Škodin novi auto – Kodiaq SUV!

8 years,2 months ago - 13 listopada 2016, Automobili.hr
Skoda Kodiaq
Skoda Kodiaq
Tko nema SUV u ponudi, magarac! E, pa Škoda više nije magarac. Kodiaq je njihovo najnovije vozilo i brine se da Škoda bude u trendu.

Škoda nam je u Berlinu na svom medijskom događaju, uz hrpu novinara i znatiželjnika, predstavila Kodiaq. Česi su se odmah počeli hvaliti sa sedam sjedala i prtljažnim prostorom, najvećim u ovom segmentu. Njegova veličina je od 720 do 2 065 litara. Naravno da je ogroman, kad je novi Kodiaq dugačak 4,70 metara. Ako odaberete sklopiva sjedala, možete prevoziti i predmete dugačke do 2,80 metara. Već vidimo kako će njegov veliki prostor biti potpuno iskorišten od strane naših dragih turista koji će zasigurno već sljedeće ljeto preplaviti Jadran novim Kodiaq-om.

Eksterijer ovog SUV-a je...neodređen. Prednji dio krasi trodimenzionalna rešetka hladnjaka, izdignute površine na poklopcu motora te luksuzno izvedena uska svjetla, koja odišu modernom kristalnom strukturom. Pomalo čudan stražnji kraj uzdižu svjetla koja imaju LED diode u obliku slova C te dolaze u sva tri paketa opreme.

Unatoč tome što je samo 40 mm duži od Octavije, Kodiaq nudi prilično prostranu unutrašnjost za većinu konkurencije. Nadzornu ploču odlikuju vertikalni elementi, npr. četiri ventilacijska otvora. Ogromni zaslon osjetljiv na dodir, dijeli instrumentalnu ploču na dva jednaka dijela, jedan za vozača te jedan za suvozača. U pogledu udobnosti, kupci se mogu odlučiti za grijani upravljač te dodatno za trozonski klima uređaj, podesiva prednja sjedala koja također mogu biti grijana. U ponudi su različite kombinacije tkanine i kože (uključuje alkantaru) te ambijentalna rasvjeta za bolji ugođaj.

Od tehnologije, Kodiaq sadrži "Area View System", zatim napredni sustav za naglo kočenje u gradskom prometu. Opcijski dolaze sustav za predviđanje i zaštitu pješaka, prilagodljivi tempomat, ako se udaljite od trenutačnog voznog traka tu je "Lane Assist", sustav za mrtvi ugao te "Rear Traffic Alert."
Mislili ste da je to sve? Kodiaq je također dostupan i sa "Skoda Connect" sustavom, mogućnošću hitnog poziva (eCall), Apple CarPlay, Android Auto te MirrorLinkom. Swing informacijski sustav sa 6,5″ zaslonom osjetljivim na dodir dolazi kao standardna oprema, a onima kojima to nije dovoljno, Bolero HD 8″ zaslon će zasigurno ispuniti sva očekivanja. Opcijski, za vaš pametni telefon možete se opremiti Phonebox punjačem koji koristi "Qi standard." U ovoj masi pojmova koje niste ili jeste razumjeli, nalazi se možda i nekolicina sustava koji i nisu toliko potrebni. Ali, tko nije u skladu s vremenom, zaostaje na tržištu.

Na službenom predstavljanju, Škoda je Kodiaq usporedila s medvjedom. Pa pogledajmo što nudi od motorizacije. Poznati 2.0 TDI je dostupan u verziji od 150 konja i 340 Nm te u najjačoj verziji od 190 konja i 400 Nm. Za ovaj od 150 konja tvrde da troši otprilike oko 5.0 l/100 km. Za usporedbu, početni motor 1,4 TSI, navodno troši 6.0 l/100 km. Uz navedeni, dostupne su još dvije TSI izvedenice. Jedinica od 190 konja ubrzava ovaj SUV do stotke za 8,6 sekundi s maksimalnom brzinom od 209 km/h.

Svi agregati imaju Stop-start sustav, obnavljanje energije kočenja te termo-upravljani sustav koji pomaže automobilu oko bolje uštede goriva. Prijenos snage je dostupan na tri načina: 6-brzinski ručni, 6-brzinski DSG te novi 7-brzinski DSG mjenjač, koji ima svoj debi za Škodu. Potonji se nudi uz najjači dizelski i benzinski agregat.

1.4 TSI dolazi s pogonom na sva četiri kotača u kombinaciji sa 6-brzinskim/6-brzinskim DSG-om, dok prednji pogon dolazi samo sa 6-brzinskim DSG-om. Prednji pogon u dizel varijanti dolazi isključivo sa 7-brzinskim DSG-om.

Modeli s pogonom na sva četiri kotača dolaze sa sustavom "Snow mode" koji prilagođava ABS, ASR i ACC skliskim uvjetima na cesti. Dinamika vožnje je unaprijeđena sustavom "Driving Mode Select", koja dopušta vozaču da prilagodi rad motora, DSG-a, serva, klima uređaja i drugih sustava u Normal, Eco, Sport ili Individualne režim rada.

Oni koji odluče odvesti ovaj SUV tamo gdje mu je i mjesto, na terene izvan ceste, ne bi trebali biti razočarani njegovim sposobnostima. Naime, također postoji poseban način rada za "off-road" terene, koji jednom tipkom usklađuje šasiju, motor i kočnice za rad na terenima koji nisu za svaki automobil.
Summa summarum, automobil koji je vrlo sličan grupacijskom rođaku Seatu Atec-i i koji će vrlo vjerojatno u moru SUV-ova koji se danas nude, pronaći određene kupce.

Support Ukraine