I odmah na početku pojam kompakt kod Honde i Civica uzmite s rezervom. Jer novi je Civic u svojem globalnom nastupu uzeo mjere, kojih se u ne tako davnoj prošlosti ne bi postidjela klasična obiteljska limuzina. Od prethodnika je dulji gotovo 15 cm, a proširio se za 3 cm. Pritom je visina pala za 2 cm, a razmak između osovina ubilježio plus od gotovo 10 cm. Uostalom, usporedimo li ga s tzv. "mjerilom klase" Golfom koji je generacijama dosljedan istom konceptu, Civic je dulji čak 26 cm.
Sve rečeno je očit primjer kako se radi o potpuno novom modelu, koji malo toga ima zajedničkog s prethodnikom. I ne samo to, u svojem globalnom pohodu ovaj će model u neku ruku zamijeniti i umirovljenog Accorda, posebno u limuzinskoj varijanti koja se dodatno rastegnula. Zvuči utopistički, ali ne i kada je ponuda prostora u pitanju.
No, prije dolaska do kabine koja riječ o novom dizajnu. Nesumnjivo je kako se radi o novom izrazu, i to vrlo modernom, ali i diskutabilnom. Svojim napadnim izgledom Civic izaziva podijeljena mišljenja. Oni koji nisu nikada voljeli "jaje" smatraju da nikada nije izgledao bolje, a drugi pak u novoj razjapljenoj formi vide nesklad i previše ukrasa. Pitanje je samo kojih ima više.
Objektivno gledano, Civic definitivno upada u oči. Plijeni pažnju iz svakog kuta, a sportski karakter mu se ne može osporiti. I da, već osnovni model kakav je bio primjerak na testu, serijski se oprema alu naplatcima, LED prednjim svjetlima, krom obrubima stakala i lakiranim detaljima.
Već je brzi pogled u kabinu dovoljan da se na prvu ocijeni kako se radi o rekorderu klase po pitanju prostranosti. Mjesta ima napretek, osim u predjelu glave gdje položeni krov uzima pokoji centimetar. Na stražnjim sjedalima prostor za ramena je povećan za 20 mm, za noge ima dodatnih 95 mm, a za koljena 45 mm više, kažu službeni podaci. Praktično, stavite li iza dječju sjedalicu suvozač će imati više mjesta za noge no u Accordu. Nismo mjerili, ali dojam je doista takav. Crna rupa i u prtljažniku koji sada guta 478 litara, odnosno 828 s preklopljenim sjedalima. Pritom više nema sustava preklapanja stražnje sjedeće površine, ali je zato tu vrlo praktično rolo prtljažnika i "rupa" u prtljažniku.
Vozač pak sjedi čak 35 mm niže no u prethodnoj generaciji, te su ovdje zadovoljeni najširi kriteriji. Sjedalo je podesivo po visini, a upravljač po dubini i visini, tako da o težini pronalaska optimalnog položaja nema govora. Kad je pak dizajn prednje armature u pitanju najkraće rečeno radi se o pravom predstavniku globalnih modela. Izuzetno solidna izrada začinjena je novim tehnologijama po kućnom receptu.
Ispred vozača digitalizirana i vrlo čitka ploča s instrumentima nadopunjena je središnjim info zaslonom infotainmenta ispod kojeg se nalaze kontrole automatske klimatizacije i grijanja sjedala. Da, govorimo o osnovnom modelu u čiju ponudu će još ući audio sustav sa 8 zvučnika i potpuna elektrifikacija. Riječi pohvale uputit ćemo i na brojnost vrlo korisnih odlagališta, kao i na središnji oslonac zaruke, uzdužno pomičan i s ulogom pokrova doista velikog pretinca.
Prije nego što kažemo koju riječ o pogonu recimo i kako svaki Civic sada dolazi sa stražnjim multilink ovjesom i progresivnim servo upravljačem. Šasija je 52% čvršća, težište 10 mm niže, a trag kotača povećan - jasan signal prave osnove za odličnu voznu dinamiku. A Civic je bez obzira na izbor motora pravi vozački auto.
Potencijalnim kupcima trenutno se nude tek dva motora, VTEC turbo benzinaca, gdje je slabiji 1.0 trocilindraš. Možda zvuči neozbiljno, no 1.0 sa 129 KS i 200 Nm je sve samo ne igračka. Nemjerljivo agilniji od nekadašnjeg baznog 1.4 atmosferca, ovaj motor donosi potpuno novi doživljaj Civica. Iako nešto grublji od konkurencije ističe se agilnošću i umjerenom potrošnjom, koja ne prelazi 7 litara. Na 100 km/h je za oko 11 sekundi, a maksimalac prelazi 200 km/h. Sve između ovisi o stilu koji karakterizira vozača, jer Civic podnosi puno, od smirene vožnje do agresivnog stila kada u igru ulazi preciznost upravljača i brzi odziv mjenjača.
Veliki plus u ponudi Civica je doista potpuna sigurnosna oprema. Osim cjelokupnog seta zračnih jastuka i ABS-a u standardnu ponudu osnovnog modela ulazi aktivni tempomat, VSA sustav nadzora stabilnosti, te sustavi upozorenja za frontalni sudar (FCW), promjene prometnog traka (LKAS/LDW), te sustavi prepoznavanja prometnih znakova (TSR) i izbjegavanja izlijetanja.
A sada i koja riječ o cijenama. Iako smo navikli da je Honda u Hrvatskoj skupa, ovaj puta ćemo zaključiti kako je cijena Civica doista dobro odmjerena. Sve prije rečeno, a to je komforan i vrlo agilan obiteljski kompakt izdašne opreme, stoji 144.890 kn. Nedostaju vjerojatno tek parkirni senzori, no i njih je moguće ugraditi za koju tisuću. Spadate li u red zahtjevnijih korisnika uz doplatu od 21.200 kn dobivate razinu iznad (Elegance), a u tom slučaju računajte i na dvozonsku klimatizaciju, kameru za vožnju unatrag i sl.