Sve ih je više na našim cestama, ali znamo li koliko su opasni?

5 years,10 months ago - 5 veljače 2019, Poslovni Dnevnik
Sve ih je više na našim cestama, ali znamo li koliko su opasni?
Analiza o opasnosti vožnje i posljedica padanja s električnih skutera provedena je na Sveučilištu Kalifornija u Los Angelesu i objavljena u medicinskom časopisu JAMA Network Open, prenio je Forbes.

Nalazi analize su ukazali da se najviše ozljeda odnosi na lom kostiju, potom na ozljede glave, a slijede porezotine, uganuća i modrice.

Sve popularnije prijevozno sredstvo

Električni skuteri, poznati kao e-skuteri, jedan su od trendova koji zahvaćaju svijet, pa tako i Hrvatsku. Oni su lagani, kompaktni i idealni za brzo prelaženje užurbanih gradskih područja, osobito kada se koriste zajedno s javnim prijevozom.

U američkim gradovima mnogo ljudi se odlučilo na kupnju vlastitih e-skutera, dok ih tvrtke za iznajmljivanje, kao što su Bird, Skip i Lime, nude već za 1 dolar, plus nekoliko centi za svaku minutu korištenja. Slično je i u europskim metropolama.

Iako su jako privlačni, e-skuteri odnosno razne vrste električnih romobila, se mogu pokazati vrlo opasnima za neiskusne vozače koji voze kroz prometne gužve.

Nema službenih podataka o smrti vozača e-skutera, no poznato je da su se dogodile fatalne nesreće u nekoliko gradova širom svijeta, uključujući Los Angeles, London i Singapur.

Prva analiza opasnosti, većina ozljeda teža

Zbog zabrinutosti o sigurnosti i zbog nedostatka podataka o ozbiljnosti nesreća, američki su istraživači prvi put napravili studiju o ozljedama vozača e-skutera. Analiza je provedena na Sveučilištu Kalifornija u Los Angelesu i objavljena u medicinskom časopisu JAMA Network Open.

Usredotočila se na podatke dva odjela za hitne slučajeve, od 1. rujna 2017. godine do 31. kolovoza 2018. godine. Otkriveno je kako je u tom vremenu 249 osoba uključenih u nesreće s e-skuterom zahtijevalo medicinsku skrb, od čega je trećina njih morala biti prevezena u bolnicu hitnom pomoći.

Najčešće nesreće dogodile su se zbog padanja, sudara s predmetima ili naleta drugih vozila na vozače e-skutera.

Od ukupnog broja ozljeda 40% otpalo je na frakture kostiju, trauma glave zabilježena je u 31,7% slučajeva, dok je 27,7% nesreća prošlo s posjekotinama, uganućem i modricama.

Vožnja bez kacige najopasnija

U istraživanju je vjerojatno najistaknutiji podatak kako je samo 4,4% vozača nosilo kacigu kada se dogodila nesreća. Iako većina tvrtki za e-skutere preporučuje ljudima da nose kacigu, čini se da se najosnovnijih sigurnosnih protokola rijetko tko pridržava.

Sve veći broj e-skutera, zajedno s rastućim brojem e-bicikala u opticaju, izaziva sve veće javno negodovanje i preispitivanje sigurnosne situacije.

Danas je na američkim ulicama prema procjeni oko 65.000 e-skutera, a pitanja o njihovoj sigurnosti dovela su do debate o mogućoj zabrani ako se neće poštivati odgovarajuće sigurnosne smjernice.

Sve glasnija javna debata mogla bi značiti da će ubrzo biti odbrojani dani vozača e-skutera koji slušaju glazbu na AirPods-u, pijuckajući kavu i jureći bez kacige 40 kilometara na sat, zaključuje se u osvrtu Forbesa.

Support Ukraine