vanjski bi-LED modul koristi za kratka i duga svjetla, unutarnji modul ima 36 pojedinačnih matričnih segmenata u dva reda, 12 više nego u prethodnoj generaciji. To omogućuje još bolje osvjetljenje, dok su vozači koji dolaze u susret još učinkovitije zaštićeni kada su duga svjetla uključena.

Svjetla za maglu zamijenjena su funkcijom za sve vremenske uvjete koja optimalno prilagođava snagu svjetlosti odgovarajućim vremenskim uvjetima. Potpuno LED stražnja svjetla (uključena kao standard) dostupna su u dvije verzije. Osnovna varijanta dolazit će s razinama opreme Essence i Selection.

Vrhunska verzija također nudi animiranu funkciju Coming/Leaving Home kao i animirane indikatore koji se protežu u vrata prtljažnika, zajedno s gornjim dijelom svjetlosne grupe u obliku slova C. Ova verzija bit će uključena kao standard s modelima Sportline i RS, ali će također biti dostupna kao opcija za Selection.

Novi dodaci asortimanu kotača, koji su standardno uvijek izrađeni od legure (osim za osnovni model Essence), uključuju srebrne 16-colne kotače Matar. Aerodinamički su optimizirani i standardno dolaze s opremom Selection. Novi crni, sjajno strojno obrađeni 17-colni aero kotači Slagard dostupni su za Octaviju Sportline. Daljnje nove opcije uključuju 18-colne Lerna i RS-specifične 19-colne Elias kotače u sjajnoj strojno srebrnoj ili antracit boji s crnim Aero ukrasima.

Paleta boja osvježene Octavije sastoji se od tri pune boje i sedam metalik završnih obrada. Mamba Green zelena je ekskluzivna za modele Sportline i RS. Phoenix Orange narančasta dostupna je samo na verziji Octavia Combi.

Unutrašnjost: poboljšana infotainment oprema i dodatni održivi materijali
Ažurirana Octavia dolazi s još sveobuhvatnijom standardnom opremom, uključujući samostojeći središnji 10-inčni infotainment zaslon u kombinaciji s 10-inčnim digitalnim zaslonom. Prvi u seriji modela, 13-inčni zaslon dostupan je kao opcija. ChatGPT chatbot temeljen na umjetnoj inteligenciji bit će standardno integriran u glasovnu pomoćnicu Lauru. Ova integracija uvodi niz novih mogućnosti koje daleko nadilaze prethodne glasovne naredbe.

Dvozonski Climatronic sustav sada je dio standardne opreme na svim modelima, a od razine opreme Selection naviše unutrašnjost uključuje Phone Box od 15 W. To nudi induktivno brzo punjenje pametnih telefona kao i funkciju hlađenja. USB-C priključci sada isporučuju izlaznu snagu od 45 W i time tri puta više snage punjenja nego prije. Po prvi put u Octaviji, nadograđeni Kessy sustav za pristup vozilu bez ključa automatski otključava ili zaključava vozilo čim vozač uđe ili napusti područje unutar 1,5 m od automobila dok nosi ključ.

Nove presvlake i ukrasne letvice
Unutrašnjost ažurirane Škode Octavije dolazi s novim dizajnom presvlaka, obloga i panela vrata. Škoda koristi održive materijale u nekim od devet Design Selections, koji su grupirani oko četiri razine opreme Essence, Selection, Sportline i RS. Primjeri uključuju reciklirane tkanine u Lodge i Sportline Design Selections te održivo tretiranu kožu u Suite Design Selection. Perforirana koža potonjeg dostupna je u bojama crna i boja konjaka, što predstavlja prvi put za Octaviju.

Štavljen je korištenjem održivih materijala, uključujući ljuske kave, kako bi zamijenio tradicionalne kemikalije. Ergonomska prednja sjedala ovog opcijskog Design Selectiona također imaju AGR (Healthy Back Campaign) pečat odobrenja kao i funkciju ventilacije i masaže. Još jedan prvi put za Octaviju, jedinstveni tamno kromirani ukrasni elementi korišteni su u unutrašnjosti i na upravljaču koji sada ima novi, dvodimenzionalni Škodin logo.

Revidirana Octavia također predstavlja nove Simply Clever značajke. Opcijski automatski uvlačivi poklopac prtljažnika može se postaviti na Combi karavan kako bi se olakšao pristup prtljažniku. Namjenska kutija za pohranjivanje torbi, šalica i boca putnika na stražnjim sjedalima također je predstavljena. Višenamjenski džep u prtljažniku sada ima dvije varijabilne kuke.

Opcijski držač tableta na stražnjoj strani prednjih sjedala sada je dostupan i za sportska sjedala. Strugač za led u poklopcu spremnika za gorivo i dodatni kišobran na prednjim vratima sada su izrađeni od održivih materijala. Ručna četka u namjenskom pretincu u prednjim vratima također ostaje dio standardne opreme. Nadalje, klasične Simply Clever značajke, strugač za led i kišobran, sada su također izrađene od recikliranih materijala.

Pogonski sklopovi: četiri benzinska i dva dizelska motora, kao i opcije blagog hibrida
Osvježena Octavia je dostupna s nizom naprednih četverocilindričnih motora – četiri benzinska i dva dizelska motora. Izlazna snaga kreće se od 115 KS (85 kW) u dvije osnovne varijante do 265 KS (195 kW) u Octaviji RS. 2.0 TSI s 204 KS (150 kW) trebao bi biti lansiran kasnije i dolaziti će s pogonom na sve kotače kao standard.

Blagi hibridi za još veću učinkovitost
Pogonski sklop ažurirane Octavije počinje s 1.5 TSI benzinskim motorom i 2.0 TDI dizel motorom, svaki sa 115 KS (85 kW) snage i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Kao i verzija 1.5 TSI sa 150 KS (110 kW), početni benzinski motor opcijski je dostupan s blagom hibridnom tehnologijom i DSG-om. Energija koja se povrati tijekom kočenja pohranjuje se u 48-voltnu litij-ionsku bateriju, pomoću vodeno hlađenog 48-voltnog starter-generatora s remenskim pogonom. To podržava motor s unutarnjim izgaranjem s naletom električne energije ili omogućuje Octaviji da vozi u coast režimu s potpuno isključenim motorom. Kada je potrebna manja snaga, oba 1.5 TSI motora mogu isključiti dva cilindra pomoću ACT+ aktivne deaktivacije cilindra za smanjenje potrošnje goriva. Turbopunjač ima varijabilnu geometriju turbine i vrhunsku toplinsku učinkovitost.

Do 20 KS (15 kW) više snage za 2.0 TSI motore
Oba 2.0 TSI motora ubrizgavaju gorivo pod tlakom od 350 bara i imaju promjenjivo podizanje ventila. Poboljšani usis zraka i optimizacija trenja doprinose povećanju izlazne snage. Varijanta od 204 KS (150 kW) s pogonom na sva četiri kotača kao standard radi prema Budackovom ciklusu s povećanim omjerom kompresije od 12,2:1 i 14 KS (10 kW) je snažnija od svog prethodnika. Vrhunski benzinski motor u Octaviji RS sada proizvodi 265 KS (195 kW), što je 20 KS (15 kW) više nego prije.

Dizel s obradom ispušnih plinova postupkom dvostrukog doziranja
U oba 2.0 TDI motora, pogon radilice s čeličnim klipovima učinkovito smanjuje gubitke topline dok u isto vrijeme povećava brzinu izgaranja. Tlak ubrizgavanja je 2200 bara, dok turbopunjač koristi varijabilnu geometriju turbine, koja osigurava optimalan tlak prednabijanja u širokom rasponu okretaja, što rezultira glatkijom karakteristikom krivulje snage. Optimizirani sustav za obradu ispušnih plinova koji smanjuje emisije dušikovih oksida (NOx) smješten je blizu motora i koristi postupak dvostrukog doziranja za ubrizgavanje AdBluea prije dva SCR katalitička pretvarača raspoređena u nizu. 

Sigurnost: Novi sustavi sigurnosti i pomoći za još učinkovitiju zaštitu
Škoda je u ažuriranoj verziji dodatno poboljšala visoku razinu aktivne i pasivne sigurnosti Octavije. Novi Attention & Drowsiness Assist koristi inovativni algoritam za precizniju procjenu ponašanja vozača. Ažurirana Octavia dolazi s do deset zračnih jastuka, dok dodatni sustavi pomoći podižu udobnost vozača na novu razinu.

Inovativni algoritam procjenjuje ponašanje vozača
U ažuriranoj Octaviji, Škoda je zamijenila Driver Alert s Attention & Drowsiness Assist s novim Attention & Drowsiness Assist iz novog Superba i novog Kodiaqa. Sustav prati ponašanje vozača i procjenjuje njihovu pospanost. Dok je Driver Alert uglavnom analizirao podatke iz elektromehaničkog servo upravljača, Attention & Drowsiness Assist pristupa informacijama iz različitih kontrolnih jedinica vozila, kao što je Lane Assist. Koristi inovativni algoritam za prepoznavanje kratkotrajne nepažnje (rastresenost) i dugotrajne nepažnje (umor). Otkriva odstupanja od normalnog ponašanja upravljača pri brzinama iznad 65 km/h i kontinuirano procjenjuje ponašanje vozača kako bi izvukao zaključke o njihovoj sposobnosti za vožnju. Ako sustav zaključi da je vozač umoran, aktivira vizualna i zvučna upozorenja u virtualnom kokpitu na tri razine: preporuka, upozorenje i eskalacija. Naprednije prepoznavanje prometnih znakova također pruža poboljšanu podršku vozaču.

Pogodan i siguran parking
Nova inteligentna pomoć pri parkiranju (dostupna samo s automatskim mjenjačem) omogućuje Octaviji da automatski ulazi i izlazi iz paralelnih i okomitih parkirnih mjesta. Osim kontrole upravljanja, poput Park Assista u ostalim Škodinim modelima, sada također preuzima kontrolu nad kočnicama, brzinom i smjerom vožnje (naprijed i natrag). Automobil će se također automatski zaustaviti ako sustav detektira prepreku. Nadolazeći Remote Park Assist (dostupan samo s automatskim mjenjačem) ići će još dalje. Omogućit će vozaču daljinsko upravljanje manevrima inteligentne pomoći pri parkiranju izvan vozila putem aplikacije MyŠkoda. Vozilo i pametni telefon komuniciraju putem Bluetootha kada je korisnik unutar četiri metra od Octavije. Sve što trebaju učiniti je odabrati vrstu manevra u aplikaciji i smjer u kojem žele izaći s parkirnog mjesta. Maksimalna brzina tijekom manevra je 9,5 km/h.

Visoka razina pasivne sigurnosti
Škoda Octavia jedno je od najsigurnijih vozila u svojoj klasi. Godine 2022. uspješno je ponovio svoju ocjenu od 5 zvjezdica na referentnom testu Euro NCAP za sigurnost pri sudaru, čak i pod sada strožim uvjetima ispitivanja. Od ljeta 2022. do deset zračnih jastuka štiti putnike u vozilu u slučaju nesreće: središnji zračni jastuk između vozača i suvozača i zračni jastuk za koljena vozača, zajedno s zračnim jastucima za vozača i suvozača, kao i prednjim bočnim zračnim jastucima zračni jastuci i zračni jastuci za glavu dolaze kao standard. Stražnji bočni zračni jastuci dostupni su kao opcija.

Škoda Octavia Sportline: Još dinamičniji izgled u kombinaciji s gotovo svim pogonskim sklopovima
Razina opreme Škoda Octavia Sportline sa svojim prepoznatljivim dinamičnim elementima dizajna dostupna je za dva dizelska i dva benzinska modela. Sportski ovjes i progresivno upravljanje uključeni su kao standard.

Bogatstvo crnih vanjskih detalja
Kupci koji traže Octaviju sa sportskim štihom imaju izbor izvan vrhunskog modela RS. U varijantama Sportline, Škoda Auto kombinira elemente RS izgleda s ostalim pogonskim sklopovima u seriji: 1.5 TSI sa 150 KS (110 kW), 2.0 TSI sa 204 KS (150 kW) i pogonom na sve kotače, kao i dva 2.0 TDI dizelaša sa 115 KS (85 kW) i 150 KS (110 kW). Sportski ovjes spušten za 15 mm i progresivno upravljanje također su dio standardne opreme.

Okvir Škodine rešetke, okviri prozora i bočni retrovizori u metalik boji Black Magic na Octaviji Sportline, a stražnji bočni prozori i stražnje staklo su zatamnjeni ('Sunset'). Ivice spojlera na prednjoj branici i na vratima prtljažnika hatchbacka također su obojene u Black Magic metalik boju, kao i krovni spojler na Combiju.

Stražnji branik ima Black Magic metalik difuzor. LED stražnja svjetla s animiranim pokazivačima smjera i animiranom funkcijom Coming/Leaving Home dolaze kao standard, dok su LED Matrix prednja svjetla dostupna kao opcija. Octavia Sportline se standardno vozi na novim crnim brušenim aero kotačima Slagard od 17 cola. 18-colni Vega aero kotači i 19-colni Draconis kotači ekskluzivni za Sportline dostupni su kao opcija. Prednje blatobrane krase redizajnirane oznake Sportline. Novi, dvodimenzionalni logotip Škode na poklopcu motora i natpis Škoda na vratima prtljažnika su crne boje. Slova projicirana na tlo s prednjih vrata u skladu su s novim Škodinim korporativnim identitetom. Rubne ploče su u crnoj boji.

Sportline Design Selection s recikliranim tkaninama
Unutrašnjost Octavije Sportline također je napravljena po uzoru na RS. Primjeri uključuju višenamjenski sportski kožni upravljač s tri kraka, izgled papučica od nehrđajućeg čelika i ukrasne trake u crnoj boji Middle Carbon na armaturnoj ploči i u sjajnoj crnoj boji na vratima. U Sportline Design Selection presvlake sportskih sjedala izrađene su od sive reciklirane tkanine i umjetne kože. Umjetna koža također se koristi za obloge vrata i PAD na armaturnoj ploči, zajedno s dvostrukim redovima sivih šavova.

Škoda Octavia RS: sportski vrhunac
Legendarna oznaka Škoda RS koristi se za identifikaciju najsportskijih verzija Octavije od 2000. godine. Ažurirana Škoda Octavia RS dolazi isključivo s 2.0 TSI motorom snage 265 KS (195 kW), što je povećanje od 20 KS (15 kW) u odnosu na prethodnika. Proizvodi 370 Nm okretnog momenta i uvijek je uparen sa 7-stupanjskim automatskim DSG mjenjačem. Motor nije samo snažan nego i učinkovit, zahvaljujući usvajanju Budackovog ciklusa.

Standardni sportski ovjes spušten je za 15 mm i, zajedno s progresivnim upravljanjem i elektronički kontroliranim VAQ diferencijalom s ograničenim proklizavanjem, osigurava izvrsnu trakciju i dinamiku vožnje u svakoj situaciji. Verzije Octavije RS sada standardno imaju pravi sportski ispušni sustav s crnim završecima. Novi softver motora podržava snažan zvuk automobila. Povećava broj okretaja motora pri pokretanju i pruža još više užitka u vožnji u sportskom načinu rada.

LED Matrix prednja svjetla kao standard i ekskluzivni RS dizajn kotača
Opsežni, prepoznatljivi RS detalji naglašavaju sportski izgled automobila. Okvir Škodine rešetke, okviri prozora i bočni retrovizori završeni su u crnoj boji visokog sjaja, kao i krovni nosači na karavanu Octavia Combi RS. Crni detalji također se mogu pronaći na prednjoj zavjesi, koja je dobila dodatni sportski štih i inače je obojena u istu boju kao i bočne lajsne, te na stražnjem difuzoru.

U tipičnom RS stilu, stražnji dio ima crvenu reflektorsku traku koja se proteže preko cijele širine vozila. Stražnja bočna stakla i stražnje staklo su zatamnjeni ('Sunset'). Ekskluzivno za Octaviju RS su crni i aerodinamički optimizirani 18-colni aluminijski naplatci Comet i novi opcijski brušeni aluminijski naplatci Elias od 19 cola u srebrnoj ili antracit boji. RS modeli jedine su varijante Octavije koje standardno dolaze s LED Matrix prednjim svjetlima. Uključuju LED stražnja svjetla s animiranim pokazivačima smjera i animiranom funkcijom Coming/Leaving Home. Osim toga, dolaze s novim dizajnom logotipa RS, koji se može vidjeti na vanjskoj znački kao i u unutrašnjosti.

Sportska crna unutrašnjost s RS tkaninom ili RS Suite Design Selection
Unutrašnjost Škode Octavije RS pretežno je izvedena u sportskoj crnoj boji. Središnji zaslon od 13 inča i navigacijski sustav uključeni su kao standard, kao i automatski uvlačivi poklopac prtljažnika u Combiju. Nova struktura asortimana nudi izbor između dva RS-specifična Design Selectiona: opcijski RS Suite Design Selection i RS Fabric Design Selection, koji dolazi kao standard.

Sportska sjedala s integriranim naslonima za glavu i novim RS logom imaju prošivenu tkaninu s crvenim ukrasnim šavovima na podupiračima sjedala. Dekorativne presvlake na armaturnoj ploči prekrivene su neoprenom i imaju dvostruke redove kontrastnih šavova u crvenoj boji. Neopren je također u kombinaciji s umjetnom kožom na oblogama vrata. Ukrasne letvice na vratima imaju sjajno crnu završnu obradu, dok se na armaturnoj ploči nalaze Black Middle Carbon ukrasi. Trokraki višenamjenski sportski upravljač presvučen je kožom, dok papučice izgledaju kao nehrđajući čelik.

U izboru RS Suite Design Selection, sportska sjedala imaju perforirane presvlake od Suedia mikrofibre i umjetne kože. Dodatni crveni kontrastni šavovi na površini sjedala i naslonu. Prednja sjedala standardno dolaze s električnim podešavanjem, funkcijom memorije i podešavanjem dubine jastuka sjedala.

Oni također nude podesivu lumbalnu potporu i funkciju masaže kao standard u Octaviji RS. Kombinacija Suedia i umjetne kože također se može pronaći na panelima vrata u RS Suite Design Selection. PAD na kontrolnoj ploči prekriven je Suediom i ima dvostruke redove kontrastnih šavova u crvenoj boji.

Support Ukraine