Svi novi automobili morat će biti opremljeni s limiterima brzine kako bi bili u skladu s novim propisima Europske unije, koji mnogi u Velikoj Britaniji smatraju "kontroverznima". Uskoro će se objaviti nove mjere sigurnosti vozila, a jedna od njih uključuje i smanjivanje snage motora ako se prijeđe određena brzina vozila, piše Daily Telegraph.
Navodi se kako je glavni razlog sigurnost, no očekuje se kako će mjere podržati ekološki aktivisti koji već duže vrijeme zaziva niže brzine kako bi se smanjila emisija. U petak su zastupnici Konzervativne stranke u britanskom parlamentu istaknuli kako su prijedlozi dokaz kampanje protiv vozača. Jedan do njih Craig Mackinlay, koji je predsjednik parlamentarne skupine Fiar Fuel UK Motorists and Hauliers, istaknuo je kako će ti prijedlozi posve uništiti tržište luksuznih automobila.
- Ovo je više od Velikog brata. Vidjet ćemo više ovoga ako krenemo u smjeru određivanja cijena cesta. Mislim da ljudi nisu razmislili o aspektu slobode. Ovo zvuči jako nekonzervativno - istaknuo je.
Mjere uključuju i takozvanu "inteligentnu pomoć pri brzinu", koja se bazira na kombinaciji GPS-a i kamera na automobilu kako bi se procijenilo ograničenje brzine na cesti. Proizvođači mogu birati između različitih oblika limitatora brzine. To ne znači da vozači ne mogu premostiti limitator, već samo znači da će se tehnologija reaktivirati svaki puta kad se upali automobil.
Unatoč kritikama, brojni proizvođači automobila kao što su Citroen, Ford, and Jaguar već su počeli uvoditi takvu tehnologiju u svoja vozila. Edmund King, predsjednik britanskog Automobilskog saveza, upozorio je da bi ograničenja brzine na cestama trebalo biti vrlo točno na digitalnom sustavu kako bi se osiguralo da nema problema.
- Ograničenja brzine moraju biti potpuno točna jer automobil reagira na ograničenje brzine. Ako imate pogrešno ograničenje brzine u digitalnom sustavu, to bi vas moglo usporiti na pogrešnu brzinu ili vam omogućiti da ubrzate do pogrešne brzine - navodi, piše Daily Telegraph.
Europska unije je ublažila svoje planove za još strože limitatore brzine nakon lobiranja automobilske industrije. Originalno je planirano da bi bili obvezni limitatori koji smanjuju snagu motora nakon što dostigne ograničenje brzine, a pokazalo se da takav sustav smanjuje smrtne slučajeve na cesti za čak 20 posto.
Nadležna institucija u Velikoj Britaniji Ministarstvo prometa podsjetilo je da izlaskom iz Europske unije imaju pravo slobode da odlučuju sami o sigurnosti na cestama. Međutim, stručnjaci upozoravaju kako bi razlike u pristupu dovele do problema za automobilsku industriju.
Povezane vijesti