Sve ih je više na našim cestama, ali znamo li koliko su opasni?

5 veljače 2019 - poslovni

Sve ih je više na našim cestama, ali znamo li koliko su opasni?

Analiza o opasnosti vožnje i posljedica padanja s električnih skutera provedena je na Sveučilištu Kalifornija u Los Angelesu i objavljena u medicinskom časopisu JAMA Network Open, prenio je Forbes.

Nalazi analize su ukazali da se najviše ozljeda odnosi na lom kostiju, potom na ozljede glave, a slijede porezotine, uganuća i modrice.

Sve popularnije prijevozno sredstvo

Električni skuteri, poznati kao e-skuteri, jedan su od trendova koji zahvaćaju svijet, pa tako i Hrvatsku. Oni su lagani, kompaktni i idealni za brzo prelaženje užurbanih gradskih područja, osobito kada se koriste zajedno s javnim prijevozom.

U američkim gradovima mnogo ljudi se odlučilo na kupnju vlastitih e-skutera, dok ih tvrtke za iznajmljivanje, kao što su Bird, Skip i Lime, nude već za 1 dolar, plus nekoliko centi za svaku minutu korištenja. Slično je i u europskim metropolama.

Iako su jako privlačni, e-skuteri odnosno razne vrste električnih romobila, se mogu pokazati vrlo opasnima za neiskusne vozače koji voze kroz prometne gužve.

Nema službenih podataka o smrti vozača e-skutera, no poznato je da su se dogodile fatalne nesreće u nekoliko gradova širom svijeta, uključujući Los Angeles, London i Singapur.

Prva analiza opasnosti, većina ozljeda teža

Zbog zabrinutosti o sigurnosti i zbog nedostatka podataka o ozbiljnosti nesreća, američki su istraživači prvi put napravili studiju o ozljedama vozača e-skutera. Analiza je provedena na Sveučilištu Kalifornija u Los Angelesu i objavljena u medicinskom časopisu JAMA Network Open.

Usredotočila se na podatke dva odjela za hitne slučajeve, od 1. rujna 2017. godine do 31. kolovoza 2018. godine. Otkriveno je kako je u tom vremenu 249 osoba uključenih u nesreće s e-skuterom zahtijevalo medicinsku skrb, od čega je trećina njih morala biti prevezena u bolnicu hitnom pomoći.

Najčešće nesreće dogodile su se zbog padanja, sudara s predmetima ili naleta drugih vozila na vozače e-skutera.

Od ukupnog broja ozljeda 40% otpalo je na frakture kostiju, trauma glave zabilježena je u 31,7% slučajeva, dok je 27,7% nesreća prošlo s posjekotinama, uganućem i modricama.

Vožnja bez kacige najopasnija

U istraživanju je vjerojatno najistaknutiji podatak kako je samo 4,4% vozača nosilo kacigu kada se dogodila nesreća. Iako većina tvrtki za e-skutere preporučuje ljudima da nose kacigu, čini se da se najosnovnijih sigurnosnih protokola rijetko tko pridržava.

Sve veći broj e-skutera, zajedno s rastućim brojem e-bicikala u opticaju, izaziva sve veće javno negodovanje i preispitivanje sigurnosne situacije.

Danas je na američkim ulicama prema procjeni oko 65.000 e-skutera, a pitanja o njihovoj sigurnosti dovela su do debate o mogućoj zabrani ako se neće poštivati odgovarajuće sigurnosne smjernice.

Sve glasnija javna debata mogla bi značiti da će ubrzo biti odbrojani dani vozača e-skutera koji slušaju glazbu na AirPods-u, pijuckajući kavu i jureći bez kacige 40 kilometara na sat, zaključuje se u osvrtu Forbesa.

Vijesti po temama

a1alfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi R8Audi RS3Audi Rs5Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaautoškolaBentleybenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercitroenCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom cardaciaDacia DusterDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilEUeuropeeuropska unijaevFCAferrarifiatfordFord FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamionKaznakazneKiaKia SportageKia Stingerkoenigseggkoronaviruskupnjalamborghinilancialand roverLand Rover DefenderLexusMaseratiMate RimacmazdamercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor Showparkiranjepeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panamerapotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSArabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacRimac C_TwoRivianromeorotorRVSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijasubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3toyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUSAvanVaraždinVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen GolfVolkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume