Sprema li nam Peugeot iznenađenje?

19 srpnja 2017 - Automobili.hr

Sprema li nam Peugeot iznenađenje?

Prošlo je već više od tri desetljeća otkad je Peugeot 205 GTI stigao na tržište i oduševljavao mnoge zaljubljenike u pero-lake karoserije i agresivan karakter.

To je činjenica.

Orwellovska 1984. godina bila je ona u sklopu koje je ovaj savršen spoj malenog automobila s velikim dizajnerskim prezimenom već sa svojih 115 konja uspio privlačiti poglede, a dvije godine kasnije je upravo 205 GTI postao jednom od najpoznatijih i najpoželjnijih malenih cestovnih raketa za (najčešće) gradsku upotrebu.

Naravno, riječ je o 1,9-litarskoj verziji Pininfarininog dizajnerskog uratka duljine tek 3,7 metara.

Iako će Volkswagen Golf GTI zauvijek biti asocijacija na kompaktnu gradsku jurilicu koja u zavoje ulazi nalik psu koji piški, Peugeot 205 GTI će definitivno ostati zapamćen kao jedan od najboljih automobila iz te lude „Hot Hatch" generacije. Dapače, ako se mene pita, rekao bih da je upravo 205 GTI 1,9 apsolutno najbolji automobil koji je s takvom filozofijom nastupao na tržište.

I to ne samo zato što se Rally-verzija ovog automobila dvije godine zaredom smijuljila Audijevom monstrumu uobličenom u legendarni Urquattro. Nije stvar ni u 16 osvojenih Rallyja tijekom 1984, 1985 i 1986. godine, a ni u tome što je nakon ukidanja famozne i opasne „Grupe B" ovaj maleni automobil uspješno nastupao i RallyCross-natjecanjima, te na najtežem Rallyju od svih – onom pod (tadašnjim) nazivom „Paris-Dakar". To su bile neke drugačije izvedenice ovog Peugeotovog modela koje su fascinirale vireći s fotografija tadašnjih auto-magazina i njihovih sportskih stranica.

No upravo je cestovna verzija ovog automobila zauzela posebno mjesto u srcima auto-entuzijasta diljem svijeta, te onih koji su u malenom automobilu vidjeli ogroman potencijal za jurcanje.

Tijekom godina proizvodnje, malom je Peugeotu stoput bačena rukavica u lice – i to od puno jačih, skupljih i nazivno bržih automobila. No 205 GTI u stvarnom se svijetu pokazao nedodirljivim, te su mnogi vlasnici puno ekskluzivnijih automobila mogli samo sjesti i plakati, jer od ovog je automobila malo koji mogao biti brži i upravljiviji.

Stoga čak i u današnje vrijeme eho tih prošlih vremena često zvuči poput 1,9 litarskog motora na 6,500 okretaja u minuti, a mnogi se proizvođači automobila i dan-danas trude dostići vozna svojstva koja je na raspolaganju imalo ovo maleno dizajnersko čudo s Rally-pedigreom.

Danas Peugeot proizvodi sve i svašta – od malenih gradskih prometala, preko nekih malo većih, pa sve do limuzina, CrossOvera i SUV-modela. I sve je to divno i krasno (makar možda samo u teoriji), ali duh osamdesetih i devedesetih jednostavno je nestao iz ponude ovog proizvođača automobila.
Iz godine u godinu, Peugeot je postajao sve bezličnijim i smješnijim, da bi se tek prije nekog vremena Francuzi ponovno trgnuli i počeli se vraćati prema sada već davno izgubljenom duhu tih ludih i kičastih vremena.
No usprkos nekolicini dobrih vijesti koje su iz Peugeota stizale tijekom posljednjih mjeseci, ova je apsolutno najzanimljivija i najveselija, a da pri tome još uvijek zapravo i nije vijest, već samo naznaka i pretpostavka bazirana na nekoliko crteža.

Naime, prije nekoliko dana se na Instagram-profilu Gillesa Vidala (inače prvog čovjeka odjela dizajna u Peugeotu) pojavila nekolicina crteža automobila izuzetno nalik legendarnoj 205-ici s oznakom GTI.

Crteži su naravno plod današnjeg vremena, u sklopu kojeg pojam „retro" znači tek marketinški trik i(li) floskulu s kakvom se služe odjeli marketinga raznoraznih proizvođača automobila. No sličnosti automobila na crtežima s ovim legendarnim malenim automobilom jednostavno je nemoguće zanemariti.

Koliko je u ovom momentu poznato, Peugeot za „duhovnog nasljednika" modelu 205 GTI na tržište nude 208-icu s istim sufiksom. Samim time je teško pretpostaviti kako će Peugeot u neko dogledno vrijeme ponuditi novu 205-icu s tom oznakom. Teško, ali ne i nemoguće.

S obzirom na to da se mnogi od proizvođača automobila kroz svoje „stilske vježbe" rado vraćaju svojim korijenima (poput npr. BMW-ovog 3.0 CSL koncepta), definitivno nije nemoguće isključiti opciju predstavljanja novog-starog GTI-ja s oznakom 205.

Naravno, u ovom momentu je sve to skupa tek jedna velika špekulacija od koje može i ne mora ispasti nešto opipljivo i stvarno, ali s obzirom na trendove i navike današnjeg svijeta automobila, reklo bi se da ništa nije nemoguće.

Pa iako je sve ovo bazirano tek na nekoliko crteža i par objava na Instagramu, moram priznati da je teško zauzdati entuzijazam.

...a vjerujem da i mnogi od vas cijenjenih čitatelja razmišljaju upravo tako.

Stoga vrijedi pričekati i vidjeti hoće li se i Peugeot pridružiti onim proizvođačima automobila koji su makar i u konceptnom izdanju pokušali oživjeti legendu.

Ne bi li to bilo nešto predivno?

Vijesti po temama

a1alfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi R8Audi RS3Audi Rs5Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaautoškolaBentleybenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercitroenCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom cardaciaDacia DusterDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilEUeuropeeuropska unijaevFCAferrarifiatfordFord FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamionKaznakazneKiaKia SportageKia Stingerkoenigseggkoronaviruskupnjalamborghinilancialand roverLand Rover DefenderLexusMaseratiMate RimacmazdamercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor Showparkiranjepeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panamerapotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSArabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacRimac C_TwoRivianromeorotorRVSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijasubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3toyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUSAvanVaraždinVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen GolfVolkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume