No, tko je često na lošim cestama neće se nauživati udobnosti
Kao što Golf uživa u statusu najvećeg autoriteta kompaktne klase, nije tajna da isto već godinama vrijedi za Polo u nižoj gradskoj. Odnosi se to i na rabljenu petu generaciju iz ljeta 2009. godine, što rezultira dobrim držanjem cijene i uvijek solidnim brojem zainteresiranih kupaca.
Skrojen po dobro poznatom Volkswagenovom obrascu ozbiljnosti i funkcionalno hladnoće na cesti izgleda dopadljivo čvrsto i postojano, a dokazana činjenica da će i za par godina izgledati jednako dobro mnogima je važnija od pomodnih detalja. Visoka razina izrade u okvirima klase dodatni je magnet, jer dubok i mekan zvuk pri zatvaranju vrata, interijer u kojem prevladava dojam čvrstoće i masivne i robusne izrade izdiže Polo iznad prosjeka klase i čini ga pravim Volkswagenom, na način koji su hrvatski kupci Volkswagena i navikli. Ne čudi što je na EuroNCAP testu briljirao, s najboljim rezultatom u klasi.
U takvu sliku uklapaju se i standardno dobri materijali i obloge, otporni na korištenje, ali i sama završna izrada. Rijetki su primjerci u kojima se iz plastike može čuti poneki cvrčakm pa možete računati na vožnju bez iritirajućih zvukova, čak i u osnovnoj opremi Trendline, s jeftinijom i tvrdom plastikom armature (mekanija i ugodnija dolazi od Comfortline).
Što se opreme tiče, uvozni primjerci u pravilu nude najviše, dok oni pretežno bijeli i povučeni iz flotnih parkova tvrtki, imaju samo klimu i ono osnovno za današnje standarde. Što se motora tiče, izbor je po godištima velik i dosta često se mijenjao i prilagođavao tržištu (pogledajte okvir desno Povijest modela), a većina potražnje događa se na teritoriju aferama pogođenih dizelaša, za što kupce rabljenih baš briga. Najtraženiji je poznati 1.6 TDI, koji jest štedljiv, ali ne baš uvijek u mjeri koja ga prati.
Benzinci se manje traže, a u ponudi je mnoštvo varijanti atmosferskih i turbomotora. Općenito vrijedi da su klasični atmosferci jednostavniji i jeftiniji za održavanje, a s druge strane prosječnih performansi i potrošnje, dok su moderniji turbomotori 1.2 TSI i 1.0 TSI puno življi, ali zahtijevaju pravilno održavanje, s poštivanjem specifikacije ulja. Tu treba pripaziti na prva godišta motora 1.2 TSI, koji je u početnim serijama imao sporadičnih problema s rastezanjem lanca. Premda je to u međuvremenu riješeno tvorničkim opozivom, za svaki slučaj provjerite čuje li se iz motora zveckanje, kojeg ne smije biti.
Polo uz veliku dozu sigurnosti i stabilnosti podnosi i brzu vožnju, u čemu je također u vrhu klase, ali znajte da čvrsto podvozje svoj račun ispostavlja na lošoj cesti i ležećim uspornicima, koje prelazi uz priličnu dozu tvrdoće. Polu u prilog idu i servisne statistike, prema kojima je jedan od najpouzdanijih automobila u svojoj klasi.
Ukratko
Možete računati na prtljažnik solidne veličine, dobro obložen i u nekim paketima opreme s dodatnom pomičnom policom. Prtljažnik se otvara pokretnim VW logotipom. Kvalitetna sjedala dobar su kompromis čvrstoće i udobnosti, a i primjedbe na prostranost rijetko se čuju. Mjenjač je jedan od simbola poznate Volkswagenove robusnosti
Doživljaj za volanom je kao u malom Golfu, jer se cijelo vrijeme provlači osjećaj masivne i čvrste izvedbe, otporne na dugotrajno korištenje. Instrumenti su složeni po klasičnom njemačkom obrascu: veliko, čitko i pregledno. Putno računalo dolazilo je u dvije izvedbe, a bolja je nudila više informacija na Maxi Dot digitalnom ekranu
Ovjes nudi ugođaj koji mnogi vole zvati njemačkim: čvrst je i trajan, daje visoku dozu stabilnosti, ali na lošoj cesti udobnost mu nije jača strana
Tko bi rekao da je prošlo već deset godina od dolaska ovog Pola? Još uvijek izgleda moderno, ni izdaleka zastarjelo
CIJENE NA TRŽIŠTU
POLO 1.6 TDI 90 (2009.-2017.)