TEST: Renault Clio 1.3 TCe s opremom Edition

15 lipnja 2020 - JutarnjiList

TEST: Renault Clio 1.3 TCe s opremom Edition

One ispunjava sve želje, a benzinac od 130 KS i 7-stupanjski mjenjač s dvije spojke još poskupljuju priču. Novi Renaultov 1,3-litreni turbobenzinac TCe 130 motor je kojem su Francuzi namijenili vrlo važnu ulogu u kompaniji, ali i u svim ostalim "dealovima".

Dosad nas je već oduševio u crossoveru Kadjar kojim smo svugdje putovali, hvalili smo 1.3 TCe 130 i u novom Nissanu Juke, sjajno se snašao i u Mercedesu A 180, a uvjerljivim nastupom iznenadio nas je i u Daciji Duster...

Kako nam se onda ne bi svidio u malenom Cliju, gdje postiže 130 KS i 240 Nm pri svega 1600 okretaja, pa se sasvim lijepo nosi s ne preteških 1, 25 tona teškim Cliom.

A novi je Clio zvijezda gradske klase i premda izgledom ne bitno drugačiji, po svim ostalim parametrima debelo nadmašuje prethodnu generaciju.

U Renaultu su doista složili gradski auto za poželjeti kojem malo tog možete zamjeriti. Vrlo ugodno iznenađenje za one koji prvi put sjedaju u njega a prije su vozili prethodni model.

Inače, aktualna peta generacija je na našem tržištu od prošle godine, a kotrlja se na platformi CMF francusko-japanske grupacije Renault-Nissan-Mitsubishi. To znači da vas u odlično složenoj i s odličnim materijalima obloženoj kabini čekaju udobna sjedala i solidna prostranost za klasu.

Po pitanju ergonomije, dovoljno velik na dodir osjetljivi 9,3 inčni ekran brzog i lako razumljivog novog središnjeg upravljačkog sustava EasyLink pokazao se bitno bržim i razumljivijim od nekadašnjeg R-Linka.

Prtljažnik sad pak raspolaže s 391 litrom obujma, a s preklopljenim naslonima stražnje klupe raste na čak 1070 litara. Sasvim dovoljno za parove ili mlade obitelji za grad i putovanja.

A u vožnji ponovo do izražaja dolazi motor koji se pokazuje tihim i mirnim u radu, ali kad se nagazi i motor koji pokazuje mišiće: do 100 km/h iz stajanja sprinta za 9 sekundi dok maksimalna brzina iznosi 200 km/h.

Da stvar bude još bolja, prosječno nam je tijekom testa trošio "zeru" manje od 7 litara i to kombiniranom vožnjom u svim režimima. Pritom je brojka od 5,5 litara koliko je trošio prilikom krstarenja regionalnim pravcima pravo iznenađenje. Pa toliko troši i čuveni, rado birani 1,5-litreni dCi turbo dizelaš od 115 KS.

Ono što je specifično kod ovog motora jest činjenica da dolazi samo uz skuplje pakete opreme Intens ili Edition One poput testnog primjerka kao i činjenica da se nudi isključivo uz EDC 7-stupanjski mjenjač s dvije spojke.

Motor i mjenjač u vožnji surađuju sjajno, elektronika pritom uvijek pronalazi pravi stupanj prijenosa bilo da se vozite lagano magistralom ili pak tražite svu moć motora prilikom pretjecanja.

Međutim, nježan i pravovremeni odziv u vožnji ne odnosi se i na manevriranje po gradu kad izmjene iz "lera" u hod u nazad ili "drive" ne protječu najmirnije, no duže korištenje automobila za privikavanje, sekunda strpljenja i blaže doziranje gasa rješavaju i taj "trzaj".

Renault Clio 1.3 TCe pri dinamičnoj vožnji bez puno opiranja ulazi u zavoje i dugo ostaje neutralan, prije nego li krene blago podupravljati, pa je prava šteta što upravljač ne nudi sportskiji odziv.

Novi je Clio zato uzorno udoban, čak i s gumama 205/45 R 17 i samo ga poprečne neravnine mogu izbaciti iz ravnoteže.

Na koncu, testni Renault Clio 1.3 TCe EDC Edition One po svemu se pokazao sjajnom opcijom, ali koja naravno košta, i to 149.400 kuna do registracije, a s doplatama još i više pa će ga birati oni željni komfora automatike, snage i vrhunske opremljenosti.

Srećom aktualni Renault Clio u salonima starta s cijenom od 90.500 kuna za početni model što je svakako mamac u klasi gradskih automobila.

Clio 1.3 TCe EDC

Tehnički podaci

Motor 4 cilindra, turbobenzinski

Obujam 1330 ccm

Snaga 96 kW/130 KS pri 5000 o/min

Okr. moment 240 Nm pri 1600 o/min

Mjenjač automatizirani (7)

Dimenzije 405 x 180 x 144 cm

Osovinski razmak 258 cm

Prtljažnik 391 - 1069 litara

Gume 205/45 R17

Težina 1248 kg

Jamstvo 2 godine/100.000 km

Mjerenja

Najveća brzina 200 km/h

0-100 km/h 9,0 sekundi

Potrošnja 6,9 l/100 km

Cijena 149.400 kuna

S doplatama 170.288 kuna

Serijska oprema Edition One - aut. klima • aut. svjetla i brisači • pametni ključ • pomoć pri parkiranju straga + kamera • el. sklopivi retrovizori • aut. duga svjetla • navigacija • prepoznavanje prometnih znakova • zatamnjena stakla • sjedala koža/tkanina • crna unutrašnjost • autoradio + MP3 + Bluetooth + USB • aluminijski naplaci (17)

Dodatna oprema - metalik boja • indukcijsko punjenje • grijani upravljač i sjedala (sprijeda) • nadzor mrtvog kuta • aktivni tempomat • hi-fi sa 9 zvučnika (Bose) - Ukupno 20.888 kuna

Vijesti po temama

a1alfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi R8Audi RS3Audi Rs5Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaautoškolaBentleybenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercitroenCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom cardaciaDacia DusterDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilEUeuropeeuropska unijaevFCAferrarifiatfordFord FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamionKaznakazneKiaKia SportageKia Stingerkoenigseggkoronaviruskupnjalamborghinilancialand roverLand Rover DefenderLexusMaseratiMate RimacmazdamercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor Showparkiranjepeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panamerapotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSArabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacRimac C_TwoRivianromeorotorRVSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijasubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3toyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUSAvanVaraždinVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen GolfVolkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume