Peugeot 308 GTi otkriva tajne iz prošlosti

18 travnja 2017 - Automobili.hr

Peugeot 308 GTi otkriva tajne iz prošlosti

Pravi izazovi tek dolaze pred Peugeot 308 GTi. Što je tako posebno u tom dvobojnom Francuzu, njegova povijest ili samo razigrani duh?

Hot hatchevi najčešće su od automobila sportske genetike na radaru u stranim časopisima. Vjerojatno ste i sami vidjeli u zadnje vrijeme neku od usporedbi u kojoj glavnu riječ vode akteri poput – Renault Meganea RS, Golfa R, Honde Civic Type R ali i nedavno pristigli u naše salone Ford Focusa RS. Budući da se u međuvremenu pojavila nova zvijezda u odabranom društvu – Peugeot 308 GTi, planiramo razveseliti nekolicinu sretnika zanimljivim usporednim testom.

U nastavku ćete vidjeti ponuđene konkurente, a kroz daljnje obavijesti dobiti ćete informaciju s kojom vi možete utjecati na odabir suparnika za "vrući" 308 Gti. Ono najbolje od svega, najsretniji od vas družit će se s nama u tom okršaju i stvaranju priče..

Francuzi su konačno shvatili igru. Dovoljno dobro da dobiju i više nego zasluženi "wild card" za ulazak u elitni razred nikad bržih i dopadljivih kompakata. Zapravo, uz toliko uvjerljivu isporuku snage ali i prilično puno gripa to nije ni iznenađenje.
No, je li sve tako glatko u crveno-crnom svijetu ?

Od samog početka Peugeot si je zadao težak zadatak, nastavna tri slova uz 308 nose priličnu težinu u automobilskom svijetu. Istina, malo slovo „i" – pobrinulo se da ne budu identični s modelom koji je prije ili kasnije, složit ćete se mjerilo kako običnih izvedbi, tako i sportskog sektora kompakata. Takvim primislima vodili smo se do prvog kretanja, a poslije nas je čista matematika uvjerila kako su brojke na Peugeotovoj strani. Malog obujma od svega 1,6-litre četverocilindraš 308-ici isporučuje 272 KS – 40 više od najjačeg Golfa GTI (dobro, s Clubsportom izvedbom razlika se bitno mijenja).

Budući da nikad nismo bili zagriženi ljubitelji računskih operacija, mi smo našu strast i ljubav odlučili provjeriti u praktičnom djelu. Već po navici, ruka u ovakvim automobilima odmah traži tipku Sport. Tipka koja u ovom slučaju donosi promjene na odazivu gasa i brzinomjeru, klasična bijela postaje opaka crvena boja. Zvuk postaje žustriji samo u kabini, ali kako smo se uspjeli uvjeriti i na zraku ima potencijala, dok nas blowoff često voli podsjetiti na svoju prisutnost.

Partnerstvo turba i motora? Najlakše je opisati s dojmom kad igla prođe oznaku 2.000 na raspolaganju je pun okretni moment od 330 Nm i zatim nastavlja sterlovito grabiti do 6.000, sve do malo prije crvenog područja. Sve to je dovoljno za okruglih 6 sekundi. GTi konjica se pokazala stvarno punokrvnom, priznat ćemo vam – nismo baš ovakvog ultimativnog Francuza očekivali.

Ručni mjenjač dobro prati nastup modela iz Peugeot Sporta, u obliku prepoznatljive aluminijske ručice vrlo je precizan, isto tako voljeli bi da je malo "teži", ali se osjeti receptura inženjera koji su ga složili za svakodnevnu upotrebu. Baš kao i na ovjesu, koji svoj vlasnički udjel sportskosti i udobnosti odlično plasira na cesti. Na grbavim cestama opružni elementi imaju pune ruke posla ali svoje granice dostižu tek na kritičnim rupama. Poskakivanje na takvim cestama je neizbježno, a Torsenov diferncijal ponovno će se pobrinuti za sklad među kotačima.

Naoko suptilni i mirni dizajn s par GTi detalja i uvjerljivim ispušnim topovima padaju u drugi plan s odabirom dvobojne crveno-crne kombinacije. Malo je reći da ne postajete magnet na cesti, dok ćemo o iskustvima nekom drugom prilikom – zato Francuzima šaljemo još jednu čestitku na sveprisutnoj hrabrosti u zadnje vrijeme. Prepoznatljive francuske GTi obrise prvi put smo osjetili družeći se s manjim bratom – 208 GTi.

Sveukupno, 308 GTi se predstavio uvjerljivijim u odnosu na do nedavno najbržeg u porodici – RCZ R, a opet dovoljno uravnoteženim za 24/7. Ovakvu svježju, proključala krv uvijek pozdravljamo, konkurenti imaju još jednog člana na crnoj listi, dok će kod mnogih završiti na – "wish listi".

ZAKLJUČAK

Ta tri slova stvarno kriju nešto posebno u sebi. Peugeot, ovo ima smisla! Uz svu agresivnost GTi nudi još i dobru udobnost uparenu s obiljem snage za 265.000 kuna. Svidio nam se odmah na prvu, ali i na drugu – s malim volanom u rukama.

Peugeot 308 GTi

MotorČetverocilindarski, turbo, sprijeda poprečno
Obujam1598 cm³
Snaga200 kW (272 KS) pri 6000 o/min
Najveći okretni moment330 Nm pri 1900 o/min
Najveća brzina250 km/h
Ubrzanje 0 – 100 km/h6,0 s
Pogonna prednje kotače / šesterostupanjski ručni mjenjač
Spremnik goriva53 l
Dimenzije D/Š/V4353/1804–2043*/1446 mm
Prtljažnik420 l
Težina praznog vozila1395 kg
Potrošnja9,2 supera/100 km
Emisija CO2139 g/km
Cijena

265.942 kuna

Konkurenti:

Honda Civic Type R

Snaga310KS
Okretni moment400 Nm
Ubrzanje 0-100 km/h5,7 s
Max.brzina270 km/h
Cijena360.000 kuna

VW GOLF 7 R

Snaga300KS
Okretni moment380 Nm
Ubrzanje 0-100 km/h5,1 s
Max.brzina250 km/h
Cijena368.875 kuna

Renault Megane RS Trophy

Snaga275 KS
Okretni moment360 Nm
Ubrzanje 0-100 km/h5,8 s
Max.brzina254 km/h
Cijena280.000 kuna

Seat Leon Cupra

Snaga300 KS
Okretni moment350 Nm
Ubrzanje 0-100 km/h5,7 s
Max.brzina250 km/h(el.ograničena)
Cijena282.695 kuna

Vijesti po temama

a1alfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi R8Audi RS3Audi Rs5Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaautoškolaBentleybenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercitroenCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom cardaciaDacia DusterDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilEUeuropeeuropska unijaevFCAferrarifiatfordFord FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamionKaznakazneKiaKia SportageKia Stingerkoenigseggkoronaviruskupnjalamborghinilancialand roverLand Rover DefenderLexusMaseratiMate RimacmazdamercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor Showparkiranjepeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panamerapotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSArabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacRimac C_TwoRivianromeorotorRVSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijasubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3toyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUSAvanVaraždinVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen GolfVolkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume