Mazda MX-5 RF 2.0 G160 RF I S Tvrdim Krovom Garantira Gušte Za Volanom

16 srpnja 2017 - JutarnjiList

Mazda MX-5 RF 2.0 G160 RF I S Tvrdim Krovom Garantira Gušte Za Volanom

Elektromotorima rasklopiv metalni krov i očaravajuća dizajnerska transformacija u duhu targa modela donijeli su na vagi 46 kg, a u vožnji veću krutost karoserije, uz tone iskonskog vozačkog zadovoljstva

Tvrdi, metalni krov (hardtop) nije novost u kultnom japanskom roadsteru, najprodavanijem autu te vrste u svijetu, čija osnovna izvedba zapravo uvijek dolazi s platnenim krovom. Metalni je bio na listi doplata, ali nikad dosad u formi koja u svakom trenutku, izvana ili iznutra, podsjeća na targa izvedbu. Dakle, s čvrstim okvirom krova coupéovskih i daleko prema stražnjem dijelu spuštajućih linija (fastback). Tako dizajnerski i koncepcijski aranžiran džepni dvosjed nazvan RF (Retractable Fastback, odnosno coupé s uvlačivim krovom) mnogima izgleda senzacionalno i nosi u sebi dozu nostalgije prema vremenima u kojima je takvih modela bilo više. Dijelom i zbog nove tamno sive metalik boje Machine (doplata 4000 kuna), koja izazovno ističe obline i snagu male karoserije i odlično se stapa s tamnim poliranim naplacima.

Skučena unutrašnjost jednaka je onoj u izvedbi s platnenim krovom, što znači da se sjedi nisko, "na podu", u ravnini kotača i registracijskih pločica teretnih vozila. Pogled pritom puca na podulji poklopac motora visokih bokova, kao nekad na američkoj Corvetti, a subjektivan je osjećaj da je prostor čak malo zbijeniji nego s platnenim krovom, a preglednost slabija. Razlog? Odmah iza glava i malog prozora u vidokrug ulazi početak coupéovskog dijela karoserije. Zbog bogate opreme Revolution osjećaj je kao u malom luksuznom bolidu, u kojem su vozaču prosječnog stasa položaj volana, mjenjača i sjedala uvijek kao po mjeri, ali i u kojem je jedini konkretni pretinac udubljen u zid između naslona sjedala. Nema suvozačkog ni džepova u vratima.

Show s krovom počinje aktiviranjem elektromotora, koji sklop metalnih ploha i akrilno stražnje staklo gotovo bešumno i potpuno automatski u samo 13 sekundi prebace u utrobu posebnog spremišta iza sjedala. Čitava operacija moguća je i tijekom puzajućeg kretanja u kakvoj koloni, do 10 km/h. Osjećaj zaštićenosti je veći nego u izvedbi spuštenog platnenog krova, a strujanja zraka i buka koju stvaraju turbulencije očekivano manji, pa jak zvuk motora u vožnji snažnije dopire do unutrašnjosti. Mjenjač i spojka pružaju veći otpor nego u običnim autima, motor gromko radi, a sjajna harmonija prigušenih metalnih zvukova motora, mjenjača, diferencijala i podvozja ponovno budi nostalgiju prema nekadašnjim automobilima, u kojima je osluškivanje i uživanje u radu mehanike i ispuha bilo zabavnije od današnje opsesije multimedijom i drugim čudima modernog doba. Pravi entuzijast će zato često isključiti snažan Boseov hi-fi uređaj, sa satelitskim zvučnicima ugrađenima čak i u gornje dijelove naslona za glave.

Niska karoserija brzo i sigurno guta dobre asfaltne zavoje, uz nježne prebačaje težišta izvrsno izbalansirane karoserije i ovjesa. Tko je vičan nabrijanoj vožnji, tad će uživati u prednostima stražnjeg pogona i špere s ograničenim proklizavanjem, male težine, trenutnog odziva na gas i brzog, preciznog volana, pa pokoji zavoj proći i adrenalinski nabijenim slidingom, uz spontani dječački osmijeh zadovoljstva na licu. Dokaz da muškarci nikad ne odrastu... Dodatnih 46 kilograma težine, koje nosi metalni krov, pritom se nimalo ne osjete i ne utječu na već poznato jedinstveno osjetilno iskustvo vožnje Mazdinim roadsterom, koji i u ovom izdanju pruža potpun osjećaj suživota vozača sa svojim autom. S druge strane, na lošoj cesti takva koncepcija donosi primjetnu veću krutost karoserije i ugodan osjećaj veće sigurnosti i zaštićenosti.

2.0 G160

TEHNIČKI PODACI

  • Motor benzinski, 1998 ccm
  • Snaga 118 kW/160 KS pri 6000/min
  • Moment 200 Nm pri 4600/min
  • Pogon stražnji
  • Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
  • Dimenzije 392 x 174 x 124 cm
  • Osovinski razmak 231 cm
  • Prtljažnik 127 litara
  • Gume 205/45 R 17, Bridgestone
  • Masa 1120 kg
  • Ispuh CO2 154 g/km
  • Brzina 215 km/h
  • 0-100 km/h 7,5 sekundi
  • Potrošnja 7,8 l/100 km

Cijena 294.070 kuna

S doplatama 299.075 kuna

OPREMA REVOLUTION • 17-colni alu-naplaci • diodna dnevna svjetla • svjetla za maglu • stražnji parkirni senzori • automatska klima • kožna i grijana sjedala • multimedija, navigacija i dodirni zaslon • hi-fi Bose sa zvučnicima integriranima u sjedala • tempomat • putno računalo • start/stop i regenerativno kočenje • upozorenje za napuštanje vozne trake • senzor kiše i svjetla...

DOPLATE • metalik siva boja Machine • tepisi / ukupno 5005 kuna

Ukratko

Džepni roadster s metalnim sklopivim krovom teži je za 46 kilograma od modela s platnenim. U vožnji nije izgubio na okretnosti, a dobio je na čvrstini. Zakon za entuzijaste: atmosferski motor smješten je sprijeda uzdužno, a pogon straga

Put do sunca traje svega 13 sekundi, koliko traje rasklapanje metalnog krova elektromotorima i njegovo spremanje u zasebni prostor između sjedala i prtljažnika.Bez obzira na poziciju krova, linije tek 124 cm niske karoserije neprestano podsjećaju na umanjeno izdanje kultne Corvette, a ugođaj za volanom na vožnju malog targa modela. Sjedi se "na podu", skoro kao u Formuli, pa je doživljaj gutanja asfalta puno iskreniji nego u običnom autu. Međutim, udobnost je puno bolja no što biste očekivali

Izvedba s tvrdim sklopivim krovom nudi se u pet kombinacija motora i opreme, a cijene kreću od 251.345 kuna (za motor 1.5 sa 131 KS i opremu Attraction). Tvrdi krov je skuplji od platnenog za 23.050 kuna, u verziji s jednakom opremom. Oprema Revolution malo koju želju ostavlja neispunjenom, a priča za sebe je ručni 6-stupanjski mjenjač. Čvrst je, precizan i kratkog hoda. Nudi se i automatski, za 12.550 kn. Elektromotori kreću u rasklapanje (ili sklapanje) krova pritiskom na tipku na konzoli. Solidan prtljažnik jednak je onome u izvedbi s platnenim krovom

Vijesti po temama

a1alfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi R8Audi RS3Audi Rs5Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaautoškolaBentleybenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercitroenCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom cardaciaDacia DusterDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilEUeuropeeuropska unijaevFCAferrarifiatfordFord FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamionKaznakazneKiaKia SportageKia Stingerkoenigseggkoronaviruskupnjalamborghinilancialand roverLand Rover DefenderLexusMaseratiMate RimacmazdamercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor Showparkiranjepeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panamerapotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSArabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacRimac C_TwoRivianromeorotorRVSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijasubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3toyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUSAvanVaraždinVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen GolfVolkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume