Protekli vikend smo bili u Splitu iz dva dobra razloga na jednom mjestu; velikoj fešti jedrenja (92. regati Mrduja) i proslavi 25 godina Kluba klasičnih automobila Split. No kako je ovo rubrika koja se zove Autozona, posvetili smo se ipak limenim ljubimcima. I to kakvim!
Naime, Klub klasičnih automobila Split je najstarija udruga ljubitelja klasičnih automobila u Splitu i Dalmaciji, koja već 25 godina okuplja ljude koji dijele strast prema klasičnim automobilima te ih promovira, održava i obnavlja. Ova velika obljetnica održala se na istom mjestu gdje je održano prvo povijesno okupljanje oldtimera u Dalmaciji. Bilo je to 11. listopada 1998. upravo u organizaciji Kluba klasičnih automobila Split.
Proslava Kluba je započela u subotu 30. rujna organizacijom Splitskog Oldtimer Susreta na Gatu Sv. Nikole pored Lučke kapetanije gdje su se okupili vlasnici četrdesetak oldtimer vozila od Zadra preko Šibenika, Splita pa sve do Dubrovnika te Imotskog, Zagreba i susjedne BiH.
Najviše je bilo modela Mercedesa i to čak njih 7
Najstariji oldtimer je upravo model Mercedesa oznake 170 SE iz 1952. vrhunskog izgleda, nedavno u potpunosti restauriran. Između ostalih Mercedesa treba istaknuti atraktivnog dvobojnog 'Pontona' oznake 190b iz 1960., model za američko tržište koji je 2008. uvezen u Hrvatsku, zatim prekrasan 560 SEL koji je stigao iz OTK Dubrovnik te drugi modeli.
Nakon Mercedesa najviše je bilo modela Fiata. Najstariji je Fiat 500c Topolino iz 1953. čokoladne boje vlasnika Marinka Biškića koji osim što je ljubitelj oldtimera i retro stila, poznati proizvođač čokolade, te je za ovu svečarsku prigodu bio domaćin prezentacije proizvodnje i degustacije čokolade u tvornice čokolade Nadalina.
Iz Zadra je stigao Fiat 1100D iz 1965. uvezen iz Egipta u potpuno originalnom stanju osim naplataka. Tu su bili i sportski modeli Fiata druga serija 124 sport coupe te cabrioleta 124 spider koji datiraju iz 70-tih godina prošlog stoljeća.
Dobro su bili zastupljeni i modeli Opela. Najviše pažnje izazvao je atraktivni GT iz 1971. koji se natječe u kupu povijesnih vozila. Bili su tu i modeli Ascona B, Manta i Kadett city svi iz 70 tih godina.
BMW je bio zastupljen modelom 750i iz 1992. opremljen prvim poslijeratnim V12 motorom njemačke proizvodnje, ali i 745i te sportski model M5.
S po dva modela bile su zastupljene marke MG i to Gentry cabrio kit car s volanom na desnoj strani, i kabrio MG B, kao i Citroen s veoma rijetkim modelima Mehari i kombijem Citroen HY te dvije VW Bube. Britansku autoindustriju predstavili su cabrio Triumph Spitfire iz 1974. te Morris Marina iz 1978.
Bili su tu još i Simca 1100 LS, Alfa Romeo spider, Renault 12, američka Chevrolette Corvetta te Porsche 924. Svojim dimenzijama, ali i atraktivnim izgledom pažnju su privlačili Lincoln Continental te Buick Electra iz 1960. s hardtopom, opremljen agregatom od 340 KS s automatskim mjenjačem.
Vožnja do izvora rijeke Jadro
Bila je ovo jedinstvena prigoda u prekrasnom ambijentu Splita vidjeti veoma rijetke modele oldtimer vozila, koji su na suncem obasjanom lukobranu zasjali u punom sjaju te splitsku luku učinila bajkovitom, a sve skupa je djelovalo kao da smo se vremeplovom vratili u neko davno i romantično vrijeme.
Nakon okupljanja druženja i predstavljanja vozila uslijedila je promotivna vožnja do Solina do preuređenog izletišta izvora rijeke Jadro koje pokazuje bogatstvo i bioraznolikost na izvoru rijeke, gdje je osim uživanja u prirodi organizirana i degustacija soparnika.
Poslije toga još jedan gastro, ali i edukativni događaj, a to je već spomenuta prezentacija čokolade koje je za sve vlasnike oldtimera organizirao upravo vlasnik Fiat Topolina.