Visoka klasa za 10.000 eura: Je li takav ulog potencijalna vreća bez dna ili gušt za malo novca?

1 year,11 months ago - 10 siječnja 2023, JutarnjiList
Visoka klasa za 10.000 eura: Je li takav ulog potencijalna vreća bez dna ili gušt za malo novca?
Najskupljim autima najviše padaju cijene posebno u visokoj klasi, no premda povoljni tu je strah od troškova održavanja

Svi koji vole pretraživati oglasnike rabljenih, bez obzira namjeravaju li nešto kupiti ili iz čiste razonode, prije ili kasnije kliknu na limuzine visoke klase. Premda uglavnom svjesni da je riječ o kompleksnim automobilima koji su i u ono vrijeme bili puni napredne i skupe tehnologije, koja u slučaju većeg i skupljeg kvara može napraviti provaliju u kućnom budžetu i godinu dana šutnje s bračnom partnericom, povoljna prodajna cijena neke ipak potakne da prelome i kažu - jednom se živi. I kupe 15-ak godina staru S-klasu, BMW Sedmicu, Audi Osmicu....

Pa kud puklo da puklo. Scenarij, međutim, ne mora biti crn. Pronađe li se održavan primjerak koji nema na plećima “milijun” kilometara i isto toliko bivših vlasnika, uživanje u vrhunskom komforu i snažnom, uglavnom dizelskom motoru, može proći po podnošljivoj cijeni po pitanju standardnog održavanja.

Većoj, naravno, nego kod masovnih automobila, ali ne tolikoj da bi trebalo dizati kredit. Pritom nije zgoreg moliti krunicu da ne otkaže neki jako skup element kao zračni ovjes ili centralna elektronika ili da ne umre automatski mjenjač. Rizici dakle, i kod održavanog primjerka postoje, ali malo što se može mjeriti sa zadovoljstvom vožnje ovakvog automobila. Što se nudi za 10.000 eura, pokazuje naš pregled.

Uz spomenute primjerke, na našim cestama može se ponekad naletjeti i na lijep, aristokratski Jaguar XJ, ali za 10.000 eura u pravilu se radi o primjercima starim i do 25 godina, blizu oldtimerske granice.

MERCEDES S-KLASA Sinonim za službenu limuzinu političara i businessmana

Što god tko rekao, ali privlačna je ideja imati ovako prestižnu limuzinu, pa iako staru oko 15 godina, vrh ne tako davne Mercedesove tehnologije i luksuza nekad namijenjenih visokorangiranim političarima i predsjednicima uprava uspješnih tvrtki. Za oko 10.000 eura može se dohvatiti pristojno sačuvana S-klasa W221, prva ili druga godina modela iz razdoblja od 2005. do 2013. godine. I danas izgleda skupocjeno, a uz zračni ovjes donijela je i brojne tehnološke novosti u segmentu sigurnosti i komfora vožnje. Statusna je i vrlo kvalitetna i unutrašnjost, a kritičnijim točkama smatraju se elementi kočnica ili neke od brojnih električnih i elektroničkih komponenti. Hrvatskim prilikama najpogodniji je dizelski model 320 CDI (3.0 V6/235 KS).

VOLKSWAGEN PHAETON Luksuzni narodni auto

Bila je to senzacija kada je 2002. tvrtka poznata po bestsellerima za mase (Polo, Golf i Passat), ušla u teritorij petmetarskih premium limuzina visoke klase. Phaetonu se ponajviše spočitavao nedostatak karizme, ali činjenica je da se održao na tržištu čak 14 godina, do 2016. Kao boljke se najčešće ističu sklopovi kočnica i elektronike, a dizelski favorit je motor 3.0 TDI V6 (240 KS).

BMW SERIJA 7 Kritiziran, a uspješan

Američki dizajner Chris Bangle, tvorac izgleda Sedmice godišta 2001. do 2009. (E65), bio je pod paljbom kritika zbog “tenkovskog” izgleda ovog auta, ali ostaje fakt da je E65 bila dotad najprodavanija serija 7. Bio je prvi BMW s iDrive sustavom, imao je i zračni ovjes, a kao boljka prvenstveno se navodi elektronika. Najpogodniji model je 730d, s rednim 6-cilindarskim dizelašem 3.0 (230 KS).

AUDI A8 Gospodar prstenova

Dragulj tadašnjeg Audijevog dizajna i visoke tehnologije i nakon 15 godina izgleda dojmljivo izvana i iznutra i jedna je od najelegantnijih pojava u klasi raskošnih limuzina. Za desetak tisuća eura može se gledati generacija iz vremena od 2002. do 2009. godine i to primjerci pretkraj proizvodnje s prvom velikom maskom Single Frame, uvedenom redizajnom 2005. Servisne kritike su usmjerene na komponentne elektronike, elektrike i ovjesa, a dizelski favorit je motor 3.0 TDI V6 (233 KS).

HONDA LEGEND Bez dizelaša zanimljiva je tek rijetkim fanovima

Veliki 3.7 V6 benzinac od 295 KS kao jedini motor najveća je kočnica luksuznoj Hondinoj limuzini na putu do zapaženosti na cestama. Vrijedilo je to za nove primjerke ovog modela iz vremena 2004. do 2014. godine (redizajn je napravljen 2008.), a sada i rabljene. Zato su rijetke i prodaju se uglavnom zaljubljenicima u Honde i preciznu japansku mašineriju, a koji ne rade veće kilometraže. Kao boljke se spominju poddimenzionirane kočnice te manje mjesta na stražnjem sjedalu od konkurencije. Doduše, kraća je desetak centimetara.

LEXUS LS Vrhunski japanski luksuz

Lexus nije imao dizelski motor koji bi odgovarao grandioznoj limuzini kao što je LS, pa je kao i Honda Legend, i ovaj sjajan primjer tadašnjeg japanskog poimanja vrhunskog luksuza ostao uglavnom nezanimljiv hrvatskoj publici. Zato je i ponuda rabljenih oskudna, no tko želi imati rijetku limuzinu predsjedničkog komfora i guštati u moćnom benzincu 4.6 V8 (380 KS) na pravoj je adresi.

Support Ukraine