Veliki korak za Škodu: Vozili smo novi električni Enyaq iV koji u Hrvatskoj stoji od 275.208 kuna

22 travnja 2021 - JutarnjiList

Veliki korak za Škodu: Vozili smo novi električni Enyaq iV koji u Hrvatskoj stoji od 275.208 kuna

U našim rukama našla se verzija iV 80 od 204 konjske snage, baterijom od 82 kWh i dometom od 410 km

U Hrvatsku je stigao veliki dugoočekivani novitet Škode, prvi potpuno električni SUV Enyaq kojim je češki brend zakoračio u svijet namjenski izrađenih EV-a. I zaista, ovo je ogroman korak za Škodu, s obzirom na to da je ulazi najbrže rastući tržišni sektor od svih - velikih kompaktnih SUV modela, te će u sljedećih godinu dana popis sigurno brzo rasti. Međutim, konkurencija je velika, te se Enyaq našao rame uz rame s VW-om ID.4 ili Teslinim Modelom Y.

Ime mu potječe od irske riječi 'Enya' ('izvor života', čime je Škoda htjela izraziti inovativni karakter svog novog modela. Uz to, kao i svi drugi Škodini SUV-ovi (Karoq, Kodiaq, KAMIQ), ime mu završava na Q, a prvo E predstavlja električni karakter automobila. Sa srodnim Volkswagenom ID.4 dijeli modularnu električnu platformu (MEB), no već sada se priča o Enyaqovoj luksuznijoj unutrašnjosti i pristupačnijoj cijeni.

U našim rukama našla se verzija iV 80, koji trenutno predstavlja najsnažniji model. Vanjski dizajn nije ono što očekujete od jednog obiteljskog SUV-a, i to u pozitivnom smislu. Tri riječi savršeno opisuju vanjštinu - snažan, oštar, upečatljiv. Tomu pridonosi markantna Škodina prednja rešetka izvedena u mat crnoj boji s kromiranim okvirom i nova Crystal Face prednja svjetla dostupna samo u 80 izvedbi.

Svjetla se sastoje od 131 diode postavljenih okomito, i vodoravne LED trake za dnevnu vožnju koja se pali prilikom prilaska automobilu. Primjerak kojeg smo testirali imao je i opcijska stražnja LED svjetla s dinamičnim pokazivačima smjera. Što se tiče dimenzija, Enyaq je dugačak 4,649 mm, širok 1,879 mm i visok 1,616 mm.

Oštra vanjština postignuta je izduženom linijom krova koja blago pada stražnjem kraju i prelazi u krovni spojler. Duž krova protežu se uzdužni kromirani nosači poput okvira stakala, a opcija je panoramski pomični krov koji se upravlja na malenom zaslonu osjetljivom na dodir. Ovisno o varijanti, Enyaq dolazi na kotačima promjera od 18" do 21". Paleta boja uključuje sedam metalik nijansi, a za 'Founders Edition' varijante dostupne su dvije nijanse, a tu su i neke druge značajke.

Primjerice, ako se odlučite za Arctic srebrnu, natpisi na stražnjem poklopcu bit će zatamnjeni, a dobit ćete i dijamantno-polirane 21-inčne alu-naplatke metalik crne boje. Nadalje, prednja i stražnja maska 'Founders Editiona' sportskog su dizajna, te uključuju i zatamnjene detalje poput stražnjeg difuzora, okvira stakala, krovnih nosača i okvira prednje rešetke.

Faktor koji nas se najviše dojmio, i koji bi novopridošli električni SUV mogao "gurnuti" na vrh ljestvice sektora, je unutrašnjost. Robusnost Enyaqove kabine ostavlja osjećaj luksuza, a "nadahnut je modernim životnim okruženjem" te koristi "prirodne, održive i reciklirane materijale". Većina funkcija automobila upravlja se preko ogromnog 13-inčnog zaslona s osvježenim informacijsko-zabavnim sustavom s bežičnim Apple CarPlay i Android Auto funkcijama. Iza upravljača nalazi se još jedan manji zaslon digitalnih instrumenata, a tu je i Škodin virtualni asistent. Head-up zaslon na vjetrobransko staklo vrlo glatko projicira ključne podatke o vožnji, a spojen je i s navigacijskim sustavom i prilagodljivim tempomatom.

