Veliki korak za Škodu: Vozili smo novi električni Enyaq iV koji u Hrvatskoj stoji od 275.208 kuna

2 years,10 months ago - 22 travnja 2021, JutarnjiList
Veliki korak za Škodu: Vozili smo novi električni Enyaq iV koji u Hrvatskoj stoji od 275.208 kuna
U našim rukama našla se verzija iV 80 od 204 konjske snage, baterijom od 82 kWh i dometom od 410 km

U Hrvatsku je stigao veliki dugoočekivani novitet Škode, prvi potpuno električni SUV Enyaq kojim je češki brend zakoračio u svijet namjenski izrađenih EV-a. I zaista, ovo je ogroman korak za Škodu, s obzirom na to da je ulazi najbrže rastući tržišni sektor od svih - velikih kompaktnih SUV modela, te će u sljedećih godinu dana popis sigurno brzo rasti. Međutim, konkurencija je velika, te se Enyaq našao rame uz rame s VW-om ID.4 ili Teslinim Modelom Y.

Ime mu potječe od irske riječi 'Enya' ('izvor života', čime je Škoda htjela izraziti inovativni karakter svog novog modela. Uz to, kao i svi drugi Škodini SUV-ovi (Karoq, Kodiaq, KAMIQ), ime mu završava na Q, a prvo E predstavlja električni karakter automobila. Sa srodnim Volkswagenom ID.4 dijeli modularnu električnu platformu (MEB), no već sada se priča o Enyaqovoj luksuznijoj unutrašnjosti i pristupačnijoj cijeni.

U našim rukama našla se verzija iV 80, koji trenutno predstavlja najsnažniji model. Vanjski dizajn nije ono što očekujete od jednog obiteljskog SUV-a, i to u pozitivnom smislu. Tri riječi savršeno opisuju vanjštinu - snažan, oštar, upečatljiv. Tomu pridonosi markantna Škodina prednja rešetka izvedena u mat crnoj boji s kromiranim okvirom i nova Crystal Face prednja svjetla dostupna samo u 80 izvedbi.

Svjetla se sastoje od 131 diode postavljenih okomito, i vodoravne LED trake za dnevnu vožnju koja se pali prilikom prilaska automobilu. Primjerak kojeg smo testirali imao je i opcijska stražnja LED svjetla s dinamičnim pokazivačima smjera. Što se tiče dimenzija, Enyaq je dugačak 4,649 mm, širok 1,879 mm i visok 1,616 mm.

Oštra vanjština postignuta je izduženom linijom krova koja blago pada stražnjem kraju i prelazi u krovni spojler. Duž krova protežu se uzdužni kromirani nosači poput okvira stakala, a opcija je panoramski pomični krov koji se upravlja na malenom zaslonu osjetljivom na dodir. Ovisno o varijanti, Enyaq dolazi na kotačima promjera od 18" do 21". Paleta boja uključuje sedam metalik nijansi, a za 'Founders Edition' varijante dostupne su dvije nijanse, a tu su i neke druge značajke.

Primjerice, ako se odlučite za Arctic srebrnu, natpisi na stražnjem poklopcu bit će zatamnjeni, a dobit ćete i dijamantno-polirane 21-inčne alu-naplatke metalik crne boje. Nadalje, prednja i stražnja maska 'Founders Editiona' sportskog su dizajna, te uključuju i zatamnjene detalje poput stražnjeg difuzora, okvira stakala, krovnih nosača i okvira prednje rešetke.

Faktor koji nas se najviše dojmio, i koji bi novopridošli električni SUV mogao "gurnuti" na vrh ljestvice sektora, je unutrašnjost. Robusnost Enyaqove kabine ostavlja osjećaj luksuza, a "nadahnut je modernim životnim okruženjem" te koristi "prirodne, održive i reciklirane materijale". Većina funkcija automobila upravlja se preko ogromnog 13-inčnog zaslona s osvježenim informacijsko-zabavnim sustavom s bežičnim Apple CarPlay i Android Auto funkcijama. Iza upravljača nalazi se još jedan manji zaslon digitalnih instrumenata, a tu je i Škodin virtualni asistent. Head-up zaslon na vjetrobransko staklo vrlo glatko projicira ključne podatke o vožnji, a spojen je i s navigacijskim sustavom i prilagodljivim tempomatom.

Dostupno je nekoliko paketa opreme. Studio predstavlja standardnu opremu modela iV 50, te pruža jasan i puristički dojam kombinacijom bezvremenske sive i crne boje. Paket opreme Lodge fokusiran je na održivost – za sjedala je korišten materijal od 40 posto prirodne vune i 60 posto poliestera. Lounge paket uključuje kožu i mikrovlakna s obrubima i kontrastnim šavovima u boji, s tim da su mikrovlakna prisutna i na instrumentnoj ploči. Suite kombinira mekanu crnu kožu s kontrastnim šavovima i obrubima u boji konjaka i crne letvice. Konačno, ecoSuite ima naglašeni smisao za održivost, a uključuje klasični ambijent smeđeg kožnog kauča s obrubima i kontrastnim šavovima.

Iskoristivši fleksibilnost modularne električne platforme, Enyaq iV je dostupan u širokoj paleti pogona. Baterija, koja se nalazi u podvozju automobila, dostupna je u tri veličine sa spektrom snage od 109 kW do 150 kW (modeli 50, 60, 80). Snaga ovih modela se prenosi na stražnju osovinu, dok je model s pogonom na sva četiri kotača (80X) još uvijek u iščekivanju i najavljen je za kraj 2021. godine. U suštini, Enyaq je ostavio dojam prostranog i okretnog gradskog automobila za obitelj, ali i automobila u kojem biste svakodnevno mogli provoditi mnogo vremena iza upravljača, bez da vam to bude problem.

Osnovni model, iV 60, dolazi s električnim motorom od 180 konjskih snaga i baterijom od 62 kWh koja mu omogućuje domet od 389 kilometara, što je vrlo konkurentno i dovoljno za većinu kupaca. Ako tražite još od iV-a, model iV 80 dolazi s električnim motorom od 204 konjske snage i baterijom od 82 kWh, koja omogućuje domet od 410 kilometara. Oba modela nalaze se na uskom popisu EV-ova koji prelaze više od 300 kilometara uz potpuno punjenje. Svi modeli mogu koristiti 50 kilovatne javne punjače, a brzi punjači napunit će 80% baterije za samo 38 minuta.

Na cesti, Enyaq se osjeća glatko i lako za vožnju, te ima adekvatno ubrzanje i performanse. Način isporuke snage u električnim automobilima je impresivan, s posebnim naglaskom na napor i brzinu. Jednom kad ubrza, na autocesti pruža osjećaj kao na gradskoj cesti. Udobnost je također na razini – a modul vožnje 'Comfort' još će ju više unaprijediti. Kočnice su vrlo slične kao one u konvencionalnom automobilu s motorom s unutarnjim izgaranjem. Uz to, tu su i brojni sustavi asistencije poput prepoznavanja predmeta u mrtvom kutu, zadržavanja u traci te automatskog kočenja prilikom približavanja drugom vozilu.

Konačno, kao prvi Škodin električni SUV, Enyaq je uspjeh za marku. Ako tražite obiteljski automobil, i želite pružiti šansu električnoj energiji, ovo je automobil za vas. A ako ne pretjerate s opcijama, cijene mogu biti primamljive – u osnovnom obliku jeftiniji je od Volkswagenovog ID.4, i nudi znatno veći domet od Kijine e-Niro. Ako vam performanse nisu previše značajne, model iV 50 počinje od 275.208 kuna, a ako tražite najbolje od Škode, model iV 80 kreće od 356.700 kuna. Ako tražite "zlatnu sredinu" između cijene i performansi, iV 60 počinje od 306.095 kuna. Naravno, uz subvencioniranje od strane države od kojih svi puno očekuju, cijene će biti još primamljivije...

Support Ukraine