U okviru zadnjih testnih vožnji, marka Volkswagen objavila je prve detalje svog trenutačno najprodavanijeg modela: treća generacija novog Tiguana bit će raspoloživa s usavršenom aktivnom regulacijom voznog postroja i karakteristikama iz luksuzne klase poput HD Matrix glavnih svjetala. Osnovu predstavlja nova generacija modularne platforme, MQB evo. S plug-in hibridnim pogonom, novi će Tiguan ubuduće imati doseg do 100 kilometara s električnim pogonom. Svjetska premijera uslijedit će u jesen, a ovaj bestseler će se na tržištu predstaviti 2024. godine.
Tiguan je već godinama najprodavaniji model marke Volkswagen. Od njegovog uvođenja u jesen 2007. godine, više od 7,4 milijuna ljudi diljem svijeta odlučilo se za ovaj SUV.
Volkswagen je za novi Tiguan dodatno usavršio modularnu platformu. Nova generacija naziva se MQB evo. Kai Grünitz, član Upravnog odbora marke zadužen za tehnički razvoj: „MQB evo savršeno ujedinjuje najsuvremenije module tehnologije: novu generaciju plug-in hibridnih pogona s dosegom u električnom pogonu do 100 kilometara, vjerojatno najbolju aktivnu regulaciju voznog postroja u svom segmentu, vrhunsku kvalitetu interijera te infotainment sustav koji je također nov i intuitivan za rukovanje – sve ono što vozači očekuju od Volkswagena.”
„IQ.LIGHT HD-Matrix glavna svjetla. Novi Tiguan bit će jedno od prvih vozila u svojoj klasi koje će biti dostupno s opcijskim HD Matrix svjetlima.
Tehnologija “IQ.LIGHT HD Matrix glavnih svjetala” razvijena je zajedno za Tiguana i Touarega. To znači da se u modelu srednje klase Tiguanu koristi tehnologija svjetala iz modela luksuzne klase.
Novi koncept prikaza i rukovanja. Interijer Tiguana potpuno je iznova koncipiran i dizajniran. Volkswagen je uzeo u obzir specifične želje kupaca u pogledu intuitivnog upravljanja. Tako Tiguan na tržište dolazi s novorazvijenim cockpitom i novim infotainment sustavom. Ekran veličine do 38 centimetara (15 inča) pregledno prikazuje važne funkcije poput navigacije, glazbe i klimatizacije te se može individualizirati pomoću funkcija brzog pristupa. Vrhunska kvaliteta materijala, novi dizajn sjedala i učinkovita zvučna izolacija povećavaju vrijednost i udobnost. A u kombinaciji s novim “akustičnim paketom” (opcija), u Tiguanu se stvara audio komfor iz luksuzne klase. Središnje konzole također nude više prostora za odlaganje. U budućnosti će Tiguan biti dostupan samo s automatiziranim ručnim mjenjačem (DSG).
Poput Volkswagen ID. modela, ubuduće će se odabir za vožnju birati pomoću ručice na stupu upravljača desno od kola upravljača s intuitivnim rukovanjem: okretanje prema naprijed u “D” za vožnju prema naprijed, okretanje unatrag u “R” za vožnju unatrag, pritisak bočno za aktiviranje parkirne kočnice. Povrh toga, svi Tiguani imaju tipke za mijenjanje stupnjeva prijenosa iza kola upravljača. Elektronički reguliran vozni postoj za veći komfor i dinamiku. MQB evo predstavlja bazu za novu generaciju adaptivnog voznog postroja DCC: opcijski DCC Pro s amortizerima s dva ventila. Povrh toga, novi je model sada serijski opremljen sustavom za upravljanje dinamikom vožnje – MQB sustavom koji je svoj debi proslavio u aktualnom Golfu GTI. Sustav upravlja funkcijama elektroničkih blokada diferencijala (XDS) i bočnim dinamičkim komponentama amortizera u DCC Pro sustavu. Regulacije kočenja individualno po kotačima i selektivne promjene tvrdoće amortizera dovode do većeg komfora i poboljšanja performansi pri dinamičnoj vožnji zavojima.
Karakteristike upravljanja postaju stabilnije, agilnije i preciznije. TDI, TSI, eTSI i eHybrid. Zahvaljujući platformi MQB evo, u Tiguan se mogu implementirati različite vrste pogona, poput turbo dizelskih motora (TDI), turbo benzinskih motora (TSI), mild-hybrid turbo benzinskih motora (eTSI) i plug-in hibridnih sustava (eHybrid). Električni doseg novih plug-in hibridnih pogona povećan je do 100 kilometara u odnosu na prethodnike, ovisno o opremi. Povrh toga, AC punjenje bit će brže u svim verzijama eHybrid, a DC brzo punjenje također će po prvi put biti moguće u seriji.
Sjedala na razini više klase. Tiguan će biti dostupan s opcijskim ergoActive prednjim sjedalima. Između ostalog, ona nude pneumatsko namještanje potpore za kralježnicu u 4 smjera te također pneumatsku masažu u 10 komora pritiskom na određene točke u naslonima sjedala – karakteristike koje se inače nalaze u modelima više klase. Također sadrže grijanje sjedala kao i prozračivanje sjedala.
Veći prtljažnik u Tiguanu. Novi Tiguan je 32 mm duži (4.551 mm), s povećanjem od 5 mm, i neznatno viši (1.640 mm) od svog prethodnika.
Širina (1.939 mm) i međuosovinski razmak (2.681 mm) ostaju isti. Dobru iskorištenost prostora pokazuje volumen prtljažnika nove generacije: iako je SUV bio tek neznatno duži, volumen prtljažnika je narastao za 33 na 648 litara (kod tereta do visine naslona stražnjih sjedala). Vrlo dobar prostor u području glave poboljšan je za dodatnih 9 mm sprijeda (do 1058) i straga za 10 mm (do 1022 mm).