Dostupno je nekoliko paketa opreme. Studio predstavlja standardnu opremu modela iV 50, te pruža jasan i puristički dojam kombinacijom bezvremenske sive i crne boje. Paket opreme Lodge fokusiran je na održivost – za sjedala je korišten materijal od 40 posto prirodne vune i 60 posto poliestera. Lounge paket uključuje kožu i mikrovlakna s obrubima i kontrastnim šavovima u boji, s tim da su mikrovlakna prisutna i na instrumentnoj ploči. Suite kombinira mekanu crnu kožu s kontrastnim šavovima i obrubima u boji konjaka i crne letvice. Konačno, ecoSuite ima naglašeni smisao za održivost, a uključuje klasični ambijent smeđeg kožnog kauča s obrubima i kontrastnim šavovima.

Iskoristivši fleksibilnost modularne električne platforme, Enyaq iV je dostupan u širokoj paleti pogona. Baterija, koja se nalazi u podvozju automobila, dostupna je u tri veličine sa spektrom snage od 109 kW do 150 kW (modeli 50, 60, 80). Snaga ovih modela se prenosi na stražnju osovinu, dok je model s pogonom na sva četiri kotača (80X) još uvijek u iščekivanju i najavljen je za kraj 2021. godine. U suštini, Enyaq je ostavio dojam prostranog i okretnog gradskog automobila za obitelj, ali i automobila u kojem biste svakodnevno mogli provoditi mnogo vremena iza upravljača, bez da vam to bude problem.

Osnovni model, iV 60, dolazi s električnim motorom od 180 konjskih snaga i baterijom od 62 kWh koja mu omogućuje domet od 389 kilometara, što je vrlo konkurentno i dovoljno za većinu kupaca. Ako tražite još od iV-a, model iV 80 dolazi s električnim motorom od 204 konjske snage i baterijom od 82 kWh, koja omogućuje domet od 410 kilometara. Oba modela nalaze se na uskom popisu EV-ova koji prelaze više od 300 kilometara uz potpuno punjenje. Svi modeli mogu koristiti 50 kilovatne javne punjače, a brzi punjači napunit će 80% baterije za samo 38 minuta.

Na cesti, Enyaq se osjeća glatko i lako za vožnju, te ima adekvatno ubrzanje i performanse. Način isporuke snage u električnim automobilima je impresivan, s posebnim naglaskom na napor i brzinu. Jednom kad ubrza, na autocesti pruža osjećaj kao na gradskoj cesti. Udobnost je također na razini – a modul vožnje 'Comfort' još će ju više unaprijediti. Kočnice su vrlo slične kao one u konvencionalnom automobilu s motorom s unutarnjim izgaranjem. Uz to, tu su i brojni sustavi asistencije poput prepoznavanja predmeta u mrtvom kutu, zadržavanja u traci te automatskog kočenja prilikom približavanja drugom vozilu.

Konačno, kao prvi Škodin električni SUV, Enyaq je uspjeh za marku. Ako tražite obiteljski automobil, i želite pružiti šansu električnoj energiji, ovo je automobil za vas. A ako ne pretjerate s opcijama, cijene mogu biti primamljive – u osnovnom obliku jeftiniji je od Volkswagenovog ID.4, i nudi znatno veći domet od Kijine e-Niro. Ako vam performanse nisu previše značajne, model iV 50 počinje od 275.208 kuna, a ako tražite najbolje od Škode, model iV 80 kreće od 356.700 kuna. Ako tražite "zlatnu sredinu" između cijene i performansi, iV 60 počinje od 306.095 kuna. Naravno, uz subvencioniranje od strane države od kojih svi puno očekuju, cijene će biti još primamljivije...

Vijesti po temama

a1ACEAalfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlfa Romeo TonaleAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi R8Audi RS3Audi Rs5Audi RS6Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautobusautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaautoškolaBentleybenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW M2BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercijenacijenecitroenCItroen BerlingoCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom carCVHdaciaDacia DusterdaimlerDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilelektrični automobiliEUeuropeEuropska komisijaeuropska unijaevFCAferrarifiatFiat TipoFiskerfordFord F-150Ford FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamerekamionKaznakazneKiaKia SorentoKia SportageKia StingerkoenigseggkoronakrizakoronavirusKTMkupnjalamborghiniLamborghini Uruslancialand roverLand Rover DefenderLexusmarin kameničkiMaseratiMate RimacmazdaMazda CX-30mclarenmercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan QashqaiNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOff-roadoffroadOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor ShowparkiranjePDVpeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandPolestarpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panameraPorsche TaycanposkupljenjepotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSAPularabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacrimac automobiliRimac C_TwoRimac NeveraRivianRivian R1romeorotorRVsafetyScaniaSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda EnyaqSkoda ENYAQ iVSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijastarost vozilaStellantissubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3test rabljenogtoyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrošarinatrošarinetrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUmagunos automobilaUSAvanVaraždinVelika BritanijaVelika GoricaVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen GolfVolkswagen ID.4Volkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvožnjavwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume