Hot hatchevi najčešće su od automobila sportske genetike na radaru u stranim časopisima. Vjerojatno ste i sami vidjeli u zadnje vrijeme neku od usporedbi u kojoj glavnu riječ vode akteri poput – Renault Meganea RS, Golfa R, Honde Civic Type R ali i nedavno pristigli u naše salone Ford Focusa RS. Budući da se u međuvremenu pojavila nova zvijezda u odabranom društvu – Peugeot 308 GTi, planiramo razveseliti nekolicinu sretnika zanimljivim usporednim testom.
U nastavku ćete vidjeti ponuđene konkurente, a kroz daljnje obavijesti dobiti ćete informaciju s kojom vi možete utjecati na odabir suparnika za "vrući" 308 Gti. Ono najbolje od svega, najsretniji od vas družit će se s nama u tom okršaju i stvaranju priče..
Francuzi su konačno shvatili igru. Dovoljno dobro da dobiju i više nego zasluženi "wild card" za ulazak u elitni razred nikad bržih i dopadljivih kompakata. Zapravo, uz toliko uvjerljivu isporuku snage ali i prilično puno gripa to nije ni iznenađenje.
No, je li sve tako glatko u crveno-crnom svijetu ?
Od samog početka Peugeot si je zadao težak zadatak, nastavna tri slova uz 308 nose priličnu težinu u automobilskom svijetu. Istina, malo slovo „i" – pobrinulo se da ne budu identični s modelom koji je prije ili kasnije, složit ćete se mjerilo kako običnih izvedbi, tako i sportskog sektora kompakata. Takvim primislima vodili smo se do prvog kretanja, a poslije nas je čista matematika uvjerila kako su brojke na Peugeotovoj strani. Malog obujma od svega 1,6-litre četverocilindraš 308-ici isporučuje 272 KS – 40 više od najjačeg Golfa GTI (dobro, s Clubsportom izvedbom razlika se bitno mijenja).
Budući da nikad nismo bili zagriženi ljubitelji računskih operacija, mi smo našu strast i ljubav odlučili provjeriti u praktičnom djelu. Već po navici, ruka u ovakvim automobilima odmah traži tipku Sport. Tipka koja u ovom slučaju donosi promjene na odazivu gasa i brzinomjeru, klasična bijela postaje opaka crvena boja. Zvuk postaje žustriji samo u kabini, ali kako smo se uspjeli uvjeriti i na zraku ima potencijala, dok nas blowoff često voli podsjetiti na svoju prisutnost.
Partnerstvo turba i motora? Najlakše je opisati s dojmom kad igla prođe oznaku 2.000 na raspolaganju je pun okretni moment od 330 Nm i zatim nastavlja sterlovito grabiti do 6.000, sve do malo prije crvenog područja. Sve to je dovoljno za okruglih 6 sekundi. GTi konjica se pokazala stvarno punokrvnom, priznat ćemo vam – nismo baš ovakvog ultimativnog Francuza očekivali.
Ručni mjenjač dobro prati nastup modela iz Peugeot Sporta, u obliku prepoznatljive aluminijske ručice vrlo je precizan, isto tako voljeli bi da je malo "teži", ali se osjeti receptura inženjera koji su ga složili za svakodnevnu upotrebu. Baš kao i na ovjesu, koji svoj vlasnički udjel sportskosti i udobnosti odlično plasira na cesti. Na grbavim cestama opružni elementi imaju pune ruke posla ali svoje granice dostižu tek na kritičnim rupama. Poskakivanje na takvim cestama je neizbježno, a Torsenov diferncijal ponovno će se pobrinuti za sklad među kotačima.
Naoko suptilni i mirni dizajn s par GTi detalja i uvjerljivim ispušnim topovima padaju u drugi plan s odabirom dvobojne crveno-crne kombinacije. Malo je reći da ne postajete magnet na cesti, dok ćemo o iskustvima nekom drugom prilikom – zato Francuzima šaljemo još jednu čestitku na sveprisutnoj hrabrosti u zadnje vrijeme. Prepoznatljive francuske GTi obrise prvi put smo osjetili družeći se s manjim bratom – 208 GTi.
Sveukupno, 308 GTi se predstavio uvjerljivijim u odnosu na do nedavno najbržeg u porodici – RCZ R, a opet dovoljno uravnoteženim za 24/7. Ovakvu svježju, proključala krv uvijek pozdravljamo, konkurenti imaju još jednog člana na crnoj listi, dok će kod mnogih završiti na – "wish listi".
ZAKLJUČAK
Ta tri slova stvarno kriju nešto posebno u sebi. Peugeot, ovo ima smisla! Uz svu agresivnost GTi nudi još i dobru udobnost uparenu s obiljem snage za 265.000 kuna. Svidio nam se odmah na prvu, ali i na drugu – s malim volanom u rukama.
Peugeot 308 GTi
Motor | Četverocilindarski, turbo, sprijeda poprečno |
Obujam | 1598 cm³ |
Snaga | 200 kW (272 KS) pri 6000 o/min |
Najveći okretni moment | 330 Nm pri 1900 o/min |
Najveća brzina | 250 km/h |
Ubrzanje 0 – 100 km/h | 6,0 s |
Pogon | na prednje kotače / šesterostupanjski ručni mjenjač |
Spremnik goriva | 53 l |
Dimenzije D/Š/V | 4353/1804–2043*/1446 mm |
Prtljažnik | 420 l |
Težina praznog vozila | 1395 kg |
Potrošnja | 9,2 supera/100 km |
Emisija CO2 | 139 g/km |
Cijena | 265.942 kuna |
Honda Civic Type R
Snaga | 310KS |
Okretni moment | 400 Nm |
Ubrzanje 0-100 km/h | 5,7 s |
Max.brzina | 270 km/h |
Cijena | 360.000 kuna |
VW GOLF 7 R
Snaga | 300KS |
Okretni moment | 380 Nm |
Ubrzanje 0-100 km/h | 5,1 s |
Max.brzina | 250 km/h |
Cijena | 368.875 kuna |
Renault Megane RS Trophy
Snaga | 275 KS |
Okretni moment | 360 Nm |
Ubrzanje 0-100 km/h | 5,8 s |
Max.brzina | 254 km/h |
Cijena | 280.000 kuna |
Seat Leon Cupra
Snaga | 300 KS |
Okretni moment | 350 Nm |
Ubrzanje 0-100 km/h | 5,7 s |
Max.brzina | 250 km/h(el.ograničena) |
Cijena | 282.695 kuna |
Povezane vijesti