U teškoj prometnoj nesreći u tunelu Mala Kapela nešto prije podne poginuo je muškarac. Posljednja je to u nizu prometnih nesreća u kojima je od nedjelje dana poginulo šestero ljudi na hrvatskim cestama, a bilo je i više ozlijeđenih koji su se jedva uspjeli izvući iz smrskanih vozila.
Sudski vještak za promet Goran Husinec u razgovoru za 24sata rekao je kako je sve ovo posljedica izvanredne situacije vezane uz koronu koja utječe na ljude željne povratka u normalu.
- Jednostavno, dolazi proljeće, više se vozi, a to su sve posljedice korone, jer službe se bave drugim poslovima pa nemaju vremena toliko kontrolirati promet. Mladi su željni izlazaka, bili su doma. Ništa nije dugo radilo i sad su počeli izlaziti i jednostavno je za očekivati da će jedno vrijeme broj nesreća biti u laganom porastu - rekao nam je sudski vještak za promet Goran Husinec
- Zbog kolektivne društvene depresije imamo veliku masu nezadovoljnih ljudi koji jednostavno žele svoj život, a ne mogu ga živjeti na način kako su to očekivali zbog te zarazne bolesti i onda to utječe na njih i događa se što se događa - dodao je.
Ne misli da je ovaj veći broj nesreća posebno vezan uz vremenske uvjete ili stanje vozila u prelasku sa zimskih na ljetne gume, već prvenstveno s pritiskom pod kojim su bili ljudi, što utječe na mentalno
Podsjetimo, prije ove nesreće u tunelu Mala Kapela, danas je dijete poginulo u izlijetanju automobila s ceste kod Svetog Ivana Zeline.
Sinoć su u stravičnoj nesreći kod Zadra poginula dva mladića stara 20 i 21 godinu nakon što je 18-godišnjak projurio kroz raskrižje na kojem mu je bio znak STOP. Zabio se u njihov Fiat. U teškoj nesreći kod Rijeke jučer je poginuo vozač Fiata u koji se zabio Mustang, a u nedjelju je u divljoj vožnji kroz mjesto Zapolje kod Nove Gradiške poginuo muškarac (31).
Psihijatar Janović: Ova situacija može utjecati na slabiju vožnju
- Nedvojbeno je da ljudi voze manje u ovoj situaciji koja traje godinu dana i da manje prakse sigurno može utjecati na slabije performanse - rekao nam je u kratkom razgovoru psihijatar Špiro Janović. Naglašava da treba vidjeti među ovim prekršajima i nesrećama, koliko je onih koji su ih počinili bez vozačke dozvole.
Ističe kako nije problem toliko visina kazne, već da ono što prevenira ovakve situacije u prometu je izvjesnost kazne.
- Kad bi ljudi bili sigurni da će takvi prekršaji biti kažnjeni, osobito brzina, sigurno bi ih bilo manje - rekao je i dodao da je potrebna veća prevencija, naročito kod vozača koji statistički takve prekršaje više rade, a pritom je mislio na mlade vozače, recidiviste i one koji koriste psihoaktivne supstance, u prvom redu alkohol.
- To sve kombinirano dovodi do situacije koja je problematična - kaže.
Naglašava kako je moguće da promjena godišnjeg doba i izlazak iz lockdowna kod nekih možda i izaziva potrebu da ispušu tjeskobu kroz nezrele i neadekvatne oblike ponašanja.
Povezane vijesti