Test Honde Jazz Crosstar: Mali, veliki automobil!

21 rujna 2020 - revijahak

Test Honde Jazz Crosstar: Mali, veliki automobil!

Honda Jazz Crosstar 1,5 Hybrid Executive 2-Tone

Naizgled skromnih vanjskih dimenzija, povišeni mali gradski automobil Jazz Crosstar nudi mnogo prostora u unutrašnjosti, ali to, nažalost, treba i platiti
Cijena: 227.990 kuna

U nekom trenutku ćete morati pogledati cijenu i reći ovo je možda ipak previše i vjerojatno ćete biti u pravu. No gotovo 230 tisuća kuna, koliko treba izdvojiti za ovaj automobile, ipak ne može izbrisati jednu činjenicu – u većini ostalih detalja on je toliko dobro promišljen i realiziran da je gotovo uzoran primjer jednog malog automobila koji u ovom Crosstar izdanju ima i blage terenske pretenzije. Naglasak je na riječi – blage, jer pogon je samo na prednje kotače.

S novim Jazzom Honda je u Europu opet poslala mali gradski automobil koji može biti i obiteljski pa to djelomično može opravdati i visoku cijenu. Izvana je to klasičan japanski dizajn koji u istom loncu kuha igru na sigurno i pokoji moderan detalj. Uglavnom, sve djeluje simpatično i nenametljivo, a o tome ćemo prepustiti da prosuđujete sami.
10/10
Interijer/multimedija/tehnologija
Interijer Jazza je koncepcijski uvijek mjesto pravih iznenađenja, a s novom generacijom ona nisu toliko definirana jer je većina rješenja preuzeta s prethodnika i temeljito dorađena. Na primjer, tu je, naravno, multifunkcijski ekran, ali napokon je promijenjen softver pa je touchscreenom mnogo lakše upravljati i jedan je od boljih na tržištu. Digitalna instrumentna ploča je bazična, ali jasno prikazuje sve ključne podatke. Jedan od fantastičnih dosega Jazza je prostranost – na malo više od četiri metra dužine dovoljno je mjesta za četiri odrasle osobe, tu je i prtljažnik raskošnih dimenzija za ovu klasu te stražnja klupa, koju je moguće obarati po visini, ali i podići sjedeći dio tako da se iza vozača i suvozača formira veliki prtljažni prostor u kojemu možete prevesti komad namještaja ili sličan teret.
9/10
Vozne osobine/udobnost
Jazz Crosstar je u odnosu na konvencionalni model povišen za 16 centimetara pa je i nešto više naginjanja u zavojima, ali, generalno, vozne osobine impresioniraju. Ovaj pseudoterenski model je upravljiv, okretan i stabilan. Amortiziranje neravnina je izvedeno s mnogo brige za dobrobit vozača i putnika pa nema lupanja ovjesa, a udobnost u vožnji je na najvišoj mogućoj razini. Doista, Jazz Crosstar je izbalansiran vrhunski, a i tih je – akustični sklad tek ponekad remeti rad CVT mjenjača, odnosno buka motora kad baš nagazite papučicu gasa i ne popuštate. Što se makadama tiče, povišena karoserija će se provući na mnogim mjestima, ali pogon neće pa uvijek budite oprezni. Ipak ovo nije 4×4 vozilo.
9/10
Motor/potrošnja goriva
Hondin hibridni sustav ispunjava temeljni razlog ugradnje u ovo vozilo – iznimno je štedljiv. Ukupna snaga sustava je 109 KS, a u prosjeku je potrošnja od 4,1 do 4,3 litre goriva, što je podatak zbog kojeg treba pohvaliti Hondine inženjere. Efikasna akumulacija električne energije tijekom vožnje omogućuje da se u gradu često vozite samo na struju, a to blagotvorno utječe na potrošnju goriva. Elektromotor podiže ukupni okretni moment sustava na 253 Nm pa su i ubrzanja dinamična, odnosno nikad nećete osjetiti deficit snage. Na autocesti treba pripaziti jer pomoći elektromotora nema pa i pri 130 km/h potrošnja raste na 7,5 litara goriva, a pri 140 km/h na 8,2 litre.

Honda zaslužuje i pohvale zbog programiranja bezstupanjskog CVT mjenjača, koji simulira mijenjanje brzina, odnosno zvuk motora pri ubrzanjima nije konstantno neugodan nego se vraća na niže okretaje.
9/10
Završna riječ
Jazz u Hrvatskoj ima malu, ali odanu publiku, koja će platiti više, ali dobiva pouzdanost i kvalitetu. S Crosstarom će platiti još više, a u zamjenu će dobiti jedan poseban automobil, koji je teško karakterizirati i smještati u ladice. Možda je najbolje zaključiti – sjajan mali automobil koji je po svemu, osim po vanjskim dimenzijama, velik! Još ostaje i ta cijena…

Vijesti po temama

a1ACEAalfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlfa Romeo TonaleAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi A6Audi A8Audi E-tronAudi Q5Audi R8Audi RS3Audi Rs5Audi RS6Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautobusautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaAutopilotautoškolaBentleybenzinbikebikesBjelovarbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 5 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW ix3BMW M2BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vancar buying guideCentar za vozila Hrvatskecestacestarinacestecestovni prometChryslercijenacijenecitroenCItroen BerlingoCitroen C3citroen c4Citroen C5classicscrash testCroatiacrossoverCustom carCVHdaciaDacia DusterDacia SanderodaimlerDalmacijadavor božinovićDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilelektrični automobiliEUeuropeEuropska komisijaeuropska unijaevFCAferrarifiatFiat TipoFiskerfordFord F-150Ford FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord Transitformula 1Frankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanygliserGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske autocesteHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai i20Hyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep CompassJeep RenegadeJeep WranglerJeremy ClarksonkamerekamionKarlovacKaznakazneKiaKia SorentoKia SportageKia StingerkoenigseggkoronakrizakoronaviruskrađaKTMkupnjalamborghiniLamborghini Uruslancialand roverLand Rover DefenderLexusLotusmarin kameničkiMaseratiMate RimacmazdaMazda CX-30mclarenmercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMitsubishi OutlanderMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan GT-RNissan LeafNissan NavaraNissan QashqaiNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOff-roadoffroadOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor ShowparkiranjePDVpeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandPolestarpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panameraPorsche TaycanposkupljenjepotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSAPularabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault TwingoRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacrimac automobiliRimac C_TwoRimac NeveraRivianRivian R1romeorotorRVsafetyScaniaSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda EnyaqSkoda ENYAQ iVSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovakiaSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijastarost vozilaStellantissubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3testtest rabljenogtoyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YarisToyota Yaris CrosstrajekttrošarinatrošarinetrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUmagunos automobilaUSAused car buying guidevanVaraždinVelika BritanijaVelika GoricavladaVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen CaddyVolkswagen GolfVolkswagen ID.4Volkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvožnjavwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume